  • 91. Data: 2019-07-01 18:05:33
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 16:22 JDX <j...@o...pl> pisze:

    > On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
    > [...]
    > Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

    > Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

    Młody i niedoświadczony :-) - życie nauczy Cię pokory...

    TG

  • 92. Data: 2019-07-01 18:07:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 16:17:33 UTC+2 użytkownik JDX
    napisał:
> [...]
    > swojej
    > karierze kierowcy rozbiłeś z własnej winy? Ile kolizji miałeś z
    > własnej
    > winy? Bo ja przez ćwierć wieku, w tym ~15 lat w warszawskiej dziczy,
    > żadnego/żadnej. Płacenie 80 zł dla ubezpieczenia się na tak
    > niewielką
    > kwotę jak 2000, którą trzeba zapłacić z niewielkim
    > prawdopodobieństwem
    > jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. To wynika z matematyki.

    >Wyżej pisałeś że dom jednak ubezpieczyłeś:)
    >Ile domów w Twojej karierze Tobie splunęło...

    Ale wlasnie o to chodzi - dom drogi, wiec zabezpieczyc sie trzeba,
    a pozarow malo, wiec skladka niska.

    Kolega sie chwali, ze bezpieczny, ale wypadek rzecz dosc czesta ...
    wiec skladka pokrywa naprawe, i ajenta i prezesa i reklame w TV ... po
    co przeplacac.

    Te 80zl to pewnie ubezpieczyciel dobrze skalkulowal, ze mu sie oplaca,
    ale ... zwroci sie po 25 latach. Tyle bez wypadku ... to juz nie tak
    latwo.
    No chyba, ze jezdzac starymi samochodami nie bedziemy drobnych napraw
    wykonywac :-)

    J.

  • 93. Data: 2019-07-01 18:37:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-01 16:17, JDX wrote:

> [...]
    > zajścia pewnych zdarzeń i odpowiedniej kalkulacji składek, a za darmo
    > tego nie robią. Ale to już może jakiś aktuariusz rozwinie temat.

    Ale z twojego punktu widzenia to gra: możesz przegrać, możesz wygrać.

  • 94. Data: 2019-07-01 20:56:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-07-2019 o 16:17, JDX pisze:

> [...]
    > Ale tak naprawdę to nie ma większego znaczenia. Ile reflektorów w swojej
    > karierze kierowcy rozbiłeś z własnej winy? Ile kolizji miałeś z własnej

    Ale szkoda o której mowa nie musi powstać z Twojej winy, a i tak
    będziesz bulił - na tym polega problem.

  • 95. Data: 2019-07-01 20:59:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mnie nie stać na utratę

    A inni złomem jeździć nie chcą i stać ich zarówno na samochód, jak i
    jego ubezpieczenie.

    A jeśli jednak jakimś cudem je z

    > Kiedyś kupisz sobie większe, droższe auto za 40k i będziesz inaczej
    > mówił :-)

    To nie tak, po prostu kiedyś kupi sobie auto.
    A nie będzie teoretyzował z punktu widzenia użytkownika jeżdżącego złomu.
    Złomu faktycznie nie warto ubezpieczać.

  • 96. Data: 2019-07-01 23:03:35
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 01 Jul 2019 18:01:43 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Bo nie da się raczej kupić AC na auto starsze niż 10lat (przynajmniej
    >kiedyś tak było).

    Jak się nie da, jak się da?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 97. Data: 2019-07-02 07:25:33
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Lepszy, można mieć przecież dużą szkodę na nowym aucie (wartym 100-120
    > kPLN lub więcej) i koszt naprawy z OC sprawcy może wynieść np 80k PLN.
    > Wtedy masz do zapłacenia 18k PLN (jak nie jesteś płatnikiem) lub 9k PLN
    > (jak odliczasz 50%) VAT'u tylko dlatego, że ktoś się zagapił wjechał Ci
    > w du..pe.

    myślę że tu trzeba cisnąć ubezpieczyciela (prawdopodobnie skończy się na
    sprawie sądowej).
    O vat nie walczyłem, ale ubezpieczyciel (oczywiście nie polubownie i w
    drugiej instancji) z OC zwrócił mi pieniądze za brak dochodu (mogłem
    udokumentować jakich zleceń nie wykonałem, a wykonałbym, jeśli mój
    pracownik byłby w pracy - a był 3 tygodnie na chorobowym)
    Gdzieś to było fajnie opisane, sens był taki, że OC ma pokryć wszelkie
    szkody związane ze zdarzeniem (masz na tym zarobić 0zł i stracić 0zł), w
    twoim przypadku 1/2 vatu, w moim utracone korzyści, u kogoś innego np.
    leczenie lęku związanego z prowadzeniem pojazdu po wypadku.
    Dla pocieszenia dodam że w swoim życiu wytoczyłem dwie sprawy
    ubezpieczycielom, obydwie wygrałem - jedną już nieco po ponad roku,
    drugą po nieco ponad 3 latach (co skutecznie zniechęca do zakładania
    spraw, na starcie łącznie musiałem pieniądze na papugę czy rzeczoznawcę
    wyłożyć)

    Lukasz

  • 98. Data: 2019-07-02 09:13:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-07-01 20:59, Cavallino wrote:
    [...]
    > A inni złomem jeździć nie chcą i stać ich zarówno na samochód, jak i
    > jego ubezpieczenie.
    Jeśli musisz (czujesz taka potrzebę) coś ubezpieczyć, to znaczy, że cię
    na stratę tego czegoś nie stać. I tyle. Gdyby było cię na to stać, to
    byś po stracie po prostu kupił sobie kolejne takie samo coś.

  • 99. Data: 2019-07-02 09:24:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-02 o 09:13, JDX pisze:
> [...]
    > na stratę tego czegoś nie stać. I tyle. Gdyby było cię na to stać, to
    > byś po stracie po prostu kupił sobie kolejne takie samo coś.

    I co w związku z tym? Uważasz, że "nie stanie" na stratę jest równoważne
    z "nie staniem" na posiadanie?

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2019-07-02 10:05:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-07-2019 o 09:13, JDX pisze:
    > On 2019-07-01 20:59, Cavallino wrote:
    > [...]
    > Jeśli musisz (czujesz taka potrzebę) coś ubezpieczyć, to znaczy, że cię
    > na stratę tego czegoś nie stać.

    Nie - to znaczy że wolę być zapobiegliwy i pracować kilka dni na
    składkę, niż pół roku na cały samochód.