  • 1. Data: 2009-03-12 08:33:04
    Temat: Wciągarka 24V
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Szukam, szukam i nie mogę znaleźć małej (powiedzmy 1000N uciągu)
    wciągarki na 24V. Nie potrzebuję też długiej liny - potrzebuję raptem
    2m. Musi mieć natomiast hamulec (czyli bęben zahamowany kiedy silnik nie
    pracuje), obroty lewo-prawo, IP65 mnimum i być PORZĄDNA. Czyli
    chińskie wyciągarki do quadów odpadają. Może też być zestaw części, ale
    wolał bym gotowe urządzenie.

    Maciek

  • 2. Data: 2009-03-12 08:46:35
    Temat: Re: Wciągarka 24V
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > obroty lewo-prawo, IP65 mnimum i być PORZĄDNA. Czyli chińskie wyciągarki
    > do quadów odpadają. Może też być zestaw części, ale wolał bym gotowe

    Na allegro zazwyczaj jest kilkanascie ofert. Z pilotami, bez pilotow,
    z pilotami radiowymi, z uciagiem 5 ton i co tylko chcesz.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-03-12 09:03:35
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    pluton wrote:

    > Na allegro zazwyczaj jest kilkanascie ofert. Z pilotami, bez pilotow,
    > z pilotami radiowymi, z uciagiem 5 ton i co tylko chcesz.

    Tylko, po pierwsze - większość 24V ma właśnie 5, albo 8 ton ciągu a ja
    tyle nie nie potrzebuję, a nawet nie jestem w stanie zapewnić
    odpowiedniego amperażu, a po drugie 99% to chińskie G.

    Maciek

  • 4. Data: 2009-03-13 10:01:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciej Szymanski pisze:

    > Tylko, po pierwsze - większość 24V ma właśnie 5, albo 8 ton ciągu a ja
    > tyle nie nie potrzebuję, a nawet nie jestem w stanie zapewnić
    > odpowiedniego amperażu, a po drugie 99% to chińskie G.

    No biorąc poprawkę na "chińskie g" jak kupisz taką na 8 ton, to będzie
    całkiem dobra żeby pociągnąć tonę bez strachu że to się rozleci.

    A prąd rośnie w miarę obciążenia, a więc podany w specyfikacji prąd
    maksymalny dotyczy ciągnięcia przy maksymalnym obciążeniu - ciągnąc
    mniej, prąd będzie odpowiednio mniejszy.

    Przed przeciążeniem zasilania możesz się zabezpieczyć automagicznym
    bezpiecznikiem dobranym do wydajności zasilania (automagiczny o tyle
    lepszy że nie ma ryzyka że gdzieś w polu Ci się przepali ostatni
    bezpiecznik).

  • 5. Data: 2009-03-13 12:47:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Mar, 10:01, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > bezpiecznikiem dobranym do wydajności zasilania (automagiczny o tyle
    > lepszy że nie ma ryzyka że gdzieś w polu Ci się przepali ostatni

    Popieram. Stanowczo lepiej to zabezpieczyć przed przeciążeniami
    elektrycznie niż mechanicznie (wygięcie wałka, połamanie zębów,
    zerwanie liny itd). Nawet jeśli przeciążenia w eksploatacji nie mają
    prawa się wydarzyć- nie da się przewidzieć fantazji użytkowników.
    Konrad

  • 6. Data: 2009-03-13 13:06:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > bezpiecznikiem dobranym do wydajności zasilania (automagiczny o tyle
    > lepszy że nie ma ryzyka że gdzieś w polu Ci się przepali ostatni

    Niepotrzebnie pisałeś. On nie chce chińskiego a innego albo nie ma albo go nie
    stać.

  • 7. Data: 2009-03-13 13:26:41
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > No biorąc poprawkę na "chińskie g" jak kupisz taką na 8 ton, to będzie
    > całkiem dobra żeby pociągnąć tonę bez strachu że to się rozleci.

    Będzie za ciężka, poza tym nie może być chińska.

    > A prąd rośnie w miarę obciążenia, a więc podany w specyfikacji prąd
    > maksymalny dotyczy ciągnięcia przy maksymalnym obciążeniu - ciągnąc
    > mniej, prąd będzie odpowiednio mniejszy.

    Nie mogę podłączyć silnika 4kW do instalacji o obciążalności 50A, nawet
    z zabezpieczeniem na odpowiednio niski prąd. Jest specyfikacja i muszę
    się do niej dostosować.

    Maciek

  • 8. Data: 2009-03-13 13:30:17
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Konrad Anikiel wrote:
    > Nawet jeśli przeciążenia w eksploatacji nie mają
    > prawa się wydarzyć- nie da się przewidzieć fantazji użytkowników.
    > Konrad

    Fantazja, to i owszem, będzie, że tak powiem - ułańska...

    Maciek

  • 9. Data: 2009-03-13 13:48:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciej Szymanski pisze:

    > Będzie za ciężka, poza tym nie może być chińska.

    Z tego co leży u mnie w garażu to chiński szajs 5t wygląda w kwestii
    solidności i masy bardzo podobnie niż niby nieszajs 1.5t.

    Jeżeli chodzi o konkretne rady to myślę że najszybciej na jakimś forum
    4x4 - tam się bawią wciągarkami. Tylko 1000kg to maleństwo i pewnie
    ciężko będzie znaleźć coś na 24V

    > Nie mogę podłączyć silnika 4kW do instalacji o obciążalności 50A, nawet
    > z zabezpieczeniem na odpowiednio niski prąd. Jest specyfikacja i muszę
    > się do niej dostosować.

    Z drugiej strony mając 50A i 24V, to wcale nie jest tak że jak dasz
    silnik 1200W to będzie wszystko dobrze.
    Przy starcie pod obciążeniem (w szczególności jak silnik nie będzie miał
    siły ruszyć), to popłynie większy prąd niż to 50A.
    Więc zabezpieczenie pewnie i tak Cię nie minie.

  • 10. Data: 2009-03-13 15:25:19
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Szukam, szukam i nie mogę znaleźć małej (powiedzmy 1000N uciągu)

    No to ja sie jeszcze raz podczepie. Mam wykop dlugodci okolo
    10 m, szerokosci u dolu 2 metry, o gory tak ze 6 m (takie skarpy).
    Glebolosc w jednym koncu okolo 3 metry, w drugim - zero
    (pochylnia).
    Teraz musze porobic troche w ten najglebszej czesci, wybrac jeszcze
    calkiem sporo piachogliny i wywiezc na gore.
    Zrobienie tego za pomoca taczki i wlasnych lapek to katorznicza robota,
    wiec pomyslalem o jakiejs wyciagarce, do ktorej bede przyczepial taczke
    i wyciagal po tej pochylni na gore.
    No i pytanie, czy warto brac do tego chinski szajs :) czy moze jakis inny
    lepszy gatunek wyciagarki, czy ew. wogole jakis inny pomysl ?

    pozdrawiam
    pluton