  • 1. Data: 2016-03-08 12:13:58
    Temat: Laptop dla nastolatki
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    Cześć!

    Ja tym razem z prośbą o poradę - znajomy chce kupić córce laptopa. Córka
    jest nastolatką w wieku późnogimnazjalnym. Jego wymagania i budżet:
    1. budżet 2500, max 2800
    2. komputer nowy (poleasingowce nie wchodzą w grę)
    3. córka czasem ponoć ma tego laptopa do szkoły zabierać, więc czas
    pracy na baterii jakiś też być musi, 1h nie wystarczy
    4. zastosowania - niby internet i edukacja, ale znając życie to i w gry
    jakieś by chciała zagrać. Niekoniecznie najnowsze, ale dedykowana
    grafika mile widziana.
    5. Jeśli SSD zamiast HDD, to 256MB, 128MB będzie zbyt mały
    (empetrójeczki i inne takie gdzieś magazynować trzeba)
    6. Matryca 15'' (od siebie dodam - lepiej matowa, ale chyba to już
    marzenia...)

    Znajomy wynalazł takie coś (sorry za "reklamę", nie pracuję w oleole :P)

    http://www.oleole.pl/laptopy-i-netbooki/dell-inspiro
    n-15-5558-i5-5200u-8gb-1tb-gf920m-w10-srebrny.bhtml

    Osobiście bym mu polecał coś z SSD, ale w takim budżecie i przy takich
    założeniach chyba będzie ciężko.

    Polecilibyście coś sprawdzonego i solidnego w tej cenie i przy tych
    pieniądzach?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 2. Data: 2016-03-08 14:09:09
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    To jest jakieś jawne przegięcie! Laptop w podobnej, a nawet nieco lepszej
    konfiguracji, nadaje się co najwyżej na prezent z okazji Pierwszej Komunii Świętej.
    Dla gimnazjalistki, a szczególnie dla późnej gimnazjalistki, proponuję co najmniej i7
    i 16GB pamięci, SSD 512 GB - żeby tych empetrójek się dużo zmieściło i szybko się
    ładowały. A tak naprawdę, to wnoszenie laptopów do szkół podstawowych i gimnazjalnych
    powinno być literalnie zakazane!

  • 3. Data: 2016-03-08 14:53:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-08 o 14:09, TurboPascal pisze:
> [...]
    ładowały. A tak naprawdę, to wnoszenie laptopów do szkół podstawowych i gimnazjalnych

    Tak samo jak religia w szkołach ...

    A czemu laptop w szkole to przegięcie? jak dla mnie zamiast podręczników
    dla dzieciaków powinny być tablety i laptopy, czasy kamienia łupanego
    się dawno skończyły.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2016-03-08 14:58:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2016 14:53:00 +0100, Chris napisał(a):

    > A czemu laptop w szkole to przegięcie?

    Bo w efekcie otrzymasz absolwenta nie umiejącego pisać ręcznie i nie
    znającego tabliczki mnożenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-03-08 15:09:52
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    "czasem" go będzie zabierała :) Nie wiem, po co go będzie zabierała, z
    tego co wiem, raczej rzadko. Może ma jakieś okienko raz w tygodniu i
    czeka na zajęcia dodatkowe?

    Wytnijcie "do szkoły" i zostanie "czasem go trzeba będzie przenieść i
    trochę poużywać z dala od gniazdka".

    > Bo w efekcie otrzymasz absolwenta nie umiejącego pisać ręcznie i nie
    > znającego tabliczki mnożenia.

    To się już niekiedy zaczyna od maleńkości, tzw. "tabletowe dzieci".

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 6. Data: 2016-03-08 15:48:28
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 8 Mar 2016 14:58:50 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Bo w efekcie otrzymasz absolwenta nie umiejącego pisać ręcznie i nie
    > znającego tabliczki mnożenia.

