  • 1. Data: 2009-02-21 13:46:08
    Temat: zmywarka
    Od: "tymoteusz" <t...@g...pl>

    Witam! Mam zmywarkę kompaktową marki Siemens. Po czterech latach zaczęła
    szwankować: przecieki wody na zewnątrz, na szklankach i ściankach zmywarki
    widoczny biały nalot. Informuję, że gdy badałem twardość wody (przy zakupie
    zmywarki) to wynosiła ona 33,77 dH (stopni niemieckich) czyli bardzo dużo
    związków wapnia i magnezu. W zmywarce dozowanie soli (solanki) do filtra
    zmiękczającego jest ustawione na max (zgodnie z instrukcją obsługi). Ostatnio
    poszukując przyczyny wycieku wody ze zmywarki (zdjęta obudowa) zauważyłem, że
    na niektórych elementach jest osad kamienia kotłowego a filtr jonitowy
    (zmiękczający wodę) jest zabrudzony rdzawym osadem. I pytanie: co teraz
    zrobić? wymieniać filtr jonitowy (drogo - serwis). Czy może jest jakaś inna
    przyczyna powstawania tego białego osadu?
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! (I moja Pierwsza Połowa również!)

  • 2. Data: 2009-02-21 15:05:46
    Temat: Re: zmywarka
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    tymoteusz pisze:
> [...]
    > przyczyna powstawania tego białego osadu?
    > Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! (I moja Pierwsza Połowa również!)

    Sprawdź czy kamień (lub inne brudy z sieci wodociągowej) nie zapchał
    częściowo dopływu wody. I to zarówno przy kurku (tam jakaś siateczka
    bywa) jak i w rurkach wewnątrz. U mnie od niemal dziesięciu lat filtry
    są rudawe i to nie stanowi problemu. Ale brak dostatecznej ilości wody
    do mycia i płukania problem już stanowi.

    Adam

  • 3. Data: 2009-02-21 15:14:28
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    tymoteusz <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyczyna powstawania tego białego osadu?
    > Będę wdzięczny za wszelkie sugestie! (I moja Pierwsza Połowa również!)

    pewno zużył się jonit w demineralizatorze. Wieczny nie jest a twarda woda
    zabiła go wcześniej. Jonity można kupić i spróbować wymienić samemu.

  • 4. Data: 2009-02-23 09:07:18
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > pewno zużył się jonit w demineralizatorze. Wieczny nie jest a twarda woda
    > zabiła go wcześniej. Jonity można kupić i spróbować wymienić samemu.
    >
    > --

    Nawet można je zregenerować w roztworze soli kuchennej.
    Poczytaj o tym na pl.rec.akwarium. Ludzie tam się używają żywic
    jonowymiennych do poprawiania parametrów wody.

    Pozdrawiam Michał

  • 5. Data: 2009-02-23 15:54:10
    Od: "Antoni Markowski" <t...@g...pl>

    Dziś dodzwoniłem się do serwisu. Gdy będę w mieście, gdzie ten serwis się
    znajduje (4.03.2009), to obejrzę w instrukcji serwisowej, jak to wymontować i
    ile to kosztuje. Pewnie będzie łatwiej wymienić całą puszkę z jonitem, niż ją
    rozpołowiać i potem kleić. W necie sporo poczytałem na temat jonitów ale
    nigdzie nie znalazłem sprzedawcy tej substancji czyli jonitów amfoterycznych,
    które są regenerowane solanką.
    Dzięki za podpowiedzi.

  • 6. Data: 2009-02-25 07:36:30
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Antoni Markowski" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gnugr2$fg2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > rozpołowiać i potem kleić. W necie sporo poczytałem na temat jonitów ale
    > nigdzie nie znalazłem sprzedawcy tej substancji czyli jonitów

    Cos mi się zdaje, że tam jest żywica jonowymienna, która zmiękcza wodę.
    Miękka wody jest dobra od mycia jak i nie osadza się kamień na elementach
    metalowych.
    Chodzi mi o coś takiego
    http://www.osmoza.com/product_info.php/cPath/73/prod
    ucts_id/305
    tutaj sprzedają całe 25l ale można to kupować w mniejszych ilościach.

    Jeżeli wkład kosztuje do do 80 zł to rzeczywiście nie warto się bawić.
    Ale coś mi się zdaje, że będzie kosztować dużo więcej.

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-02-26 08:21:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Antoni Markowski"

    > Pewnie będzie łatwiej wymienić całą puszkę z jonitem, niż ją
    > rozpołowiać i potem kleić.
    Puszka o której piszesz to pojemnik o wysokości równej zmywarce. Są tam
    różne cuda, zawory, kanały labirynty, czujniki. Filtr jest tylko małą
    częścią całości. Jedynie odwiercić otwór i wymienić zawartość.

    Robert

  • 8. Data: 2009-02-27 20:13:56
    Od: "Tymoteusz" <t...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > różne cuda, zawory, kanały labirynty, czujniki. Filtr jest tylko małą
    > częścią całości. Jedynie odwiercić otwór i wymienić zawartość.

    To jest zmywarka kompaktowa czyli połowa wysokości normalnej ( na jedną
    szufladę). Pojemnik na jonit jest niewielki. Ponad nim jest zbiornik na sól i
    są rurki i chyba jakiś "dyfuzor". Część tego urządzenia ("dyfuzora")
    rozebrałem w celu wyczyszczenia z osadów, które tam się zebrały. W środę będę
    wiedział jak się "dostać" do reszty. Będę miał wgląd do instrukcji serwisowej.

  • 9. Data: 2009-03-04 19:58:48
    Od: "tymoteusz" <t...@g...pl>

    Byłem dziś w serwisie Bosch-a. Mam rysunki serwisowe zmywarki. Część, która
    mnie interesuje (wymiennik jonowy) ma nazwę "Płaszcz wodny". W jednej puszce
    jest pojemnik na jonit, pojemnik na sól, regulator dawkowania soli i sporo
    różnych przyłączy. Cena tego ustrojstwa zwala z nóg: 405,- PLN. Nie ma
    możliwości wywiercenia/wycięcia otworu w celu wymiany jonitu. Zresztą sama
    żywica jonowymienna w najmniejszej ilości 25 litrów (!) też kosztuje prawie
    270-, PLN. Tylko co zrobić z tą resztą (ok. 24 litry) jonitu? Chyba kupie
    oryginalny płaszcz wodny!

  • 10. Data: 2009-03-06 10:21:51
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Zresztą sama
    > żywica jonowymienna w najmniejszej ilości 25 litrów (!) też kosztuje
    > prawie
    > 270-, PLN. Tylko co zrobić z tą resztą (ok. 24 litry) jonitu? Chyba kupie
    > oryginalny płaszcz wodny!

    Jonit możesz kupować w mniejszej ilości poszukaj w firmach zajmujących się
    sprzedażą aparatury do uzdatniania wody.
    A jak nie to olej to :) moja zmywarka nie ma żywicy jonowymiennej i nie mam
    ani grama kamienia, być może za mało soli dozujesz.
    A wodę we Wrocławiu mamy dość twardą.

    Pozdrawiam Michał