  • 31. Data: 2022-05-17 09:59:51
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 May 2022 19:06:00 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie wiem co tam żre prąd, ale miałem pięciocalowy dysk w obudowie
    > o podwójnej wysokości. Miał gigantyczną pojemność -- równe 100MB.
    > Obudowa była użebrowana jak cylinder motocykla.

    Uzebrowana mogla byc, pytanie czy gorąca byla.

    > Raczej nie. Bo i po co, skoro sam procesor żarł niewielką część mocy?
    > Dociążałem swój sprzęt w czasach XT, robiąc wielogodzinne obliczenia.
    > Nie było widać żadnego wpływu na rzeczy takie jak temperatura powietrza
    > wydmuchiwanego z tyłu.

    No ale co ma procesor robic, jak nie ma nic do roboty?
    Pustą pętlę?

    J.

  • 32. Data: 2022-05-17 11:26:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Uzebrowana mogla byc, pytanie czy gorąca byla.

    Ciepła była. Wtedy chodziło głównie o utrzymanie w miarę stałej temperatury.
    Żeby głowice trafiały w ścieżki.

    > No ale co ma procesor robic, jak nie ma nic do roboty? Pustą pętlę?

    Najprawdopodobniej robił to co zwykle. A co by nie robił, pozostawło bez
    wpływu na pobór prądu.

    --
    Jarek