  • 1. Data: 2019-06-29 10:34:14
    Temat: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    Konkretnie chodzi  tylko o ceny uzupełnienia czynnika. W jednym
    warsztacie mechanik liczy sobie 40zł za 100gram czynnika i 30zł za
    "robociznę", drugi warsztat to sztywna cena - 150zł za całość bez
    względu na ilość uzupełnianego czynnika. Co wyjdzie taniej? W obydwu
    autach niewielkie silniki, klimy nadal chłodzą tylko mniej wydajnie, tak
    że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może ktoś wie
    ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

  • 2. Data: 2019-06-29 11:42:54
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-29 o 10:34, Trybun pisze:

> [...]
    > że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może ktoś wie
    > ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

    Moja szklana kula nie obsługuje silników poniżej dwu litrów.
    Jak napiszesz jaki to silnik i w jakim aucie to masz szansę
    że ktoś będzie wiedział ile tam jest czynnika.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-06-29 12:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

> [...]
    > tak że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może
    > ktoś wie ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem

    O, a gdzie tak tanio?
    Pisałem jakis czas temu jakimi cenami mnie w tym roku zaskoczyli
    mechanicy w Poznaniu.
    150zł za podłączenie maszyny plus 30zł za kazde 100g czynnika.
    Rozbój... zwłaszcza ze butla to koszt jakies 10zł za 100gr...

    Jeżeli klima jest pusta to na pewno taniej wyjdzie uzupełnienie za 150zł
    całosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 4. Data: 2019-06-29 13:27:23
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 11:42, RadoslawF pisze:

    > Moja szklana kula nie obsługuje silników poniżej dwu litrów.
    > Jak napiszesz jaki to silnik i w jakim aucie to masz szansę
    > że ktoś będzie wiedział ile tam jest czynnika.
    >

    > Pozdrawiam

    To pytanie już nieaktualne, sprawdziłem na www. Układ jednego auta to
    570gram drugiego 680. Pytanie aktualne to jakie ubytki muszą być aby
    klima wcale nie chłodziła. I np jakie wnioski wyciągać z tego że w
    układzie znajduje się tylko 50% nominalnej zawartości czynnika?

  • 5. Data: 2019-06-29 13:28:11
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 29.06.2019 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Rozbój... zwłaszcza ze butla to koszt jakies 10zł za 100gr...
    >
    > Jeżeli klima jest pusta to na pewno taniej wyjdzie uzupełnienie za 150zł

    No nie wiem czy to tanio. Jakiś miesiąc temu widziałem reklamę że jakiś
    słupecki warsztat zrobi przegląd i uzupełnienie czynnika za 90zł.

    Na 100% klimy nie są puste. Straciły tylko trochę na wydajności. Jak to
    w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem
    ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

  • 6. Data: 2019-06-29 13:33:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może ktoś wie
    > ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

    Każdy samochód ma naklejkę z dokładnymi detalami układu klimatyzacji. Se
    poszukaj.

    --
    MN

  • 7. Data: 2019-06-29 14:42:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 13:28:11 +0200, Trybun napisał(a):
> [...]

    Od silnika to raczej nie zalezy.
    No moze troche - nie wsadza sie wielkiej sprezarki do malego auta.

> [...]
    > w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem
    > ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

    U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
    Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.

    I fachowiec mowi, ze tego typu nie zna, praca tej sprezarki mu sie nie
    podoba, ale moze to zmienna wydajnosc i problem w komputerze ...
    Cisnienia tak nie calkiem dobre, ale tez nie calkiem zle ...

    A jeszcze z doswiadczenia - sprobuj roznych ustawien nawiewu ... i
    wymien filtr przeciwpylkowy.

    J.

  • 8. Data: 2019-06-29 14:51:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-29 o 10:34, Trybun pisze:
    > Co wyjdzie taniej?

    Uzupełnienie.

    > W obydwu
    > autach niewielkie silniki, klimy nadal chłodzą tylko mniej wydajnie, tak
    > że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie.

    Bez pomiaru, to sobie możesz gdybać i bzimbziać.

    > I może ktoś wie
    > ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

    Ato kurwa NET zamkli? Od chuja tabelek i danych technicznych konkretnych
    modeli aut.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2019-06-29 14:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > No nie wiem czy to tanio. Jakiś miesiąc temu widziałem reklamę że
    > jakiś słupecki warsztat zrobi przegląd i uzupełnienie czynnika za
    > 90zł.

    No to poczekaj jak dojda do was ceny z Poznania...
    Ale skoro widziałes cene 90zł to jedz tam i po kłopocie.

    > Na 100% klimy nie są puste. Straciły tylko trochę na wydajności. Jak
    > to w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem
    > ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

    Termin nie ma tu nic do rzeczy.
    Jezeli wszystko gra w aucie to czynnik nie bedzie ubywał i mozna latami
    jezdzic.
    Wydajnosc chłodzenia, to czy sprezarka przypadkim sie nie wyłącza etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 10. Data: 2019-06-29 16:40:27
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 29 Jun 2019 13:33:10 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Każdy samochód ma naklejkę z dokładnymi detalami układu klimatyzacji. Se
    >poszukaj.

    Nie każdy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06