  • 1. Data: 2014-01-26 12:34:57
    Temat: Lalunia - part II
    Od: johnny <j...@p...pl>

    Lojalnie ostrzegam - będzie parę zdań średnio złożonych, stanowczo za
    dużo przecinków i zdań rozpoczynających się dużą literą. Zatem - Kuczu,
    Hinek - dalsze czytanie grozi uszczerbkiem na waszym poczuciu estetyki.

    No, to lecim na Szczecin, pędzim na Będzin, gonim na Konin...

    Wykorzystałem piękną pogodę w zeszłym tygodniu i odpaliłem lalunię.
    Zrobiłem pierwsze 50-60km na nowym nabytku.

    Po pierwsze zanabyłem nową kierę na taką bardziej wygiętą w kierunku
    kierownika. Pieeeenkna, chropawa, czarna - pod kolor mojego charakteru.
    Pierw wymierzyłem wszelkie możliwe rozmiary starej (średnica, długość),
    tak coby nowa była z tej samej parafii. Zdemontowałem manetki,
    założyłem nową i... zdziwko. Szlauchy nie sięgały manetek :-(. Musiałem
    pójść na kompromitację i krakowskim targiem odchylić nieco kierę w
    stronę przedniej lampy. Niby pomogło, ale szlauchy naciągnięte są jak
    baranie wory, tak, że przy maksymalnym skręcie zgrzytają jak moje zęby
    przy marysinym kotlecie.

    Ruszam. Idzie po japońsku. Jakotako. Po paru kilometrach orientuję się,
    że z tymi biegami coś nie tak. Przyzwyczajony do czoperka nie umiem
    przywyknąć do tego, że "ścigi" słabo biorą od dołu. Bardzo mi brakowało
    wskaźnika biegów. Nieraz się mocno zdziwiłem, że przy niewielkiej
    redukcji prędkości czasami muszę zrzucić aż 2 biegi w dół. Przy
    czoperkach nie do pomyślenia. Ja, który już urodziłem się zmęczony
    nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy. Minus.

    Sama jazda przyjemna. Motocykl ładnie składa się w zakrętach. Przy
    prędkości 120km nieprzyjemnie dmucha. Oryginalna szyba to raczej owiewka
    (no chyba że trzeba się połozyć na bak?) Zatem trzeba dokupić szybę
    wyższą, turystyczną.

    Ale to wszystko pikuś. Wiecie co okazało się najgorsze? Lusterka! Otóż w
    lewym ledwie widziałem co nieco z tyłu i to tylko w jakiejś 1/3
    szkiełka. Prawe przesłaniała moja klata, a mówię wam - Arnim nie jestem.
    Tak a propos - czy są jakieś takie szprytne przedłużki czy trzeba
    odpalić spawarę i dosztikować z 5cm?

    Kolejna sprawa - przy przyśpieszaniu ze zbyt wysokiego biegu szarpie
    łańcuchem. Oczywiście gdy mam wbity słuszny bieg wszystko jest cacy.
    Pewnie muszę się przyzwyczaić do częstszego operancjowania dzwignią
    zmiany biegów. No, ale wiem, że w tych motocyklach zmienia się co jakiś
    czas napęd (łańcuch, zębatki). No i tu pytanie - czy jest z tym podobnie
    jak np. z rozrządem w samochodzie, że po iluś tam kilometrach wymienia
    sie rozrząd i basta, czy po prostu stwierdza się "organoleptycznie" że
    łańcuch jest luźny i trzeba zmienić? Jeśli tak, to proszę mi wyjaśnić
    kiedy łańcuch jest luźny a kiedy jest w porządku.

    Pozdrawiam Johnny

  • 2. Data: 2014-01-26 13:09:27
    Temat: Re: Lalunia - part II
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 26.01.2014 johnny <j...@p...pl> napisał/a:

    > Wykorzystałem piękną pogodę w zeszłym tygodniu i odpaliłem lalunię.
    > Zrobiłem pierwsze 50-60km na nowym nabytku.