    Od wielu już lat pisanie sprowadza się u mnie do podpisywania na różnych
    dokumentach i przy odbiorze przesyłek. Jest to umiejętność stricte
    teoretyczna dzisiaj, więc... ;-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 7. Data: 2016-03-08 17:18:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Bo w efekcie otrzymasz absolwenta nie umiejącego pisać ręcznie i nie
    > znającego tabliczki mnożenia.
    Na szczęście nasze szkoły na to nie pozwolą. Tabliczka mnożenia i
    czytanie będzie na poziomie. Za to dostaniesz kalekę ze skrzywieniem
    kręgosłupa, bo problemu noszenia podręczników, czyli tzw. "ciężkiego
    tornistra" nie rozwiązał i w tym kraju nie rozwiąże chyba nikt i nigdy :->

    Maciek

  • 8. Data: 2016-03-08 17:28:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-08 o 15:09, Stregor pisze:

    > "czasem" go będzie zabierała :) Nie wiem, po co go będzie zabierała, z
    > tego co wiem, raczej rzadko. Może ma jakieś okienko raz w tygodniu i
    > czeka na zajęcia dodatkowe?

    Dziś analfabeta może pisać pięknym, kaligraficznym pismem, zaś ~betą
    czyni go brak umiejętności kompowania. Howgh! Szkoła powinna wspomagać
    uczenie się obsługi, a że nie stać jej na wyposażenie pełnej klasy w te
    20 maszyn, to niech chociaż nauczyciel na nim coś wyświetla, i
    rzutnikiem na duży ekran. Do tego Wi-Fi dla tych uczniów, co przyniosą,
    ale i się... podzielą z koleg/żanką!

    Tabliczka ważną jest, ale jeśli ktoś jej nie zna, a za to potrafi
    rozpisać sieci neuronowe, to już nie jest źle, a nawet jest świetnie!
    Choć oczywiście przeginam...

    > To się już niekiedy zaczyna od maleńkości, tzw. "tabletowe dzieci".

    I z tych tabletów dzieciaki w wieku 2,5 roku (sic!) uczą się literek, a
    nawet (już nieco później) czytać, i to w miarę _płynnie_ ! Dlatego Jacek
    swymi zastrzeżeniami trafił jak kulą w płot.

    A co do tego, "jaki laptop", to właśnie dźwięknęła mi reklama w radiu,
    jakiejś sieci handlowej, z ofertą m.in. kompów. A wśród wymienionych był
    jakiś Lenovo: lapek, z funkcją tabletu, w cenie 899 złotych. Gdyby nie
    ostatnie wydatki, to bym łyknął z miłą chęcią. No ale nie podali
    szczegółów, pewnie dość cienkie miał parametry. Ale sama koncepcja
    odłączanego ekranu (bezprzewodowy), który może wtedy stać się sporym
    tabletem - baaardzo do mnie przemawia!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 9. Data: 2016-03-09 00:12:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Stregor, 08 mar 2016 w news:56dedd31$0$693$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > To sie juz niekiedy zaczyna od malenkosci, tzw. "tabletowe dzieci".

    Się wtrącę. Gdzieś czytałem, że w Szwecji czy innej Norwegii mają już ten
    problem - dzieci masowo nie potrafią odręcznie pisać.

  • 10. Data: 2016-03-09 00:18:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj szemrany, 08 mar 2016 w
    news:16y6k5k4q12nk.1f1gepxu6d7qs.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

    > Od wielu już lat pisanie sprowadza się u mnie do podpisywania na
    > różnych dokumentach i przy odbiorze przesyłek. Jest to umiejętność
    > stricte teoretyczna dzisiaj, więc... ;-)

    U mnie też. I pewnie nie tylko. Ale to nie powód, żeby dzieci tego nie
    trenowały. Swoja drogą, ciekawe jak się ma aktywność mózgu w czasie
    pisania ręcznego i pisania na klawiaturze.