  • 1. Data: 2012-08-11 22:45:04
    Temat: Łódź - Kraków
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Wybieram się z Pruszcza Gdańskiego do Krakowa.
    O ile do Łodzi nie mam raczej wątpliwości - autostradą do Torunia, potem
    przez Włocławek i Zgierz do Łodzi (tu w zależności od warunków i humoru
    - przez centrum, albo Aleksandrów - Pabianice, to zastanawiam się nad
    odcinkiem Łódź - Kraków.

    Jak lepiej jechać - "normalnie" jedynką do Mysłowic i dalej na A4 do
    Krakowa? Czy może lepiej: Piotrków - Przedbórz - Włoszczowa -
    Szczekociny - Pilica - Wolbrom - Skała - Kraków?
    Start z Pruszcza w czwartek nad ranem, Łódź raczej już po porannym
    szczycie, Kraków wczesnym popołudniem.

    Priorytetem jest spokój jazdy (osobówka, pełna obsada, prędkości raczej
    poniżej 120 k/h) - mała ilość ograniczeń, wiosek, itp, potem czas jazdy,
    a na końcu ilość kilometrów. Koszt autostrady nie wpływa na ewentualny
    jej wybór.

    Jakie sugestie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2012-08-11 23:36:22
    Temat: Re: Łódź - Kraków
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > poniżej 120 k/h) - mała ilość ograniczeń, wiosek, itp, potem czas jazdy,
    > a na końcu ilość kilometrów. Koszt autostrady nie wpływa na ewentualny

    http://goo.gl/maps/4AWhc
    Bardzo zdecydowanie S1->A4 (nocą poniżej 2h to jest, jak ktoś lubi)

    ewentualnie, "z ciekawości" można pojechać "przez Olkusz":
    http://goo.gl/maps/af1aJ

    Tylko cały odcinek Olkusz->Kraków w zasadzie się nie da niczego
    wyprzedzić legalnie + ~10 fotoradarów (chyba ze auto ze 4 litry
    silnika ma).

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2012-08-12 08:58:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *LEPEK* napisał(-a):

    > Jak lepiej jechać - "normalnie" jedynką do Mysłowic i dalej na A4 do
    > Krakowa? Czy może lepiej: Piotrków - Przedbórz - Włoszczowa -
    > Szczekociny - Pilica - Wolbrom - Skała - Kraków?

    Nie wiem jak teraz, bo dawno nie jechałem, ale był czas, że odcinek
    Wolbrom - Skała był tragicznie dziurawy. Czegoś takiego do tej pory na
    żadnej drodze nie spotkałem. Do tego stopnia, że lawirując między
    dziurami jeździło się poboczami, zatokami autobusowymi, lewą stroną i
    każdą inną płaszczyzną po której się dało jechać i nie była jezdnią. Mam
    nadzieję że to już naprawili. (?)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2012-08-12 15:14:22
    Od: "Marcin Luty" <n...@g...com>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko cały odcinek Olkusz->Kraków w zasadzie się nie da niczego
    > wyprzedzić legalnie + ~10 fotoradarów (chyba ze auto ze 4 litry
    > silnika ma).

    Bez przesady, da się normalnie wyprzedzać zwykłym autem (jest sporo odcinków
    z przerywaną linią, do tego jest jeden odcinek gdzie są dwa pasy pod górkę.
    Jedynie na 17-sto kilometrowym odcinku brak jest możliwości wyprzedzania z
    powodu wysepek pośrodku, chodź są tacy co na tym bruku wyprzedzają (ja nie).

    --
    ml

  • 5. Data: 2012-08-12 23:39:20
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Marcin Luty <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > powodu wysepek pośrodku, chodź są tacy co na tym bruku wyprzedzają (ja nie).

