  • 1. Data: 2019-06-28 17:33:25
    Temat: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Miałem szkodę (auto w leasingu), starszy jegomość zaparkował mi w kufrze.
    Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie
    będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko
    50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem? - jedyna droga
    to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

    Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma
    zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...
    Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez
    problemu wypłacili 50% VAT'u.
    Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

    TG

  • 2. Data: 2019-06-28 18:22:01
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > Miałem szkodę

    Ale peszek...

    > (auto w leasingu)

    Jeszcze większy...

    > starszy jegomość

    uuups...

    > zaparkował mi w kufrze.

    OjoJoJoJoj...

    > Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie
    > będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u

    Zgadnij, dlaczego tak a nie inaczej skomentowałem!

    Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to nie
    ma podstawy do wystawienia faktury...

    > a ja mogę odliczyć tylko 50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN.

    Hehehe, to jest twoje zdanie....

    > Mierzył się ktoś z tematem?

    Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
    dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?

    > jedyna droga to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

    Skąd taki pomysł?

    > Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma
    > zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...

    Nadmiarowa kropka sugeruje brak ogarnięcia?

    > Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez
    > problemu wypłacili 50% VAT'u.

    Uups, przyciągasz dziadków do tyłka...

    > Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

    Jak to zzwykle u trolli bywa -- zapomniałes napisać co na to wszystko
    ubezpieczony...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2019-06-28 18:33:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 18:22 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to
    > nie
    > ma podstawy do wystawienia faktury...
    znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

    To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
    W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa).

    "Szanowni Państwo,
    InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
    zawiadamia, iż na podstawie
    dokonanych ustaleń oraz zgromadzonej dokumentacji, przyznaje odszkodowanie
    w wysokości xxx zł
    netto.
    Odszkodowanie przyznano na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych.
    Odszkodowanie zostało ustalone na podstawie:
    - kosztorysu sporządzonego przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka
    Akcyjna Vienna Insurance
    Group.
    Odszkodowanie zostało wypłacone przelewem na wskazany numer rachunku
    bankowego.
    W odniesieniu do roszczenia z tytułu podatku VAT informujemy, że Sąd
    Najwyższy wskazał, iż szkodą w
    rozumieniu art. 361 § 2.k.c. jest różnica pomiędzy stanem majątku
    Poszkodowanego, jaki zaistniał po
    zdarzeniu wywołującym szkodę, a stanem tego majątku, jaki istniałby, gdyby
    to zdarzenia w ogóle nie
    wystąpiło. Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy
    leasingu pozostaje finansujący
    (leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To
    bezpośrednio w jego majątku powstaje
    szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.
    Ubezpieczyciel nie może ponosić
    odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a
    korzystającym (użytkownikiem). W
    związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty wartości podatku VAT
    użytkownikowi pojazdu.
    Informujemy, że powództwo o odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów mechanicznych
    można wytoczyć wyłącznie przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania albo
    siedziby poszkodowanego
    zdarzeniem powodującym szkodę albo przed sąd właściwy dla miejsca
    zaistnienia tego zdarzenia. W braku
    wskazanych wyżej podstaw właściwości miejscowej powództwo można wytoczyć
    przed sąd właściwy według
    przepisów o właściwości ogólnej."

    > Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
    > dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?
    Napisz jak to rozegrać.

    > Skąd taki pomysł?
    To sugeruje leasing i ASO

    TG

  • 4. Data: 2019-06-28 18:50:45
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

    Tak sobie piszę...
    Trollujesz dzieciaku, pomimo zwrócenia uwagi.

    > To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
    > W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO

    Jesteś DEBILEM? Oględziny w ASO tego co nie stoi w ASO...

    Przypuszczam co masz na myśli ale...

    A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą ;P

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2019-06-28 19:01:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    napisałem:
    "W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

    Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie
    naprawiał auto?
    W Carserwis na łopuszańskiej. Ok umówmy się tam jutro na 7.00. Ok.
    Ogledziny były w ASO, trwały 10 min, podpisałem upoważnienia i pojechałem.
    ASO czekało z zamawianiem części na odpowiedź o przyjęciu
    odpowiedzialności przez Interrisk. Dzisiaj dostałem info z Interriska. Co
    tutaj dla Ciebie jest niejasnego? - doprecyzuję, jestem cierpliwy.

    > A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą
    niestety nie jestem bogaty i wolę mieć 1k PLN niż nie mieć.

    TG

  • 6. Data: 2019-06-28 19:20:23
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > napisałem:
    > "W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    > upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

    I znowu kawałek trolla wylazł -- tniesz cytaty jak ci pasuje, a prawda jest
    taka:
    "To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
    W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

    Czyli wprowadziłes element zamieszania z ASO, i przyciśniety do muru dopiero
    wyjaśniłeś.

    > Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie
    > naprawiał auto?

    Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
    ubezpieczycielem prowadzisz?

    > niestety nie jestem bogaty

    Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2019-06-28 19:26:13
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-28 19:20, 'TomN' wrote:
> [...]
    > upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

    Idźże gościu do lekarza

  • 8. Data: 2019-06-28 19:27:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

    nie żal Ci czasu na pisanie jak mu nie pomożesz?

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-06-28 19:30:06
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...
    > Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez

    A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu i
    on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

    yabba

  • 10. Data: 2019-06-28 19:39:15
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ToMasz w

    > jak mu nie pomożesz?

    Pytasz, żeby mi czas zająć, czy nie zrozumiałeś, że odpuszczam, bo nie
    pomogę na tej grupie?

    --
    'Tom N'