  • 21. Data: 2021-09-15 08:40:11
    Temat: Re: Miało rosnąć a jebło
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > do pozostałych wypadków. Tak czy inaczej - miała być apokalipsa i rzeź
    > niewinątek. Jak można było przwidzieć nic takiego nie nastapiło.

    Myślę że: piesi jeszcze nie ufają bezgranicznie w przepisy i kierowcom a
    kierowcy nie ufają pieszym i są wyczuleni bardziej niż zwykle.
    Przyszłoroczne statystyki dobrze będzie porównać z 2019 bo to już jakiś
    punkt odniesienia może być.

    Patrząc po moich doświadczenaich wpuszczanie pieszych nie jest
    problematyczne, a piesi _zwykle_ nie pakują się pod koła jeśli widzą, że
    zauważyłem ich za późno i nie zatrzymałem się przed pasami. Jak do tej
    pory to zdjąłbym ze 2 osoby z pasów przy skręcaniu w prawo bo mi się
    piknie za słupkiem chowały.

    Avast.

  • 22. Data: 2021-09-15 10:33:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 08:40:11 +0200, sirapacz wrote:

    > Myślę że: piesi jeszcze nie ufają bezgranicznie w przepisy

    Zapewne - wieloletnich przyzwyczajen nie da sie tak latwo zapomniec
    ... i bardzo dobrze.
    A przepisy zreszta nadal zakazuja wejscia na przejscie bezposrednio
    przed pojazd - taka glupia niekonsekwencja :-)

    > i kierowcom a kierowcy nie ufają pieszym i są wyczuleni bardziej niż zwykle.

    Moze i sa, ale mysle, ze bardziej nie sa przyzwyczajeni do nowej
    sytuacji. I to nie jest kwestia zaufania, bo pieszy ma pierwszenstwo.

    Tego sie dopiero kierowcy beda uczyc, a wyczulenie trzeba bedzie
    zachowac na zawsze/na dlugo.

    > Przyszłoroczne statystyki dobrze będzie porównać z 2019 bo to już jakiś
    > punkt odniesienia może być.

    A tu jeszcze Covid mamy. Porownajcie z 2021 z 2020,
    albo 2022 z 2019

    > Patrząc po moich doświadczenaich wpuszczanie pieszych nie jest
    > problematyczne,

    Zalezy jak kto jezdzi i jak piesi chodza :-)

    > a piesi _zwykle_ nie pakują się pod koła jeśli widzą, że
    > zauważyłem ich za późno i nie zatrzymałem się przed pasami.

    Ciekawe czy beda aktywisci - widzialem,
    ale wszedlem, bo mi sie nalezy :-)

    > Jak do tej
    > pory to zdjąłbym ze 2 osoby z pasów przy skręcaniu w prawo bo mi się
    > piknie za słupkiem chowały.

    A jak sie zlapalem na tym miejscu
    https://goo.gl/maps/1KmtTPZmAZ7dekF96

    przejscie na zjezdzie w prawo niby swietnie widac,
    ale google car ma kamery wyzej.
    A tam jest lekka gorka, i z niskiego fotela gorzej widac.

    A jak jeszcze jakas betoniarka zasloni pieszego ktory wchodzi ...
    i nieszczescie gotowe

    J.

  • 23. Data: 2021-09-15 10:45:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Sep 2021 23:25:01 +0200, w <6141132d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie no - jednak jest wyraźny spadek liczby zabitych pieszych w stosunku
    > do pozostałych wypadków. Tak czy inaczej - miała być apokalipsa i rzeź
    > niewinątek. Jak można było przwidzieć nic takiego nie nastapiło.

    Wypadków jest tyle samo (czy raczej: taki sam procentowy spadek), czyli ŻADNEJ
    POPRAWY.
    Z ostatnich danych nie można absolutnie nic wysnuć. Jedyny poprawny wniosek, że
    próbka jest zbyt mała.