    Ooo te wysepki - trza mieć chyba z 400 koni i 4x4 + szpera + ASR/ESP
    żeby się rozpędzić tam od wyspy do wyspy i busa brać czy coś takiego
    (na suchym fwd + szpera + ASR już starcza).

    choć w sumie wyspa niewysoka, opona wytrzyma ;)

    a te do wyprzedzania w dzień się nienada bo passat 1.9TDi będzie
    2h ciężarówkę wyprzedzał.

    Spoko to serio jest zaprojektowane tak żeby się nie dało nie autostradą

  • 6. Data: 2012-08-13 08:59:08
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 22:45, LEPEK pisze:
> [...]
    > poniżej 120 k/h) - mała ilość ograniczeń, wiosek, itp, potem czas jazdy,
    > a na końcu ilość kilometrów. Koszt autostrady nie wpływa na ewentualny

    Zamiast pchać się przez cały Toruń i mocno rozkopany Włocławek, to
    zjeżdżając z A1 kieruj się na Warszawę i w Lipnie skręć na Włocławek.
    Droga troszkę gorsza (odcinek między Lipnem a Włocławkiem), ale ominiesz
    cały mocno rozkopany Włocławek i przejedziesz się tamą na Wiśle (trzeba
    przed Włocławkiem odbić na tamę bo inaczej jak się przegapi to wjedzie
    się w centrum rozkopanego Włocławka). Zaoszczędzisz sporo cennego czasu
    nawet jak zrobisz kilku minutowy postój na tamie...
    Tym bardziej, że w Toruniu będziesz akurat w porannym szczycie
    komunikacyjnym i na moście możesz trafić w niezły korek i troszkę
    postoisz, później za Toruniem remonty związane z budową A1 no i
    Włocławek też przestoisz na remontach...A tak omijasz korki w Toruniu i
    cały Włocławek...

  • 7. Data: 2012-08-13 10:27:21
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.08.2012 08:59, Kamil 'Model' pisze:

    > Zamiast pchać się przez cały Toruń
    [ciach]
    > Tym bardziej, że w Toruniu będziesz akurat w porannym szczycie
    > komunikacyjnym i na moście możesz trafić w niezły korek i troszkę
    > postoisz, później za Toruniem remonty związane z budową A1 no i

    Ale jaki Toruń? A1 zaczyna się (kończy - zależy jak patrzeć) poniżej
    Torunia. Miasta się na oczy nie widzi.
    Na budowie A1 nie ma żadnych wahadełek, co najwyżej jakieś pomniejsze
    zwężki..
    Włocławek niestety(albo na szczęście, bo droga wołała o pomstę) rozkopany.

    Co do trasy na Kraków, to polecam S1, A4. Przynajmniej normalna droga,
    dwa pasy. Na S1 trochę fotoradarów jest(70km/h), za Siewierzem trzeba
    uważać na 50tkach - praktycznie zawsze tam stoją i suszą.

  • 8. Data: 2012-08-13 10:29:07
    Od: Albercik <n...@g...pl>

> [...]
    > dwa pasy. Na S1 trochę fotoradarów jest(70km/h), za Siewierzem trzeba
    > uważać na 50tkach - praktycznie zawsze tam stoją i suszą.

    A i jeszcze jedno.. W Łodzi jest objazd, nie wiem jak tam teraz wygląda
    w godzinach szczytu, ja jechałem w nocy i było OK, ale w godzinach
    szczytu może być masakra.

  • 9. Data: 2012-08-13 20:41:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Planuję więc głównymi, tylko może tylko Łódź zostawię po lewej.

    Pozdr,

  • 10. Data: 2012-08-13 21:30:08
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2012-08-11 23:36, Michał pisze:

    > Tylko cały odcinek Olkusz->Kraków w zasadzie się nie da niczego
    > wyprzedzić legalnie + ~10 fotoradarów (chyba ze auto ze 4 litry
    > silnika ma).

    No fajnie. Słyszałem o tych udogodnieniach i słynnych wysepkach. Onegdaj
    można było ta trasę w pół godziny pokonać :)

    --
    ! ÓÓÓ ! VV.VV. ! ÓÓÓ !