  • 81. Data: 2021-09-17 11:29:53
    Temat: Re: Miało rosnąć a jebło
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 09:57, Akarm pisze:

    > Ale tutaj nic nie ma o przepuszczaniu na przejściu, kiedy nikogo na
    > przejściu nie ma.

    Jest - wchodzący nie jest jeszcze na przejściu.

> [...]
    >
    > Co się zmieniło teraz?
    > 1. Pieszy na chodniku ma pierwszeństwo przed pojazdami.
    > 2. Pieszy na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdami.
    > 3. Pieszy wchodzący na przejście (sytuacja szczególna?) jedna noga na
    > przejściu a druga jeszcze na chodniku. Czy w związku z tym ma
    > pierwszeństwo podwójne? Nie! Nadal ma zwykłe pierwszeństwo na chodniku i
    > nadal ma zwykłe pierwszeństwo na przejściu. Nadal tej jednej nogi nie
    > wolno przejechać, zarówno na chodniku, jak i na przejściu.
    > Nic się nie zmieniło, poza ośmieszeniem się ustawodawcy.

    Też się nabijałem z "nieciągłości krawężnika" ale dla niektórych to był
    poważny temat. Wątpliwośvci (dla głupszych) zostały rozwiązane.

    > Pieszemu, będącemu na chodniku, żaden samochód nie musi ustępować
    > miejsca na przejściu, bez względu na to, w którym miejscu chodnika ten
    > pieszy się znajduje.

    I wkoło macieju.

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2021-09-17 16:54:45
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 11:29, Shrek pisze:

    > Jest - wchodzący nie jest jeszcze na przejściu.

    Skoro jest na chodniku i nie ma go na przejściu, to jakim cudem kierowca
    miałby mu na tym przejściu ustępować? :D
    Kierujący pojazdem musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, kiedy pieszy
    znajdzie się na przejściu. Pojazd jadący po jezdni nie ma jak ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na chodniku. Jeśli pieszemu
    chociaż paznokieć wysunie się na przejście, chociaż jeden włos znajdzie
    się na przejściu - to znaczy że pieszy znajduje się na przejściu. Tak
    jak boli cały ząb, mimo że uszkodzony jest tylko malutka cząstka, tak na
    przejściu znajduje się pieszy a nie kawałek jego nosa. Sytuacja prosta,
    zero-jedynkowa: pieszy albo jest na przejściu, albo go nie ma na
    przejściu. Brak stanów pośrednich. Kropka.

    --
    -
    Akarm

  • 83. Data: 2021-09-17 17:07:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 16:54:45 +0200, Akarm wrote:

    > Skoro jest na chodniku i nie ma go na przejściu, to jakim cudem kierowca
    > miałby mu na tym przejściu ustępować? :D

    No i kiedys nie musial.
    A teraz musi.

    Tylko nie wiedziec czemu, pieszemu nadal nie wolno "wtargnac pod
    samochod".

    J.

  • 84. Data: 2021-09-17 17:26:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 16:54, Akarm pisze:

    > Skoro jest na chodniku i nie ma go na przejściu, to jakim cudem kierowca
    > miałby mu na tym przejściu ustępować? :D

    Podstaw sobie skrzyżowanie z pierwszeństwem i wpierdol się przed
    radiowóz, bo oni jeszcze na skrzyżowaniu nie byli:P To co piszesz to
    zasada kto pierwszy ten lepszy a nie żadne pierwszeństwo.

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-09-17 17:27:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 17:07, J.F pisze:

    > No i kiedys nie musial.
    > A teraz musi.
    >
    > Tylko nie wiedziec czemu, pieszemu nadal nie wolno "wtargnac pod
    > samochod".

    Kierowcy też nie wolno jechać na kolizję bo "jest w prawie".

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-09-17 19:01:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 17:07, J.F pisze:

    > No i kiedys nie musial.
    > A teraz musi.

    Tak?
    Jeśli ktoś jest na chodniku, to kierowca musi mu ustąpić pierwszeństwa
    na przejściu? :D
    - "Jeśli porwą nam furę, to muszą nam oddać samolot", czy jakoś tak to
    było w "Misiu".
    Poczytaj Prawo o Ruchu Drogowym.
    A kiedy już poczytasz, to znajdź artykuł, który nakazuje na przejściu
    dla pieszych ustąpić pierwszeństwa pieszemu, znajdującemu się w innym
    miejscu, np. gdzieś na chodniku. :D

    > Tylko nie wiedziec czemu, pieszemu nadal nie wolno "wtargnac pod
    > samochod".

    Nic, zupełnie nic nie zmieniło się w przepisach dotyczących
    pierwszeństwa pieszych. Jedyną zmianą jest nakaz obserwowania przez
    pieszego drogi zamiast telefonu.

    --
    -
    Akarm

  • 87. Data: 2021-09-17 19:08:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 19:01, Akarm pisze:

    > Nic, zupełnie nic nie zmieniło się w przepisach dotyczących
    > pierwszeństwa pieszych. Jedyną zmianą jest nakaz obserwowania przez
    > pieszego drogi zamiast telefonu.

    Jednak beton jest solidnie zbrojony...

    --
    Shrek