  • 24. Data: 2021-09-15 10:47:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nałóż na to krzywą posiadania kamer w autach i na czołach rowerzystów.

    -----

  • 25. Data: 2021-09-15 10:50:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Sep 2021 23:20:36 +0200, w <61411224$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Odpowiadam:
    > https://www.gstatic.com/covid19/mobility/2021-09-10_
    PL_Mobility_Report_pl.pdf

    > -10% miejsca pracy, wszystko inne znacznie na plus. Poziom odniesienia
    > styczeń 2020, czyli "przed pandemią" Co potwierdza to co widać na ulicy
    > - ludzi tyle samo.

    Przecież ten raport ma się do ruchu samochodowego jak dupa do nosa.

    I jestem w szoku, że we wrześniu jest 128% więcej ludzi w parkach niż w
    styczniu.

  • 26. Data: 2021-09-15 11:32:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 10:50:48 +0200, r...@k...pl wrote:

    PL_Mobility_Report_pl.pdf

    > Przecież ten raport ma się do ruchu samochodowego jak dupa do nosa.
    >
    > I jestem w szoku, że we wrześniu jest 128% więcej ludzi w parkach niż w
    > styczniu.

    We Wroclawiu ponoc ludzie zabrali wszystkie psy ze schroniska.
    Ile w tym prawdy to nie wiem, ale bylem obok schroniska i faktycznie
    zadnego psa nie widzialem :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-09-15 11:48:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 10:50, r...@k...pl pisze:

    PL_Mobility_Report_pl.pdf

    > Przecież ten raport ma się do ruchu samochodowego jak dupa do nosa.

    Ma się bardzo dobrze - ludzie przemieszczają się samochodami albo innymi
    sposobami i spotykają się na przejściach. Doskonały barometr.

    > I jestem w szoku, że we wrześniu jest 128% więcej ludzi w parkach niż w
    > styczniu.

    Nie ma znaczenia gdzie idą tylko jak często się spotykają samochód vs
    pieszy.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-09-15 11:51:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 08:40, sirapacz pisze:

    > Myślę że: piesi jeszcze nie ufają bezgranicznie w przepisy i kierowcom a
    > kierowcy nie ufają pieszym i są wyczuleni bardziej niż zwykle.

    I bardzo dobrze. Ale przecież mieli zgłupieć i masowo popełniać
    samobójstwa. Od początku każdy ogarnięty wiedział, że tak nie będzie.

    > Przyszłoroczne statystyki dobrze będzie porównać z 2019 bo to już jakiś
    > punkt odniesienia może być.

    Jakiś tak. Najlepszy byłby wyres miesiąc po miesiącu za kilka lat i
    trochę rozumu przy czytaniu danych.

> [...]
    > zauważyłem ich za późno i nie zatrzymałem się przed pasami. Jak do tej
    > pory to zdjąłbym ze 2 osoby z pasów przy skręcaniu w prawo bo mi się

    U mnie bez różnicy - puszczałem ich zanim było modne i jakoś z tym
    problemów nie miałem.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-09-15 11:52:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.09.2021 o 10:45, r...@k...pl pisze:

    > Wypadków jest tyle samo (czy raczej: taki sam procentowy spadek), czyli ŻADNEJ
    > POPRAWY.

    Ale zabitych o ponad 10 punktów procentowych mniej a miał się trup ścielić:P

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-09-15 13:40:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.09.2021 o 06:30, Shrek pisze:

    > Jak 2,5%. Średnio spadło do trochę ponad 80% a ilość zabitych pieszych
    > do 68% - to jest 12 punktów procentowych. Całkiem zacnnie

    No ... 416 rannych pieszych 82% wobec 83% wypadków. Coś mi się obsunęło.
    To 1% nawet. Jakoś nie zwracam uwagi na zabitych. Ostatecznie przez samo
    trąbienie w mediach może spaść. Albo przez pogodę.