    Klamiesz. Od 2 tygodni lezy snieg, pizdzi i mrozi.

> [...]
    > stronę przedniej lampy. Niby pomogło, ale szlauchy naciągnięte są jak
    > baranie wory, tak, że przy maksymalnym skręcie zgrzytają jak moje zęby

    Patrzyles czy nie da sie ich jakos inaczej poprowadzic? Bo jak chcesz tak
    jezdzic to moga dlugo nie przezyc te kable.

> [...]
    > czoperkach nie do pomyślenia. Ja, który już urodziłem się zmęczony
    > nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy. Minus.

    No to musisz zaczac jezdzic z odpowiednimi predkosciami obrotowymi silnika.
    Po prostu zamulasz i stad te problemy.

> [...]
    > prędkości 120km nieprzyjemnie dmucha. Oryginalna szyba to raczej owiewka
    > (no chyba że trzeba się połozyć na bak?) Zatem trzeba dokupić szybę

    Albo popracowac nad brzuchem i wtedy cyce na bak ;-)

> [...]
    > szkiełka. Prawe przesłaniała moja klata, a mówię wam - Arnim nie jestem.
    > Tak a propos - czy są jakieś takie szprytne przedłużki czy trzeba

    Moze wystarczy je ustawic? Albo po prostu kupic inne?

> [...]
    > łańcuch jest luźny i trzeba zmienić? Jeśli tak, to proszę mi wyjaśnić
    > kiedy łańcuch jest luźny a kiedy jest w porządku.

    Tak jak wyzej - zamulasz ;-) Naped sie wymienia jak sie zuzyje czyli:
    - brak mozliwosci mocniejszego naciagniecia lancuchu na wahaczu
    - lancuch przeskakuje na przedniej zebatce mimo naciagniecia
    - z lancucha zaczynaja znikac rolki

    Nie pamietam co to za motur masz, w jego instrukcji powinno byc napisane
    jak prawidlowo naciagnac lancuch i jak to powinno wygladac. Jak nie masz
    manuala to daj znac moze sie znajdzie.

    Tu masz przyklad zuzytej zebatki:
    <https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-a
    sh2/t31/457418_324762004272967_1720386176_o.jpg>

    Polecam tez zainwestowac w olejarke. Fajna sprawa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2014-01-26 13:33:07
    Od: johnny <j...@p...pl>

    W dniu 2014-01-26 13:09, AZ zakwestionował moją prawdomówność;-):

    > Klamiesz. Od 2 tygodni lezy snieg, pizdzi i mrozi.

    AZ-ecie, nie wszyscy tutaj z Biłgoraja tudzież inszych Suwałek ;-) W
    Cieszynie (to na południu, na mapie na dole) panowała wtedy piękna
    pogoda. Przejażdzka miała miejsce przy 14stopniach Celsjusza i słoneczku
    jak w maju.

    > No to musisz zaczac jezdzic z odpowiednimi predkosciami obrotowymi silnika.
    > Po prostu zamulasz i stad te problemy.

    Tak też myślałem.

    > Nie pamietam co to za motur masz, w jego instrukcji powinno byc napisane
    > jak prawidlowo naciagnac lancuch i jak to powinno wygladac. Jak nie masz
    > manuala to daj znac moze sie znajdzie.

    A za manula, albo przynajmniej adres z którego mógłbym go ściągnąć
    byłbym baaardzo wdzięczny. Mój moplik to Kawasaki ER6F z 2006r.

    Pozdrawiam Johnny

  • 4. Data: 2014-01-26 19:48:04
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał

    > Polecam tez zainwestowac w olejarke. Fajna sprawa.

    500zł + uświnione olejem koło + problem ze schowaniem dozownika...

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2014-01-26 20:09:11
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > 500zł + uświnione olejem koło + problem ze schowaniem dozownika...

