  • 1. Data: 2011-05-08 10:45:24
    Temat: MSI Radeon HD 6850 Cyclone Power Edition - temperatury
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Hej,

    W testach tej karty temperatury w idle to 30-40 stopni. U mnie jest 59
    stopni przy obrotach wiatraczka ustawionych ręcznie na 45-50%, przy
    ustawionych automatycznie na ponad pięćdziesiąt procent temperatura jest
    tylko kilka 3-4 stopnie niższa. W grach temperatura przekracza 80 stopni.

    Z czego to wynika? Czujnik zwalony? Możecie coś doradzić?

    Dzięki i pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2011-05-08 13:02:35
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko kilka 3-4 stopnie niższa. W grach temperatura przekracza 80 stopni.
    >
    > Z czego to wynika? Czujnik zwalony? Możecie coś doradzić?

    Coś nie tak, bo w moim gigabyte (przez spiepszony bios, który powoduje, ze
    karta pracuje zawsze na ok 70%) mam ustawione sztywno na 40% i temperatura
    teraz, po półgodzinnym surfowaniu wynosi np 37C. Ale w stresie, oscyluje
    rzeczywiście ok około 70/80 stopni.

    --
    LP

  • 3. Data: 2011-05-08 13:20:53
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 15:02, LP pisze:

> [...]
    > temperatura teraz, po półgodzinnym surfowaniu wynosi np 37C. Ale w
    > stresie, oscyluje rzeczywiście ok około 70/80 stopni.

    A może to przez to, że używam Catalystów Ati, a nie dedykowanych
    sterowników MSI? W Catalystach podczas pracy na pulpicie wyświetla mi
    taktowanie GPU i pamięci na maksymalnych wartościach, czasami tylko
    obniża. Chyba przy pracy na pulpicie cały czas zegar powinien być
    obniżony przez sterowniki (zarządzanie energią)?

  • 4. Data: 2011-05-08 13:50:24
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 15:20, Leszek pisze:

> [...]
    > obniża. Chyba przy pracy na pulpicie cały czas zegar powinien być
    > obniżony przez sterowniki (zarządzanie energią)?

    Zmieniłem stery na te te ze strony MSI. To są chyba zwykłe Catalysty,
    tyle że starsze. Temperatura taka sama. Może w BIOSie coś trzeba zmienić?

  • 5. Data: 2011-05-08 17:48:36
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek"

    Tak, przez większość czasu są obniżone. Ale lepeij sprawdzisz to np. GPU-Z,
    który rejestruje z kilku czujników i pokazuje to w formie wykresu.

    > Zmieniłem stery na te te ze strony MSI. To są chyba zwykłe Catalysty,
    > tyle że starsze. Temperatura taka sama. Może w BIOSie coś trzeba zmienić?

    Może masz włączone jakieś procesy w tle? Czasami prosty wykres graficzny
    potrafi wzbudzić zegary.

    --
    LP

  • 6. Data: 2011-05-08 18:06:14
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-05-08 12:45, Leszek pisze:

> [...]
    > tylko kilka 3-4 stopnie niższa. W grach temperatura przekracza 80 stopni.
    >
    > Z czego to wynika? Czujnik zwalony? Możecie coś doradzić?

    Czy masz dobry przepływ powietrza w obudowie?
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 7. Data: 2011-05-08 19:22:29
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2011-05-08 15:50, Leszek pisze:

    > Zmieniłem stery na te te ze strony MSI. To są chyba zwykłe Catalysty,
    > tyle że starsze. Temperatura taka sama. Może w BIOSie coś trzeba zmienić?

    A nie jest tak ze uzywasz Firefox 4 lub jakiejkolwiek innej przegladarki
    ktora uzywa GPU?
    Sam mam ATI 5770 Gigabyte i niestety FF 4 ciagle wzbudza zegary i
    temperatury jak i obroty mam podobne do Twoich. Ostatecznie wrocilem do
    FF 3.6.17 Cooler 35% Temp 43C
    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-05-08 20:50:21
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 21:22, Tasiorsa pisze:

> [...]
    > Sam mam ATI 5770 Gigabyte i niestety FF 4 ciagle wzbudza zegary i
    > temperatury jak i obroty mam podobne do Twoich. Ostatecznie wrocilem do

    Używam najnowszego Chroma. Wróciłem do najnowszych Catalystów ATI.

  • 9. Data: 2011-05-08 20:51:53
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-08 20:06, aL pisze:

    > Czy masz dobry przepływ powietrza w obudowie?
    > aL

    Tak sądzę. Duża obudowa Chieftek, kable uporządkowane, niewiele ich,
    brak kabli IDE, same SATA i to chyba tylko dwa.

  • 10. Data: 2011-05-08 21:32:10
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-05-08 22:51, Leszek pisze:

    > Tak sądzę. Duża obudowa Chieftek, kable uporządkowane, niewiele ich,
    > brak kabli IDE, same SATA i to chyba tylko dwa.

    A masz jakiś wentylator z boku obudowy, który nawiewa powietrze
    w pobliże karty oraz wydajne wentylatory wyciągające ciepłe powietrze?
    Ta karta ma świetne chłodzenie, ale w przeciwieństwie do referencyjnych
    systemów chłodzenia, które wciągają powietrze z wnętrza obudowy i wyrzucają
    poza obudowę górnym slotem karty, w przypadku kart z systemem Cyclone
    powinieneś posiadać wydajne wentylatory, które odprowadzą na zewnątrz
    obudowy ciepło rozpraszane przez układ MSI. Bez tego tworzy się taki mały
    piekarnik. Mam kartę MSI Cyclone z GTX 460 z tym samym systemem
    chłodzenia i porównywałem jej temperatury w obudowie Chieftec Bravo z
    dwoma standardowymi
    wentylatorami 80 mm z boku i jednym 120 mm wylotowym i odczyty temperatury
    były podobne do Twoich. Zmiana obudowy i lepsze chłodzenie skutkowało
    spadkiem temperatur średnio o 20-25 stopni.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.