  • 1. Data: 2009-01-04 19:15:35
    Temat: Lekcje silikonowania
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Helosz

    W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie
    spod oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć.
    Spodziewam się, że po tym będę musiał położyć nową warstwę silikonu i
    mam w związku z tym parę pytań.

    Po pierwsze - gdzie kupić takowy silikon, najchętniej w jakimś radosnym
    kolorze (różowy? Tylko nie wiem, czy taki nie daje za mało mocy ;-) i
    jakiego to ma być rodzaju?
    Po drugie - domyślam się, że nakładać trza oszczędnie i bliżej
    zewnętrznej krawędzi? Jakoś trzeba przygotowywać powierzchnię, czy
    wystarczy tylko wyczyścić ze starego? Skręcać odrazu? Wszelkie
    podpowiedzi mile widziane.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 2. Data: 2009-01-04 19:23:36
    Temat: Re: Lekcje silikonowania
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krawędzi? Jakoś trzeba przygotowywać powierzchnię, czy wystarczy tylko
    > wyczyścić ze starego? Skręcać odrazu? Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

    W sklepach metalowych szukaj, w sklepach z czesciami samochodowymi, w
    skladnicach rolniczych itp.
    To jest tanie, kup taki, ktory wytrzymuje duze tem. - ja np stosuje taki co
    wytrzymuje do 600 stopni. (co prawda nie jest rozowy ale czerwony;) )
    Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac
    czesci.
    Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl.
    Ja nakladam po srodku..nie po krawedzi
    Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 3. Data: 2009-01-04 19:49:09
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Karambol pisze:

> [...]
    > To jest tanie, kup taki, ktory wytrzymuje duze tem. - ja np stosuje taki co
    > wytrzymuje do 600 stopni. (co prawda nie jest rozowy ale czerwony;) )

    Ale skoro mozna bez problemu kupic czarny lub srebrny to czemu akurat
    czerwony ? Potem jezdza sprzety ktorym z silnika wisza piekne czerwone
    smarki.

    > Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac
    > czesci.

    Dupa tam. Lepiej odczekac pare minut az lekko przeschnie. Nawet
    producent tak zaleca.

    > Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl.

    Na to to raczej polowki bloku silnika. Pozniejszy demontaz po hemetyku
    jest dosyc trudny.

    > Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac.

    Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-01-04 20:23:22
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod
    > oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć.

    A w którym miejscu obserwujesz pocenie sie?
    kapie na wydech i przypala?
    MI kiedys cos z okolicy dekompresora troche leciało

  • 5. Data: 2009-01-04 20:34:38
    Od: "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna.

    jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
    być...

    Jarek O.

  • 6. Data: 2009-01-04 20:37:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-04 21:23:22 +0100, "Arbiter" <n...@h...com> said:

    > A w którym miejscu obserwujesz pocenie sie?

    Prawa strona głowicy jest lekko wilgotna od oleju. Jako że przy
    odpaleniu stacjonarnym, po wytarciu, większe krople zbierają się jednym
    z wałków dźwigienek, najprawdopodobniej poci się spod oringa na tymże
    (Żwirek wspominał że zdaża się to w LC4).

    > kapie na wydech i przypala?

    Aż tak źle jeszcze nie jest.

  • 7. Data: 2009-01-04 21:23:18
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    >
    > jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
    > być...

    Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i
    uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez
    zbendej zabawy. Uzywam silikonu dosc czesto - tzn przy kazdej zmianie oleju
    uszczelniam nim pokrywke filtra i jest sucho jak pieprz.

  • 8. Data: 2009-01-05 10:53:29
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Jarek O. pisze:

    > jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
    > być...

    A co ja to bede pic czy destylowac ? Ma byc odtluszczone i juz. To nie
    produkcja procesorow tylko nakladanie silikonu :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 9. Data: 2009-01-05 10:54:24
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Karambol pisze:

    > Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i
    > uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez
    > zbendej zabawy.

    Przetarcie szmatka namoczona w rozpuszczalniku to przesada ? Nie dosc ze
    odtlusci to pomoze usunac resztki starego uszczelnienia.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-01-05 11:50:26
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    > A co ja to bede pic czy destylowac ? Ma byc odtluszczone i juz. To nie
    > produkcja procesorow tylko nakladanie silikonu :)

    No wlasnie otym mowie, ja tez przecieram szmatka rozpuszczalnikiem i styka w
    zupelnosci.:)