  • 11. Data: 2022-07-26 07:48:20
    Temat: Re: Miernika LRC się szuka
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Irek.N. wrote:

    > Gorzej, bo w jednym przypadku wyszła mi pojemność w okolicach 800fF.
    > Zupełnie nieznane mi rejony, będzie zabawnie.

    Takie małe pojemności możesz próbować mierzyć integratorem. Zazwyczaj
    robi się odwrotnie, tj. całkuje się mikroskopijny nieznany prąd i mierzy
    ładunek znanego kondensatora, ale i w drugą stronę będzie działać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2022-08-02 21:43:06
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Takie małe pojemności możesz próbować mierzyć integratorem. Zazwyczaj
    > robi się odwrotnie, tj. całkuje się mikroskopijny nieznany prąd i mierzy
    > ładunek znanego kondensatora, ale i w drugą stronę będzie działać.

    Okazuje się, że po zmianie zacisków pomiarowych można spokojnie ogarnąć
    ułamek pF. Za to za diabła nie mogę ogarnąć nH :( Znaczy jak ich jest
    kilkaset, to już tak.

    Miłego.
    Irek.N.