  • 1. Data: 2023-01-29 10:00:59
    Temat: Miarka (metrówka) w fonie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Często potrzebuję pomierzyć wymiary pomieszczenia, a bywa zapomnieć miarki lub
    zostawić w samochodzie.
    Znajomy mnie zaskoczył wyciągając telefon i mierząc "aparatem foto" od rogu podłogi
    do rogu podłogi, co do centymetra.
    Na ekranie narożnik ścian przy podłodze załapał krzyżyk, po chwili drugi narożnik
    ścian przy podłodze również wyskoczył krzyżyk i
    wymiar (długość ściany) odczytany.
    Myślałem, że jakaś apka ze sklepu, a to ponoć natywna iPhona.
    Apple nie mam, w xPerii nie widzę podobnej natywnej funkcji.
    PYTANIE:
    Polecicie którąś konkretną "miarkę" czyli "metrówkę" do zdejmowania wymiarów,
    aplikacja pod Andka?

  • 2. Data: 2023-01-29 11:16:38
    Temat: Re: Miarka (metrówka) w fonie
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/01/2023 09:00 am, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > PYTANIE:
    > Polecicie którąś konkretną "miarkę" czyli "metrówkę" do zdejmowania

    Bylo i zdechlo.

    https://arstechnica.com/gadgets/2021/06/google-kills
    -its-augmented-reality-measure-app/

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 3. Data: 2023-01-30 19:18:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Jan 2023 10:00:59 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > PYTANIE:
    > Polecicie którąś konkretną "miarkę" czyli "metrówkę" do zdejmowania wymiarów,

    Apple ma (w nowszych modelach) dalmierz, oparty o czas przelotu
    swiatla.
    Ale zeby to dalo wyniki co do centymetra, to nie wierzę.

    W niektorych androidach tez takie kamery są, ale z oprogramowaniem
    raczej gorzej.

    https://technology.inquirer.net/76830/google-ar-meas
    ure-app-turns-android-phones-into-virtual-measuring-
    tapes

    J.

  • 4. Data: 2023-01-30 20:17:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To wyglądało bardziej jak liczenie pikseli przy "panoramie" ściany od narożnika
    pokoju gdzie wirtualna taśma złapała początek do
    drugiego narożnika.
    Za kilka dni przyniósł dalmierz "laserowy" (kolejny gadżet, bo wielkości pendrive)
    stwierdzając, że pomiar zgadza się co do
    centymetra.

    -----

  • 5. Data: 2023-01-30 20:23:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 20:17:12 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > To wyglądało bardziej jak liczenie pikseli przy "panoramie" ściany od narożnika
    pokoju gdzie wirtualna taśma złapała początek do
    > drugiego narożnika.

    Tak czy inaczej - wymaga jeszcze informacji o odleglosciach.
    I obiektyw moze znieksztalcac.

    > Za kilka dni przyniósł dalmierz "laserowy" (kolejny gadżet, bo wielkości pendrive)
    stwierdzając, że pomiar zgadza się co do
    > centymetra.

    Zapros go kiedys, wez ten dalmierz albo tasmę, i sprawdzcie na paru
    przykladach.

  • 6. Data: 2023-02-02 13:36:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.01.2023 o 20:23, J.F pisze:
> [...]
    > I obiektyw moze znieksztalcac.

    stwierdzając, że pomiar zgadza się co do

    > Zapros go kiedys, wez ten dalmierz albo tasmę, i sprawdzcie na paru

    Dalmierz działa. mało tego. można "mu" pokazać dół budynku, dach budynku
    i wyliczy z twierdzenia pitagorasa wysokość ściany. błąd 1%.

    ToMasz

  • 7. Data: 2023-02-02 16:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 13:36:43 +0100, ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > Dalmierz działa. mało tego. można "mu" pokazać dół budynku, dach budynku
    > i wyliczy z twierdzenia pitagorasa wysokość ściany. błąd 1%.

    1% na 20m to jest 20cm.
    A tu 1cm, rzekomo.
    A 1cm to 0.03ns

    A 20m to z kolei chyba juz za daleko dla dalmierza w telefonie ...

    J.