-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Łożysko w nietypowych warunkach termicznych - jak poradzić sobie z
rozszerzalnością.
Date: Wed, 17 Jul 2013 21:27:01 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <ks6r68$m9u$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-65-59.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1374089224 22846 89.73.65.59 (17 Jul 2013 19:27:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Jul 2013 19:27:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
Thunderbird/17.0.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32495
[ ukryj nagłówki ]Witam.
Jest sobie eksperyment naukowy. Mechanicznie, mamy oś (z invaru)
na dwóch łożyskach, osadzonych w aluminium. Na osi jest dysk
(115mm, 200g).
Wszystko działa w próżni, obroty - max 1200rpm.
Problem polega na tym, że dysk się rozgrzewa, przez
co oś osiąga przy łożyskach 300°C, natomiast aluminiowa
konstrukcja jest chłodzona (10-50°C).
Obecnie z powodu rozszerzania się wewnętrznej bieżni łożysk
układ się zacina.
Ochłodzić centralną cześć układu trudno, podgrzewana jest
stałą mocą, a chłodzona jedynie promieniowaniem.
Dopuszczenie do rozgrzania konstrukcji zewnętrznej też
nie jest możliwe (silni elektryczny się popsuje).
Macie jakieś rady, jakiego typu/materiały łożysk użyć,
aby zminimalizować negatywne efekty?
Może jakieś inne pomysły?
Obecnie zastosowany jest półśrodek pod postacią wstępnego
'docierania' przed włożeniem do maszyny,ale niezbyt to
wydajne i wygodne.
Pozdraiwam
Bartłomiej Szczygieł
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.13 22:03 Bruno
- 18.07.13 07:55 Konrad Anikiel
- 18.07.13 08:02 WM
- 18.07.13 08:59 J.F.
- 18.07.13 09:54 PeJot
- 18.07.13 09:55 PeJot
- 18.07.13 10:07 Konrad Anikiel
- 18.07.13 10:56 W.Kr.
- 18.07.13 11:06 W.Kr.
- 18.07.13 13:06 Konrad Anikiel
- 18.07.13 22:05 PeJot
- 19.07.13 00:51 bartekltg
- 19.07.13 00:58 bartekltg
- 19.07.13 07:10 Robert Tomasik
- 19.07.13 12:27 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=