eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Litwa - dokładniejsza analiza
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 86

  • 31. Data: 2019-12-10 20:42:24
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-10 08:32, Shrek wrote:
    > W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:
    >>
    >>> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa)
    >>> taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w
    >>> statystykach
    >>
    >> tak, głównie w statystykach.
    >
    > I wystarczy. Mniej trupów i rannych to właśnie to co chcemy osiągnąć.

    Chcesz na nich pracować?

    >
    >> Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych.
    >
    > Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś walczyć
    > ze wszystkimi przepisami ustalającymi pierwszeństwo i zastąpic je
    > "chłopskim rozumem". Przecież światła i znaki powodują to samo - ci z
    > pierwszeństwem ładują się na pałę!

    To jest organizacja. Że mogę jechać na pałę i przechodzić na pałę.


  • 32. Data: 2019-12-10 20:43:53
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-10 08:16, pueblo wrote:
    > Witaj Shrek, 10 gru 2019 w
    > news:5def2c9f$0$17364$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:
    >
    >> W dniu 09.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:
    >>
    >>>> http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
    2-miesiecy-pier
    >>>> ws zenstwa-pieszych-na-litwie/
    >>>>
    >>> Fantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń.
    >>> Wygląda na to, że pierwszeństwo przed pasami wciąż nie gwarantuje
    >>> nietykalności.
    >>
    >> Oczywiście, że nie. Gwarancję daje jedynie likwidacja motoryzacji.
    >
    > No tak - to jest jedyny sposób na 100% bezpieczeństwa na drogach.
    > Oczywiście rowerów też należałoby zakazać. I hulajnog.

    A piechtochodów mie?


  • 33. Data: 2019-12-10 21:00:07
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 19:36, r...@o...pl pisze:
    > W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 18:22:46 UTC+1 użytkownik andal napisał:
    >
    >> ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek
    >> tylko samobojstwo
    >
    > Właśnie - gość paraduje z żonką w kabriolecie na środku miasta, to nie dziwota,
    > że zostaje zastrzelony - potem świat do zwykłego samobójstwa dorabia legendy -
    > a wystarczyło zachować rozwagę...

    Pomyliłeś grupy.
    PLONK


  • 34. Data: 2019-12-10 21:19:19
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 10 gru 2019 w
    news:XnsAB21B3AB1C645budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...
    >
    >>>>> I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z
    >>>>> zielonym wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a
    >>>>> tymczasem szwagier może jechać tirem!
    >>>>>
    >>>> Co do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków
    >>>> samochodowych w miejscach z sygnalizacją i bez niej.
    >>>
    >>>:)
    >>> Ale rozumiem, ze w tych statystykach rozpatrzysz równiez ilosc
    >>> drog ze swiatłami i bez...
    >>> Znaczy swiatła zajmuja np 50 metrów a dalsze 10 km jest bez
    >>> swiateł. Czyli na swiatłach musiałoby być 200 razy wiecej wypadków
    >>> zeby wyszedł remis...
    >>> Tak?
    >>> Czy moze porownasz tylko ilosc? :)
    >>>
    >> Ok, doprecyzuję - skrzyżowań z i bez.
    >>
    > Ok, ale moja kolejna watpliwośc:
    > o ile uznamy ze w Polsce mamy np 500 tysiecy skrzyzwan, a na 50
    > tysiacach sa swiatła (liczby z sufitu) to o ile nie załozymy ze
    > wybór na ktorym skrzyzowaniu maja być swiatła nie jest przypadkowy
    > to musielibysmy jednak jakies wagi przyznac wypadkom na
    > poszczególnych skrzyzowaniach. bo inaczej dowiesz sie tylko tego ze
    > te bardziej niebezpieczne skrzyzowania na ktorych uznano potrzebe
    > ustawienia swiateł sa bardziej niebezpieczne ;-P
    >
    Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie
    niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu
    płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem obowiązują
    już tylko znaki.


