    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Magrail
    Date: Tue, 7 Jan 2020 20:14:21 +0100

    Cześć.

    Od jakiegoś czasu w kółko słyszę o magrail.

    Dzisiaj znowu mi coś wyskoczyło:

    http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,164869,25566177,s
    tudencki-pomysl-moze-zmienic-oblicze-transportu-poci
    agi-pojada.html

    Ja wiem że mają już rendery, wybraną farbę i model z kartonu więc już z
    górki. Ale tak mnie jednak przemknęła prawie bezgłośnie myśl: a co to
    jest ten magrail i jak działa pod kątem fizyki i inzynierii? Wie ktoś?
    Jedyne obrazy jakie widzę w google to poprzyklejane do szyny magnesy
    postawione na sztorc. Strona fronotowa autorów to zbiór bredni albo
    odsyłaczy do hyperloop który nie jest tym magicznym magrail.

    Na zdjęciach, wbrew zapowiedzom, nie ma "nakładki na tory" tylko jeden
    dupny tor w samym środku.

    https://cdn.innpoland.pl/fd08c18feb0fe70f9871786fa9f
    aa0a9,780,0,0,0.jpg

    co się ma nijak do renderów:

    https://www.hyperpoland.com/static/img/train.jpg

    Przepraszam ze się tak czepiam detali, ja naprawdę podziwiam zapał i
    szerokie, khmmm, doświadczenie, khmmm inzynierskie autorów. Ale jak to
    działa? Może ktoś by pospekulował choć? Jakieś Theory of Operation? Ja
    serio pytam. Troche szkoda mi kasy z podadtków, jeszcze jakiś, nie
    przymierzając, premier obieca milion takich.