  • 1. Data: 2023-01-24 19:15:45
    Temat: Odnajdywanie zgubionego telefonu
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Jak wiadomo jest usługa od google "znajdź telefon" - można zdalnie
    odtworzyć dźwięk, zablokować a nawet wymazać dane. Do określenia pozycji
    na telefonie musi być włączona lokalizacja.

    Ale chodzi mi o co innego, trochę w kontekście tematu z wylogowywaniem z
    konta gmail.

    Niedawno miałem okazję z tego korzystać i telefon został odnaleziony.
    Żeby tego użyć, trzeba się zalogować na konto google do którego jest
    przypisany ten telefon. A jeśli, tak ja ja próbowałem, logujesz się z
    jakiegoś nowego urządzenia(powiedzmy telefon kolegi), to musisz to
    potwierdzić na telefonie którego szukasz, może ewentualnie na znanym im
    innym urządzeniu. Nie za bardzo widzę jak tego użyć, jak ktoś używał
    danego konta google tylko na swoim telefonie, który właśnie zgubił.
    Dlatego nie mogłem znaleźć telefonu od razu będąc w okolicy, tylko
    zrobiłem kilkanaście km po swojego lapka.

    Przy okazji, zgubienie było dość nietypowe, a telefon wyszedł bez
    szwanku nie licząc porysowanego etui. Został zostawiony na dachu
    samochodu i tak przejechał parę ładnych km najpierw po wybojach, potem
    po gminnej asfaltówce w lesie, a postanowił się pożegnać na prostej, a
    nie na żadnym z zakrętów, i położył się na poboczu. Co prawda był w
    takim nieco grubszym etui i ze szkłem, ale samochód jechał tam pewnie z
    50/60 km/h.

    W każdym razie - znacie jakieś wygodniejsze sposoby na odnajdywanie
    zgubionych smartfonów?

  • 2. Data: 2023-01-24 19:42:49
    Temat: Re: Odnajdywanie zgubionego telefonu
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Googiel ma różne sposoby 'odzyskiwania konta'. W ostateczności możesz
    sobie wydrukować listę kodów jednorazowych i schować w sejfie.

    Można też udostępnić (wcześniej) komuś zaufanemu lokalizację na stałe...

    MJ

  • 3. Data: 2023-01-24 20:27:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-01-24 o 19:42, Michał Jankowski pisze:
    > Googiel ma różne sposoby 'odzyskiwania konta'. W ostateczności możesz
    > sobie wydrukować listę kodów jednorazowych i schować w sejfie.

    Dzięki, nie wiedziałem.

    > Można też udostępnić (wcześniej) komuś zaufanemu lokalizację na stałe...
    >
    >   MJ

    Generalnie zwykle nie mam jej włączonej.

    Wiem, że można też zlokalizować telefon w oparciu o BTS - chyba plus i
    orange mają takie swoje apki, wtedy teoretycznie nie trzeba mieć
    włączonej lokalizacji, tylko nie wiem jak z dokładnością.

    Są też strony(płatne) gdzie podobno można wykupić taką usługę, tylko
    zakładam że to raczej scam.

  • 4. Data: 2023-01-24 20:36:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 19:15, pueblo pisze:

    > W każdym razie - znacie jakieś wygodniejsze sposoby na odnajdywanie
    > zgubionych smartfonów?

    Zainstaluj sobie AnyDesk. Chyba wiesz jak to działa? No ok, ale jak mi
    odpiszesz że oprócz GPS wyłączasz też transfer to się poddaję :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-01-24 20:56:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-01-24 o 20:36, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Zainstaluj sobie AnyDesk. Chyba wiesz jak to działa?

    Nie wiem, coś jak team viewer na pierwszy rzut oka. Ok, ja sobie
    poradzę, ale dobrze byłoby znać coś najprostszego dla zupełnych laików

    Jeśli to się sprawdzi w sytuacji, kiedy orientuję się, że zgubiłem
    telefon niedawno i proszę znajomego, żeby zainstalował tę apkę i loguje
    się u niego, wchodzę na swój telefon i np. włączam lokalizację i dalej
    już z górki, to super.
    Choć mogę się założyć, że pewnie pojawią się jakieś problemy z
    logowaniem - pod nazwą bezpieczeństwo.

    >No ok, ale jak mi
    > odpiszesz że oprócz GPS wyłączasz też transfer to się poddaję :)

    Nie wyłączam.
    Kamery w laptopie też nie zaklejam.

  • 6. Data: 2023-01-24 21:02:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 20:56, pueblo pisze:

> [...]
    > już z górki, to super.
    > Choć mogę się założyć, że pewnie pojawią się jakieś problemy z

    Jak skonfigurujesz, to nic się nie pojawia i działa jak napisałeś ale
    najpierw musisz to sprawdzić. Nie wszystkie telefony idzie tym zaorać :)

    > Nie wyłączam.
    > Kamery w laptopie też nie zaklejam.

    No to pasi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-01-25 17:11:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Jan 2023 19:15:45 +0100, pueblo wrote:
> [...]
    > Dlatego nie mogłem znaleźć telefonu od razu będąc w okolicy, tylko
    > zrobiłem kilkanaście km po swojego lapka.

    Dokladnie.
    Ciesz sie, ze miales "swojego lapka" na ktorym byles czesto
    zalogowany.

    A na przyszlosc ... TeamViewer.
    Albo zapasowy telefon.

    J.

  • 8. Data: 2023-01-26 19:01:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie sztuką jest zlokalizować włączony telefon.
    Sztuką jest zlokalizować wyłączony (z wyczerpaną baterią).

    ----

  • 9. Data: 2023-01-26 22:29:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.01.2023 o 19:15, pueblo pisze:
    > Jak wiadomo jest usługa od google "znajdź telefon"
    to samo zewnętrzym programem. plus taki, że możesz smsem zażądać sms
    zwrotnego z geolokalizacją (zadziała przy wyłączonym internecie)
    android lost, prey itp.

  • 10. Data: 2023-01-27 06:04:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2023 o 22:29, ToMasz pisze:
    > to samo zewnętrzym programem. plus taki, że możesz smsem zażądać sms
    > zwrotnego z geolokalizacją (zadziała przy wyłączonym internecie)
    > android lost, prey itp.

    Ten program musi być zainstalowany na zgubionym telefonie?