  • 1. Data: 2009-02-18 23:59:46
    Temat: Materiał na tarcze hamulcowe
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Chciałbym wyciąć laserem tarcze hamulcowe do roweru.
    Jakiego materiału użyć, by nie wykonywać dodatkowej obróbki cieplnej?
    2H13, 3H13, 4H13 to dobry wybór?

    zyga

  • 2. Data: 2009-02-19 11:20:20
    Temat: Re: Materiał na tarcze hamulcowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 19 Lut, 00:59, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:
    > Chciałbym wyciąć laserem tarcze hamulcowe do roweru.
    > Jakiego materiału użyć, by nie wykonywać dodatkowej obróbki cieplnej?
    > 2H13, 3H13, 4H13 to dobry wybór?

    A masz gdzie wygrzebać kawałek hardoxa/armoxa czy czegoś w rodzaju
    kuloodpornej blachy? Np ze złomu gdzie jakieś armiejne złomy przywożą?
    Ewentualnie: tępy frez tarczowy albo nawet piła tarczowa.
    Konrad

  • 3. Data: 2009-02-19 11:24:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    PS nasi dzielni metalugrowie z hutnikami męczą się z blachami do
    Rosomaka już od nie pamiętam kiedy, więc nie załamuj się jak ci nie
    wyjdzie :-)
    Rosjanie w NII Stali zrobili świetną stal 44S w parę miesięcy...

  • 4. Data: 2009-02-19 13:11:31
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    > wyjdzie :-)
    > Rosjanie w NII Stali zrobili świetną stal 44S w parę miesięcy...

    Taniej niż Szwedzi ? Bo zdaje się to jedyny problem naszych metalurgów.

    Adam

  • 5. Data: 2009-02-19 13:31:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    >         Taniej niż Szwedzi ? Bo zdaje się to jedyny problem naszych metalurgów.

    Nie wiem jakie oni tam jeszcze mają problemy poza tym że plajtują.
    Jeśli cena to jest jedyny problem- to nie mają szans. Nie da się
    produkować małej ilości taniej niż dużej ilości, wszystko jedno co się
    produkuje. Ale czy założenie było takie że mają być najtańsi na
    świecie? Chyba z lekka nierealne...
    Konrad

  • 6. Data: 2009-02-19 13:55:59
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > produkować małej ilości taniej niż dużej ilości, wszystko jedno co się
    > produkuje. Ale czy założenie było takie że mają być najtańsi na

    Jak dodać koszty transportu i pośredników to jest jakaś szansa
    wyrównania ceny.

    Adam

  • 7. Data: 2009-02-19 15:43:19
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Jak patrzę, to często oferuja takie tarcze ze stali SUS410.
    Nie znam tej stali, ale znalazłem taki katalog:
    http://www.stalforbund.com/Fagomraader/Materialer/st
    eel_stainless.htm
    PP

  • 8. Data: 2009-02-19 19:44:59
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A masz gdzie wygrzebać kawałek hardoxa/armoxa czy czegoś w rodzaju
    > kuloodpornej blachy? Np ze złomu gdzie jakieś armiejne złomy przywożą?
    > Ewentualnie: tępy frez tarczowy albo nawet piła tarczowa.

    Co palisz?

    zyga

  • 9. Data: 2009-02-19 20:49:19
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Co palisz?

    Bez urazy, ale nie lepiej kasę przeznaczyć na jeżdżenie, aniżeli w
    custom-made tarcze do roweru ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-02-19 21:04:25
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Bez urazy, ale nie lepiej kasę przeznaczyć na jeżdżenie, aniżeli w
    > custom-made tarcze do roweru ?

    Niektórzy kupują karbonowe 10kg fulle...

    zyga