  • 11. Data: 2021-08-05 15:11:17
    Temat: Re: Maszty zasięg GSM
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.08.2021 o 18:21, mrvtktjv pisze:

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.mro
    czis.netmonster

    Dziękuje. Faktycznie chyba najlepszy z tych które znam. Jednak do ideału
    to jeszcze daleko. Na dzień dobry widać że nie pokazuje przekazów z dwu
    najbliższych nadajników Play. Poza tym po jaką cholerę konieczność
    pobierania bazy przekaźników na telefon skoro każdy maszt ma swój
    identyfikator?? To tak jakby jechać pociągiem z Szczecina do Warszawy
    przez Kapsztad..  Ten widoczny brak masztów u mnie to z pewnością za
    sprawą tej bazy.. No nic, przetestuję bardziej szczegółowo, może coś z
    tego jednak będzie.

  • 12. Data: 2021-08-05 15:36:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 15:11:17 +0200, trybun wrote:

    czis.netmonster

    > Dziękuje. Faktycznie chyba najlepszy z tych które znam. Jednak do ideału
    > to jeszcze daleko. Na dzień dobry widać że nie pokazuje przekazów z dwu
    > najbliższych nadajników Play.

    Moze nie jestes zalogowany do sieci?

    > Poza tym po jaką cholerę konieczność
    > pobierania bazy przekaźników na telefon skoro każdy maszt ma swój
    > identyfikator??

    Identyfikator ma, ale lokalizacji w nim nie ma.
    To z osobnej bazy.

    Swoja droga, to ciekaw jestem, jak sobie poradzily Google, Nokia,
    Apple itp.
    Operatorzy chetnie przekazali pozycje GPS, zaciagneli urzedowy spis,
    czy pomapowali sobie samodzielnie ?

    J.

  • 13. Data: 2021-08-08 08:32:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.08.2021 o 15:36, J.F pisze:
    > Moze nie jestes zalogowany do sieci?

    Nie tylko do sieci ale telefon ewidentnie korzysta z tych konkretnych
    masztów, a NetMonster ich nie widzi, tzn z jakichś powodów nie potrafi
    zidentyfikować i wskazać. Inne program akurat nie ma problemów z
    wskazaniem tego nadajnika, ale nie widzi znowu innego... W co tu jest
    grane??

    > Identyfikator ma, ale lokalizacji w nim nie ma.
    > To z osobnej bazy.

    Jesteś pewny?

    > Swoja droga, to ciekaw jestem, jak sobie poradzily Google, Nokia,
    > Apple itp.
    > Operatorzy chetnie przekazali pozycje GPS, zaciagneli urzedowy spis,
    > czy pomapowali sobie samodzielnie ?

    Mnie z kolei zastanawia co stoi na drodze twórcom takich aplikacji aby
    stworzyć program który nie ma błędów, bo wszystkie które znam i zdążyłem
    wypróbować to można kant dudy rozwalić.

  • 14. Data: 2021-08-09 11:58:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Aug 2021 08:32:09 +0200, trybun wrote:

    > Nie tylko do sieci ale telefon ewidentnie korzysta z tych konkretnych
    > masztów, a NetMonster ich nie widzi, tzn z jakichś powodów nie potrafi
    > zidentyfikować i wskazać.

    Netmonster ma logi - przejdz sie na spacer, zobacz co tam pokaze po
    powrocie.

    > Inne program akurat nie ma problemów z
    > wskazaniem tego nadajnika, ale nie widzi znowu innego... W co tu jest
    > grane??

    Magia nowoczesnych technologii :-)

    > Jesteś pewny?

    Dawniej tak. Tylko identyfikator, lokalizacja do niczego niepotrzebna.
    Ale teraz sie rozwinely sposoby lokalizacji "przez siec", to moze cos
    dodali.

    https://www.ericsson.com/en/blog/2020/12/5g-position
    ing--what-you-need-to-know

    Ale reszty to sie trzeba domyslic, lub doczytac

    > Mnie z kolei zastanawia co stoi na drodze twórcom takich aplikacji aby
    > stworzyć program który nie ma błędów, bo wszystkie które znam i zdążyłem
    > wypróbować to można kant dudy rozwalić.

    Przede wszystkim, to aplikacja nie moze "nasluchiwac" stacji bazowych,
    a tylko prezentuje, co jej system telefonu podaje.

    A tu sie chyba sporo zmienia - siec i system telefonii, android - i
    koncepcja, i biblioteki/objekty ...

    J.

  • 15. Data: 2021-08-14 13:07:12
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.08.2021 o 11:58, J.F pisze:
    > Netmonster ma logi - przejdz sie na spacer, zobacz co tam pokaze po
    > powrocie.

    Skoro tak twierdzisz, jednak co mi po logach, potrzebuje programu który
    na bieżąco pokazuje z jakiego nadajnika korzysta telefon w danej chwili.

    > Magia nowoczesnych technologii :-)za to jeszcze się nie zabrał.

    Chyba jakaś zmowa, bo napisanie takiego programu (sprawnego) wydaje się
    byc dziecinnie łatwe.. Być może nikt poważny jeszcze za to się nie zabrał.

> [...]
    >
    > https://www.ericsson.com/en/blog/2020/12/5g-position
    ing--what-you-need-to-know

    > Ale reszty to sie trzeba domyslic, lub doczytac

    Ale identyfikator chyba powinien zawierać również lokalizację. Na
    dodatek większość tych programików żąda włączenia GPS, pytanie tylko czy
    ten GPS potrzebny do zwiększenia precyzji programu czy do zwykłej
    inwigilacji użytkownika..

> [...]
    > a tylko prezentuje, co jej system telefonu podaje.
    >
    > A tu sie chyba sporo zmienia - siec i system telefonii, android - i

    Nie musi nasłuchiwać ciągle.  zasadniczo użytkownikom lokalizacja
    nadajnika potrzebna jest tylko na żądanie. I jasne że prawie wszystko
    jest już w systemie telefonu, wystarczy dodać sensowna mapę i
    odpowiednią do niej legendę.

  • 16. Data: 2021-08-29 13:29:38
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 14.08.2021 o 13:07, trybun pisze:

> [...]
    > dodatek większość tych programików żąda włączenia GPS, pytanie tylko czy
    > ten GPS potrzebny do zwiększenia precyzji programu czy do zwykłej

    Identyfikatory stacji bazowych nie zawierają podanej wprost lokalizacji.
    Przyporządkowywanie identyfikatorów stacji bazowych do określonej
    lokalizacji jest robione "ręcznie" - operatorzy nie udostępniają takich
    danych, więc pozostaje zbierać te dane we własnym zakresie - przez
    hobbystów (jak np. w przypadku strony http://btsearch.pl ) lub przez
    firmy (np. Google'a), bazując na danych odczytanych za pomocą
    zainstalowanych na telefonach aplikacji oraz korzystając z publicznie
    dostępnych wykazów pozwoleń radiowych, pokazujących lokalizacje stacji
    bazowych i używane na nich częstotliwości (ale - co istotne - nie
    zawierających identyfikatorów, które "widzi" telefon).

    Aplikacje wymagają nie tyle "włączenia GPS", co dostępu do lokalizacji,
    bo Android od którejś wersji - widząc, że swobodny wcześniej dostęp do
    tych identyfikatorów pomaga aplikacjom "wyciągać" dane o lokalizacji
    użytkowników bez ich świadomej zgody - "podpiął" stosowne API pod paczkę
    "uprawnień do określania lokalizacji".