  • 1. Data: 2009-02-23 09:21:21
    Temat: Gdzie trzymać mocny magnes (neodymowy)?
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Drodzy grupowicze mam bardzo praktyczne pytanie - mam nadzieję, że nie NTG.
    Dość przypadkiem stałem się posiadaczem dużego (średnica 20 cm!!!) i
    mocnego magnesu neodymowego. Niestety trudno się z nim poruszać, bo można
    dosłownie się przykleić do kaloryfera, klamki a nawet rury :)
    I pytanie: czy są jakieś "specjalistyczne" pojemniki do przechowywania
    mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?

    --
    - Kucing -

  • 2. Data: 2009-02-23 10:26:11
    Temat: Re: Gdzie trzymać mocny magnes (neodymowy)?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Kucing"
    > I pytanie: czy są jakieś "specjalistyczne" pojemniki do przechowywania
    > mocnych magnesów?

    Pewnie w puszce. Ale jak go z niej wyjąć?

    Robert

  • 3. Data: 2009-02-23 10:34:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> writes:

    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?

    Nie ma takiego materialu. Najprosciej ujmujac - albo material nie jest
    przyciagany przez magnes (ale wtedy nie "izoluje"), albo jest - ale
    wtedy nie wyjmiesz magnesu z puszki... 8-)

    Do przechowywania magnesow polecam gruboscienny albo wielowarstwowy
    pojemnik z plastiku. Chodzi po prostu o to, zeby magnes byl daleko od
    zewnetrznej scianki pudelka i nie mial szans na bliski kontakt z
    klamka/kaloryferem.

    MJ

  • 4. Data: 2009-02-23 10:45:56
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?

    Do jakiejś puszki aluminiowej wsadź.

    zyga

  • 5. Data: 2009-02-23 12:54:54
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Do jakiejś puszki aluminiowej wsadź.

    Aluminium ekranuje pole magnetyczne? wydaje mi się, że nie....
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 6. Data: 2009-02-23 16:32:11
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Kucing pisze:
> [...]
    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?

    Owiń kilkunastoma warstwami folii bąbelkowej, zminimalizujesz ryzyko
    uszkodzenia czegoś z otoczenia albo własnych palców.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2009-02-23 22:09:14
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?

    Moja rada moze sie wydac kontroweryja, i byc moze dostane "zjebke", co mi sie
    zdarza ale zaryzykuje...
    Otoz kup drugi identyczny do tego magnes i ostroznie zloz je bokami czyli
    pobocznicami walcow tak aby biegu N jednego sasiadowal z biegunem S drugiego.
    Zreszta ona same sie tak przyciagna. I wtedy zachowujac przemyslana
    technologie i ostroznosc, obloz je obustronnie grubszymi blachami zelaznymi.
    Ich ilosc dobierzesz doswiadczalnie.
    W ten sposob cale pole magnetyczne zamknie sie przez te blachy i na zewnatrz
    nie pozostanie juz nic.
    Ponadto taki sposob przechowywania magnesow zapewnia ich dlugotrwaly zywot bez
    strat. Ponowne rozlozenie takiego "agregatu" nie sprawia klopotow.
    Ja mialem podobny problem wysylajac magnes w paczce, co jest zakazane.
    Dokupilem drugi i zrobilem tak jak opisalem. Calosc owinalem grubo w szmaty,
    oblozylem roznymi metalowymi rupieciami, w tym jakas patelnia, aby na
    przeswietleniu nie zwrocily uwagi i o dziwo do Polski dotarly bez szwanku.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-02-23 23:07:19
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 10:21:21 +0100, Kucing napisał(a):

> [...]
    > i mocnego magnesu neodymowego. Niestety trudno się z nim poruszać, bo
    > można dosłownie się przykleić do kaloryfera, klamki a nawet rury :) I
    Hmm a po co ty taki nosisz w kieszeniach? Magnetyzer na klejnoty? :)

    > pytanie: czy są jakieś "specjalistyczne" pojemniki do przechowywania
    > mocnych magnesów? Rozumiem przez to pojemnik, który "wytłumia" (izoluje,
    > ekranuje - jak to nazwać?) właściwości przyciągające magnesu?
    Ppakuj w gruba warstwe niemagnetyczna. Bedzie tylko slabo przyciagal
    wtedy, bo duza reluktancja.

    Co to zamykana w ekranie ferromagnetycznym czy skladania z innym magnesem
    - odradzam. W koncowej fazie sila z jaka sie przyciagna te materialy
    przekroczy kilkaset kG dla tak duzego magnesu. Wystarczy, zeby zmiazdzyc
    palec albo odszczypnac kawalek skory, no i slabo widze potem rozdzielenie
    tego.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2009-02-24 06:50:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009 23:09:14 +0100, tornad wrote:
> [...]
    >nie pozostanie juz nic.
    >Ponadto taki sposob przechowywania magnesow zapewnia ich dlugotrwaly zywot bez

    Dobrze piszesz. Ewentualnie jesli magnes jeden to zastapic drugi
    zelaznym klockiem/krazkiem/kawalkami blach.

    >Ponowne rozlozenie takiego "agregatu" nie sprawia klopotow.

    Ale to mnie troche dziwi. Srednie trudno oderwac od blachy.
    Jakas gumowa przekladka by sie przydala - i oderwac bedzie latwiej, i
    udar przy skladaniu mniejszy.

    J.

  • 10. Data: 2009-02-24 16:44:29
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ale to mnie troche dziwi. Srednie trudno oderwac od blachy.
    > Jakas gumowa przekladka by sie przydala - i oderwac bedzie latwiej, i

    Dzieki za uznanie:)
    Co prawda moje magnesy przy tym 20 cm wygladaly jak krasnoludki, mialy tylko
    po okolo 8 cm srednicy a klopotow mi przysporzyly. Te blachy mialem cienkie 2
    mm grubosci i dlatego latwo bylo jedna po drugiej kolejno odspajac, ale tez
    dawaly w tylek.
    Takiego fi 20 cm w rece nie mialem ale wyobrazam sobie, ze mozna nim latwo
    sobie palce czy co tam jeszcze poucinac, z neodymami nie ma zartow.
    Najlepsze bylo, jak wysiadalem z samochodu majac go w kieszeni spodni;
    przywalil w karoserie z hukiem, obil lakier, ale to nic - mie dosc, ze portki
    mi przecial, to w zaden sposob od tej blachy odciagnac sie nie dal. Dopiero
    kolega, silny w recach, dlugo mi tam kolo krocza majstrowal wzbudzajac
    uzasadnione zainteresowanie przechodniow, by w koncu go odspoic.
    No i drobiazg, moja karta bankowa, ktora mialem w tylnej kieszeni calkowicie
    zglupiala...
    Pzdr.