  • 1. Data: 2009-02-19 20:55:57
    Temat: Laska
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Czołem.

    Szukam pomysłu na trwałe zakończenie metalowej laski dla starszej osoby.
    Oryginalnie jest tam kawał gumy, który szybko ściera się, a w warunkach
    zimowych jest śliski co się kończy upadkiem. w sumie mógłby to być
    zestaw takich końcówek na lato i zimę.

    Kiedyś po wsiach zimą konie pociągowe miały podkowy z wkładkami z noży
    tokarskich aby na lodzie nie ślizgały się.

    Tych wszystkich którym tytuł posta kojarzy się z 54 kg/90/60/90
    serdecznie przepraszam :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-02-19 21:39:06
    Temat: Re: Laska
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    PeJot ( home) pisze:
> [...]
    >
    > Kiedyś po wsiach zimą konie pociągowe miały podkowy z wkładkami z noży
    > tokarskich aby na lodzie nie ślizgały się.

    Teraz laski trekingowe mają też końcówki z widii. I można na nie
    nałożyć różne gumowe końcówki.
    np.
    http://www.allegro.pl/item550209140_trojelementowa_t
    eleskopowa_laska_gabel_voyager.html
    albo
    http://www.allegro.pl/item559656274_laska_trekkingow
    e_kije_fizan_promenade.html

    Adam

  • 3. Data: 2009-02-20 00:59:47
    Od: Padre <P...@n...net>

    PeJot ( home) pisze:
> [...]
    > tokarskich aby na lodzie nie ślizgały się.
    >
    > Tych wszystkich którym tytuł posta kojarzy się z 54 kg/90/60/90

    Dawnymi czasy kolega dorobił żonie obcasy do szpilek z noży tokarskich
    a ona w tych szpilkach poszła do znajomych na oblewanie nowego domu i
    całą noc tańcowała po nowiuśkim parkiecie :)
    Widia wydaje się dobra ale nad konstrukcją widiowej końcówki trzeba sie
    trochę zastanowić, dobrze jak byłoby kilka ostrzy ale z drugiej strony
    jedno wąskie i długie nie zapcha sie lodem. A może by tak na zimę po
    prostu obsadzać w lasce wiertło widiowe?

  • 4. Data: 2009-02-20 06:30:26
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    PeJot ( home) <P...@o...pl> napisał(a):
    > Szukam pomysłu na trwałe zakończenie metalowej laski dla starszej osoby.
    > Oryginalnie jest tam kawał gumy, który szybko ściera się, a w warunkach
    > zimowych

    Guma odporna na ścieranie zbrojona.
    Coś takiego:
    http://www.sprzetbhp.pl/index.php?pid=322

  • 5. Data: 2009-02-20 06:36:29
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Padre pisze:

    > Dawnymi czasy kolega dorobił żonie obcasy do szpilek z noży tokarskich
    > a ona w tych szpilkach poszła do znajomych na oblewanie nowego domu i
    > całą noc tańcowała po nowiuśkim parkiecie :)

    Dobre :) Tu się pojawia kłopot - laska ( czy raczej kula ) jest non-stop
    w użyciu, trzeba by maksymalnie uprościć proces wymiany końcówki tak,
    aby w domu nie używać tej "zbrojonej".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-02-20 08:29:46
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    PeJot pisze:

    > Dobre :) Tu się pojawia kłopot - laska ( czy raczej kula ) jest non-stop
    > w użyciu, trzeba by maksymalnie uprościć proces wymiany końcówki tak,
    > aby w domu nie używać tej "zbrojonej".

    A nie lepiej (i prościej) zaopatrzyć się w 2 laski? Jedna stoi
    przy drzwiach, druga jest używana w domu. Przy wyjściu na zewnątrz
    następuje wymiana lasek i ta domowa stoi sobie w kąciku ;-)

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2009-02-20 09:57:16
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Szukam pomysłu na trwałe zakończenie metalowej laski dla starszej osoby.

    Nie wyważaj otwartych drzwi. Sąspecjalne końcówki do lasek i kul
    ortopedycznych. Zdejmujesz gumkę i masz kolce. Urządzenie wygląda trochę jak
    dla Bonda :-)
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 8. Data: 2009-02-20 10:33:56
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Lagoda pisze:

    > Nie wyważaj otwartych drzwi. Sąspecjalne końcówki do lasek i kul
    > ortopedycznych.

    W normalnym sklepie ortopedycznym nie stwierdzono. Ale popytam i poszukam.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-02-20 10:58:41
    Od: Wiesiek <w...@g...com>

    On 19 Lut, 21:55, "PeJot ( home)" <P...@o...pl> napisał:
    > Czołem.
    > Kiedyś po wsiach zimą konie pociągowe miały podkowy z wkładkami z noży
    > tokarskich aby na lodzie nie ślizgały się.
    To teraz już wiecie gdzie podziewały się narzędzia z fabryk ?
    Kto pamięta hasło:
    "Dzień w którym nie wyniosłeś nic z fabryki jest dniem straconym."
    Pozdrowienia !
    W.Kr.

  • 10. Data: 2009-02-20 17:14:48
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Dobre :) Tu się pojawia kłopot - laska ( czy raczej kula ) jest non-stop
    > w użyciu, trzeba by maksymalnie uprościć proces wymiany końcówki tak,
    > aby w domu nie używać tej "zbrojonej".

    No to należało by zrobić nakładkę na końcówkę nadworną zamiast je wymieniać.