    Zakupił poprzednik + eee tam, przy zwykłym pryskaniu tez utytłane + miesci
    sie pod siedzeniem bez problemu
    = nigdy wiecej sprzeta bez olejarki

  • 6. Data: 2014-01-26 22:28:46
    Od: tadzik <t...@n...gmailu.com>

    W dniu 26-01-2014 12:34, johnny pisze:
    > Lojalnie ostrzegam - będzie parę zdań średnio złożonych, stanowczo za
    > dużo przecinków i zdań rozpoczynających się dużą literą. Zatem - Kuczu,
    > Hinek - dalsze czytanie grozi uszczerbkiem na waszym poczuciu estetyki.

    A czy jak nie jestem ani Hinek, ani Kuczu to też mogę doznać uszczerbku
    na moim poczuciu estetyki?
    Bo znalazłem takie coś:

    > Ja, który już urodziłem się zmęczony
    > nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy.

    i za cholerę nie mogę pojąć co poeta miał na myśli i jakie przesłanie
    dla maluczkich niesie ten tekst :o
    Czytasz przed wysłaniem to co wypłodziłeś?

    --
    Pozdro
    tadzik

  • 7. Data: 2014-01-26 22:52:19
    Od: johnny <j...@p...pl>

    W dniu 2014-01-26 22:28, tadzik punktuje:

> [...]
    > dla maluczkich niesie ten tekst :o
    > Czytasz przed wysłaniem to co wypłodziłeś?

    Spoko tadzik. Wszystko pod kontrolą. Żaden tam błąd gramatyczny. Badam
    po prostu czujność grupy;-)

    Pozdrawiam Johnny

  • 8. Data: 2014-01-26 23:42:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-26, Hinek <h...@f...pl> wrote:
    > Użytkownik "AZ" napisał

    > 500zł + uświnione olejem koło + problem ze schowaniem dozownika...

    No nie wiem, ja swoja zlozylem za ok. 200 PLN, jak sie wybierze normalny
    olej i dobrze ustawi to kolo wcale nie jest uswinione jakos dramatycznie,
    no chyba ze ktos ma biala felge. Dozownik jest dobry np. Scotta - Dual
    Injector. A nawet gdy wydasz na gotowa olejarke 500 PLN to zwroci Ci
    sie przy pierwszym napedzie. U mnie bylo tak:
    - smarowanie sprayami - wydane z 500 PLN i naped na smieci po ~30 kkm,
    - smarowanie olejarka - wydane 200 PLN + 15 PLN na olej, naped wytrzymal
    chyba 65 kkm, a moze by udalo sie wiecej gdyby zmienic po niewielkim
    przebiegu przednia zebatke

    Koszt napedu ~800 PLN. Jak dla mnie sie oplaca, no i nie wiem co to jest
    smarowanie napedu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2014-01-27 08:18:16
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał

    > - smarowanie olejarka - wydane 200 PLN + 15 PLN na olej, naped wytrzymal
    > chyba 65 kkm, a moze by udalo sie wiecej gdyby zmienic po niewielkim
    > przebiegu przednia zebatke

    Ja zapłaciłem ponad 400 PLN. Używałem dwa sezony. Nigdy nie udało mi się
    tego wyregulować. Albo chlapało olejem, albo nie smarowało wcale.
    Po dwóch latach koszty wyniosły 400 zł scottoiler - 100 zł olej - 800 zł
    spodnie.
    Interes był kiepski.

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2014-01-27 09:27:45
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-26 19:48, Hinek pisze:
    > 500zł + uświnione olejem koło + problem ze schowaniem dozownika
    Ja tam sobie chwalę. Stara prawda mówi "kto smaruje, ten jedzie"
    i to się sprawdza. Smaruję też łańcuch w rowerze (ku oburzeniu
    niektórych) i jak dotąd przejechałem 3500 km, a zużycie wg wskaźnika 25%
    a według wszelkich danych delikatny łańcuszek powinien dawno być kaputt.
    W moto o ile nie nastawi się za dużego dawkowania to po spodniach nie
    chlapie ;-)
    Jacek