  • 1. Data: 2009-06-12 15:27:40
    Temat: Mini USB-B na cienkim kabelku
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Witam,

    muszę do swojego urządzenia dołączyć ok. 50cm
    przewód zakończony wtyczką mini USB B 5 pin
    (dołączyć w sensie przylutować na sztywno).

    Samych wtyczek nie ma - tzn są, ale brzydkie,
    z widoczną metalową obejmą kabla:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/9
    208/pid/6138/page/1/backurl

    Wymyśliłem, że kupię przewód USB A - mini USB B,
    utnę i zastosuję ucięty kawałek z mini.
    Pełno tego choćby na Allegro, ale wszystkie są
    grube (pół biedy) i sztywne (cała bieda).

    Najlepszy byłby taki, jaki jest powszechnie stosowany
    w myszach - tyle tylko, że myszy są zakończone zwykłym
    USB A, a nie mini.

    Poradzicie, gdzie zdobyć cienki, giętki kabelek 50cm
    zakończony mini USB? Potrzebuję ilości rzędu pojedynczych
    setek.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 2. Data: 2009-06-13 12:40:17
    Temat: Re: Mini USB-B na cienkim kabelku
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Poradzicie, gdzie zdobyć cienki, giętki kabelek 50cm
    > zakończony mini USB? Potrzebuję ilości rzędu pojedynczych

    jeszcze sprecyzuj jaki transfer chcesz uzyskac, czy prędkość "myszkowa" Cie
    zadowala? czy też jednak trzeba dac porządnego kabla...

  • 3. Data: 2009-06-15 15:18:04
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > jeszcze sprecyzuj jaki transfer chcesz uzyskac, czy prędkość "myszkowa" Cie
    > zadowala? czy też jednak trzeba dac porządnego kabla...

    Jak najbardziej myszkowa jest dość. USB 1.0 wystarczy.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 4. Data: 2009-06-15 22:50:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    MKi pisze:

    > Jak najbardziej myszkowa jest dość. USB 1.0 wystarczy.

    Tyle że myszy (większość) chodzą z prędkością LowSpeed czyli 1,5Mbps.
    USB 1.0 nic do tego nie ma bo ta prędkość jest obsługiwana też w USB 2.0
    i zapewne także będzie w 3.0.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-06-16 18:01:55
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Tyle że myszy (większość) chodzą z prędkością LowSpeed czyli 1,5Mbps.
    > USB 1.0 nic do tego nie ma bo ta prędkość jest obsługiwana też w USB 2.0
    > i zapewne także będzie w 3.0.

    Ustalmy więc: nie potrzebne mi żadne specyfikacje prędkościowe
    ani energetyczne. Zostawmy na boku rozważania co jest a co nie
    jest w jakim standardzie.

    Wystarczy 4-żyłowy przewód 0,nic i wtyczka mini
    USB B 5 pin na końcu. Cienki - to najważniejsze.
    Zerowa odporność na zakłócenia.
    Stały prąd ułamki miliamperów, pojedyncze wolty.
    Jak coś jeszcze niejasne, proszę przyjąć
    najmniej wymagający wariant.

    Mam nadzieję, że w tym wątku nie pojawią się już
    niezwiązane z pierwotnym pytaniem dywagacje.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2009-06-16 18:59:32
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zerowa odporność na zakłócenia.
    > Stały prąd ułamki miliamperów, pojedyncze wolty.
    > Jak coś jeszcze niejasne, proszę przyjąć

    W takim razie wracając do tematu jestem prawie pewny że pozostaje ręczny
    montaż takowych albo ucinanie od myszki. Nie sądzę żeby w handlu były takie
    beznadziejne przedłużacze (no chyba że się mylę...

  • 7. Data: 2009-06-16 21:35:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nuclear2001 pisze:

    > W takim razie wracając do tematu jestem prawie pewny że pozostaje ręczny
    > montaż takowych albo ucinanie od myszki. Nie sądzę żeby w handlu były takie
    > beznadziejne przedłużacze (no chyba że się mylę...

    A widziałeś myszę z USB miniB? :-o

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-06-17 08:11:39
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > A widziałeś myszę z USB miniB? :-o
    >
    > --
    no tak, tyle o tych myszach było gadane ze juz tego nie skojarzyłem ;P no to
    ta mozliwość odpada... ta wtyczka z maritexu z tego co widzę to do zalewania
    służy, może w tą stronę szukać...

  • 9. Data: 2009-06-17 20:00:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nuclear2001 pisze:

> [...]
    [...]

    > no tak, tyle o tych myszach było gadane ze juz tego nie skojarzyłem ;P no to
    > ta mozliwość odpada... ta wtyczka z maritexu z tego co widzę to do zalewania
    > służy, może w tą stronę szukać...

    Widziałem ostatnio bardzo fajny cieniutki kabelek USB A - mini B ze
    "zwijaczem" na środku. Gdyby obciąć ten zwijacz to pozostanie kabelek
    mini B. Wyglądał podobnie do tego:
    http://alejka.pl/kabel-usb-a-meski-usb-5-igiel-meski
    -zwijany-tug-n-block-80-cm.html
    Na Allegro też są:
    http://www.allegro.pl/item655146500_kabel_zwijany_2i
    n1_miniusb_lista_modeli.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-06-18 15:13:18
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Widziałem ostatnio bardzo fajny cieniutki kabelek USB A - mini B ze
    > "zwijaczem" na środku. Gdyby obciąć ten zwijacz to pozostanie kabelek

    Ooo, właśnie czegoś takiego szukałem!
    Ale myślałem, że zwijacze to tylko przedłużacze USB-A,
    no i myszki, ale to też USB-A.

    Pięknie dziękuję.

    Poza tym (odpowiadam sam sobie, dla potomności) znalazłem
    podpowiedź na elektrodzie - zestawy słuchawkowe do niektórych
    motorolek (np. V3) są zakończone stosownym wtykiem. Tak jak wyżej
    wystarczy tylko uciąć słuchawkę.

    Pozdrowienia,
    MKi