  • 1. Data: 2021-01-12 23:41:26
    Temat: Ładowarki Litokali na 4 ogniwa
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Hej,
    która z ładowarek Liitokali na 4 ogniwa potrafi zmierzyć (w miarę sensownie)
    pojemność baterii?

    (Już wariuję od przeglądania modeli na ali...)

    PS. Ewentualnie nie musi być to Liitokala.

  • 2. Data: 2021-01-13 16:24:01
    Temat: Re: Ładowarki Litokali na 4 ogniwa
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Tue, 12 Jan 2021, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > pojemność baterii?
    >
    > (Już wariuję od przeglądania modeli na ali...)
    >
    > PS. Ewentualnie nie musi być to Liitokala.

    Opus BT-C3100.
    Mam już drugą. Pierwsza padła po 5 latach tak dziwnie, że w sumie ładuje,
    ale wszystko trwa na niej wieki. Ten załączony zasilacz też raczej po roku
    do wyrzucenia, ale podłącza się pod jakiekolwiek 12V i działa dalej.

    Kilka miesięcy temu jak kupowałem drugą, to myślałem, że pewnie będzie
    już coś lepszego, ale nie znalazłem.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2021-01-13 17:16:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 13.01.2021 o 16:24, Marek Wodzinski napisał:

> [...]
    > do wyrzucenia, ale podłącza się pod jakiekolwiek 12V i działa dalej.
    >
    > Kilka miesięcy temu jak kupowałem drugą, to myślałem, że pewnie będzie

    To słabo u Ciebie z szukaniem. Ja mam od wielu, wielu lat Technoline
    BC700, kupione właściwie do ładowania 4. Eneloopów do lustrzanki.
    A że teraz jest w domu mnóstwo innych urządzeń z AA i AAA - poczynając
    od obroży sygnalizacyjnych dla psów, to ładowarka pracy ma sporo, ale
    dalej bez oznak buntu. Zasilacz oryginalny, 3 V. Lepsiejszy model tej
    ładowarki to BC1000.

  • 4. Data: 2021-01-13 17:19:40
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 23:41, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > pojemność baterii?
    >
    > (Już wariuję od przeglądania modeli na ali...)
    >
    > PS. Ewentualnie nie musi być to Liitokala.

    Też kombinowałem jak ty, ale biorąc od uwagę, że Lii-600 kosztowała mnie
    ~120 zł (Ali i oficjalny sklep producenta) to kupiłem po prostu
    najwyższy model.

    A jeżeli bateria w znaczeniu akumulator to Lii-600 ma funkcje test i
    potrafi mierzyć pojemność (zlicza ile mAh ogniwo przyjmuje przy
    ładowaniu i ile udaje się odzyskać przy rozładowaniu prądem 500Ah) i
    rezystancję wew.
    --
    Gregorius

  • 5. Data: 2021-01-13 18:44:01
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 13 Jan 2021, collie wrote:

    > To słabo u Ciebie z szukaniem. Ja mam od wielu, wielu lat Technoline
    > BC700
    > [...] Lepsiejszy model tej ładowarki to BC1000.

    To powiedz jak nią ładujesz Li-Ion 18650 albo rozładowujesz akumulatory
    prądem 1A :-)

    BC700/1000 to teraz prehistoria, za małe prądy na obecne ogniwa, prądy
    rozładowania to już porażka, a brak obsługi Li-Ion to dyskwalifikacja. Z
    10 lat temu też się nią 'jarałem', ale jej czas już bardzo dawno minął.

  • 6. Data: 2021-01-13 19:30:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-01-13 o 17:19, Gregorius pisze:

    > Też kombinowałem jak ty, ale biorąc od uwagę, że Lii-600 kosztowała mnie
    > ~120 zł (Ali i oficjalny sklep producenta) to kupiłem po prostu
    > najwyższy model.

    A zapodałbyś link do tego sklepu? Bo taki Baseus ma kilka sklepów na Ali
    i w sumie nie wiadomo który oryginalny ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2021-01-13 19:51:41
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2021-01-13 o 19:30, Krystek pisze:

    > A zapodałbyś link do tego sklepu? Bo taki Baseus ma kilka sklepów na Ali
    > i w sumie nie wiadomo który oryginalny ;)
    >
    > K.

    Na ten kieruje link z ich strony http://liito-kala.com/page92?product_id=23

    czyli

    https://pl.aliexpress.com/item/1005001416918629.html

    --
    Gregorius

  • 8. Data: 2021-01-13 20:56:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 13.01.2021 o 18:44, Marek Wodzinski napisał:

    > To powiedz jak nią ładujesz Li-Ion 18650 albo rozładowujesz akumulatory
    > prądem 1A :-)

    Jak będę ładował Li-Iona 18650 to Ci powiem. Teraz ładuję Eneloopy
    1900 mAh prądem 500 mA. Rozładowuje je lustrzanka, nie wiem jakim
    prądem i mało mnie to obchodzi, póki nie miga dioda w wizjerze.
    Ale ja truskawki posypuję cukrem i nie masturbuję się ładowaniem
    i rozładowaniem akumulatora. Niemniej zdaję sobie sprawę, że inni
    mogą mieć inne upodobania. Zarówno z truskawkami, jak i z aku.
    I nie ma się z czego śmiać.

  • 9. Data: 2021-01-13 23:20:04
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-01-13 o 18:44, Marek Wodzinski pisze:

> [...]
    > rozładowania to już porażka, a brak obsługi Li-Ion to dyskwalifikacja. Z
    > 10 lat temu też się nią 'jarałem', ale jej czas już bardzo dawno minął.

    BCxxx do NiMH dalej uzywam - choć to już staruszka :)
    Do Litówek i nie tylko używam ładowarki NITECORE

    Natomiast za niewielkie $ można nabyć "kit"-owy tester pojemności
    ogniw/akumulatorów z programowanymi progami odcięcia
    - bo IMO czasem istotne też jest ile ładunku do danego poziomu napięcia
    mamy do dyspozycji

    https://www.banggood.com/HW-586-1_2V-12V-18650-Li-io
    n-Lithium-Lead-acid-Battery-Capacity-Tester-Resistan
    ce-Discharge-Meter-p-1456539.html?cur_warehouse=CN&r
    mmds=search

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-01-14 01:50:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-01-13 o 19:51, Gregorius pisze:

    > Na ten kieruje link z ich strony http://liito-kala.com/page92?product_id=23
    >
    > czyli
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005001416918629.html

    Dziękuję. Dodałem sobie ten sklep do "Obserwowanych" w Ali. Już mi nie
    umknie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/