  • 35. Data: 2019-12-10 21:20:47
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2019 o 10:59, Budzik pisze:

    >> Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś
    >> walczyć ze wszystkimi przepisami ustalającymi pierwszeństwo i
    >> zastąpic je "chłopskim rozumem". Przecież światła i znaki powodują
    >> to samo - ci z pierwszeństwem ładują się na pałę!
    >
    > To nieprawda a w kazdym razie nie do konca.
    > Jezeli widze ze ten co ma czerwone zapierdala w sposób który sugerowałby
    > ze tego czerwonego nie widzi to zwalniam.

    O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go
    rozpierdoli na przejściu to też nie wchodzi, nieważne co mówią przepisy.
    Chyba że twierdzisz inaczej i kolo mówi "chuj tam moje życie, jestem w
    prawie to pierdolę, kolo pójdzie do pierdla a ja najwyżej na cmentarz".

    > Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie.

    Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu?

    > Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie pieszy za
    > dupami rozgladał i właził na ulice a teraz te same dupy oglada na
    > smartfonie...?

    Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po 2
    kkm rocznie bo kartki na benzynę?

    --
    Shrek


  • 36. Data: 2019-12-10 21:23:23
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 21:00:09 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > W dniu 10-12-2019 o 19:36, r...@o...pl pisze:
    > > W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 18:22:46 UTC+1 użytkownik andal napisał:
    > >
    > >> ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek
    > >> tylko samobojstwo
    > >
    > > Właśnie - gość paraduje z żonką w kabriolecie na środku miasta, to nie dziwota,
    > > że zostaje zastrzelony - potem świat do zwykłego samobójstwa dorabia legendy -
    > > a wystarczyło zachować rozwagę...
    >
    > Pomyliłeś grupy.
    > PLONK

    Ale ossochodzi? Kierowca i pasażer odkrytego kabrioletu staje się
    "niechronionym uczestnikiem ruchu" i powinien być uznany za pieszego lub co
    najwyżej rowerzystę - wszak nie musi mieć kasku, więc nie podlega pod
    kierującego quadem, motorowerem czy motocyklem.

    Pozdr-
    -Rowerex


  • 37. Data: 2019-12-10 22:19:52
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-10 12:25, j...@j...org wrote:
    > On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote:
    >>> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote:
    >>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote:
    >>>>>>> On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:
    >>>>>>>> W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze:
    >>>>>>>>> Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
    >>>>>>>>> przejściem, to dość dokładna analiza.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
    2-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
    >>>>>>>>> zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach -
    >>>>>>>>> warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie
    >>>>>>>>> (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do
    >>>>>>>>> ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych
    >>>>>>>> przejazdach kolejowych.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Rozwiniesz, z sensem? Ilu pieszych rozjeżdżają pociągi, a ilu samochody?
    >>>>>>>
    >>>>>> W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez pociąg na
    >>>>>> niestrzeżonym przejeździe od pieszego potrąconego na pasach. Każda
    >>>>>> śmierć jest taka sama niezależnie czy zawiniona przez gapiostwo kierowcy
    >>>>>> czy maszynisty.
    >>>>>
    >>>>> Przejazdy kolejowe dla pieszych? Teraz to pojechałeś.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych.
    >>>
    >>> Co to są tory kolejowe dla pieszych? Polska język ciężka język?
    >>>
    >>
    >> Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.
    >
    > O, brawo! Na naukę języka ojczystego (?) nigdy nie jest za późno.
    >
    > Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie nie rozumiesz,
    o czym dyskutujesz.
    >

    Egzaminów na prawo jazdy w ogóle nie powinno być. Nauki prowadzenia
    pojazdów powinno się uczyć w szkołach powszechnych.


  • 38. Data: 2019-12-10 22:36:11
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:
    >
    >> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
    >> zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach
    >
    > tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów
    > samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń,
    > zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co życie
    > debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi, że muszą
    > mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My musimy zmieniać
    > przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi wchodząc na drogę
    > /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy nie.

    Przecież to nie jest prawda.
    My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed
    przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami.

    Tak pokazują badania.

    Widać w tych badaniach, że kierowcy są głupi, że muszą mieć informacje,
    że przed przejściem trzeba zwolnić i nie wyprzedzać (sami na to nie
    wpadli, dlatego dostali takie informacje już dawno). I pomimo tego, że
    takie informacje mają, to nadal tak robią. Tak jak głupi Amerykanie,
    którzy mają informację, żeby kota nie suszyć w suszarce, a i tak im się
    zdarza.

    > Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami,

    Nawet jeżeli ilość lemingów pieszych wzrośnie dwukrotnie, to i tak
    będzie to jakieś 5%. W porównaniu do 80% obecnych lemingów za
    kierownicą, gdy ich ilość zmniejszy się dwukrotnie, to zysk jest oczywisty.

    > samochody będą jeździły jeszcze wolniej.

    Przecież właśnie taki jest cel: żeby ci co jeżdżą za szybko jeździli
    wolniej.

    > może nie tyle co z mniejszą
    > prędkością, ale mniej płynnie.

    Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się jeździ
    wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.

    > skutki życiowej lemingowatości,
    > dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień.

    Oczywiście. Prawie codziennie jakaś głupia stłuczka spowodowana
    zapierdalaniem (i jazdą na zderzaku) potrafi sparaliżować całe miasto w
    godzinach, gdy ludzie jadą do/z pracy.

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 39. Data: 2019-12-10 22:44:55
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-10 22:36, Kviat wrote:
    > W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:
    >>
    >>> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa)
    >>> taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w
    >>> statystykach
    >>
    >> tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów
    >> samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń,
    >> zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co
    >> życie debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi,
    >> że muszą mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My
    >> musimy zmieniać przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi
    >> wchodząc na drogę /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy
    >> nie.
    >
    > Przecież to nie jest prawda.
    > My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed
    > przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami.
    >
    > Tak pokazują badania.
    >
    > Widać w tych badaniach, że kierowcy są głupi, że muszą mieć informacje,
    > że przed przejściem trzeba zwolnić i nie wyprzedzać (sami na to nie
    > wpadli, dlatego dostali takie informacje już dawno). I pomimo tego, że
    > takie informacje mają, to nadal tak robią. Tak jak głupi Amerykanie,
    > którzy mają informację, żeby kota nie suszyć w suszarce, a i tak im się
    > zdarza.

    Musisz oddać prawko.

    >
    >> Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami,
    >
    > Nawet jeżeli ilość lemingów pieszych wzrośnie dwukrotnie, to i tak
    > będzie to jakieś 5%. W porównaniu do 80% obecnych lemingów za
    > kierownicą, gdy ich ilość zmniejszy się dwukrotnie, to zysk jest oczywisty.

    Patrzysz ze swojej perspektywy.

    >
    >> samochody będą jeździły jeszcze wolniej.
    >
    > Przecież właśnie taki jest cel: żeby ci co jeżdżą za szybko jeździli
    > wolniej.

    No to będziesz musiał jeździć wolniej.

    >
    >> może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie.
    >
    > Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się jeździ
    > wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.

    No przykro mi, nie pojedziesz 200km.h.

    >
    >> skutki życiowej lemingowatości, dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół
    >> siebie na co dzień.
    >
    > Oczywiście. Prawie codziennie jakaś głupia stłuczka spowodowana
    > zapierdalaniem (i jazdą na zderzaku) potrafi sparaliżować całe miasto w
    > godzinach, gdy ludzie jadą do/z pracy.

    Pomyśl, że mógłbyś jedzic wolniej.


  • 40. Data: 2019-12-10 22:46:38
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2019 o 07:58, ToMasz pisze:
    > nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.

    Słuszna uwaga. To dlatego właśnie 80% kierowców nie zwalnia przed
    przejściami.

    (O tym, że głosują na pis i dzięki temu mamy takiego prezesa NIK jakiego
    mamy, takiego premiera jakiego mamy, takich sędziów KRS jakich mamy i
    słupki do biegów z przeszkodami za 370 tys. dla kursantów służby
    więziennej z którego i tak nie korzystali z litości nie wspomnę.
    https://www.rp.pl/Polityka/191219989-PILNE-NIK-ujawn
    ia-raport-i-zawiadamia-prokurature-ws-rzadowego-prog
    ramu.html)

    > A my wszyscy będziemy płacić za te koszty.

    Słuszna uwaga.

    Pozdrawiam
    Piotr

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: