  • 1. Data: 2009-06-12 17:09:36
    Temat: Plexi i B327
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Czesc.

    Chcę sobie zeszyc wytrawiarkę w plexi. Mam szklaną ale niestety szklana
    stanowi w pewnym stopniu zagrożenie (odpryskujące kawaleczki szkła, małe
    dziecko w domu).

    Zastanawiam się nad plexi. Mogę kupić taflę przezroczystego, pociąć w
    celu uzyskania akwarium i polepić czymś zachowując szczelność. Niejako
    przy okazji byłbym w stanie zrobic bąbelki + grzanie bo w aktualnej mi
    się nie mieści grzałka akwariowa.

    Pytania:

    a) czy plexi wytrzyma kontakt z B327? Zależy mi na tym zeby nie matiowiało.

    b) czym to skleić aby bylo szczelne i wytrzymało B327? Standardowy
    silikon jakoś tak średnio lepi się do plastików.

    Ma ktoś jakieś doświadczenia? Znajomi na około mają szklane a ja chce
    mniejszą z plastiku.

  • 2. Data: 2009-06-12 17:49:46
    Temat: Re: Plexi i B327
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 19:09:36 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Chcę sobie zeszyc wytrawiarkę w plexi. Mam szklaną ale niestety szklana
    >stanowi w pewnym stopniu zagrożenie (odpryskujące kawaleczki szkła, małe
    >dziecko w domu).

    Ty lepiej uwazaj zeby dziecko ci sie nie napilo tego ladnego
    niebieskiego .. w butelce od pepsi czy coca-coli ?

    J.

  • 3. Data: 2009-06-12 18:09:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Ty lepiej uwazaj zeby dziecko ci sie nie napilo tego ladnego
    > niebieskiego .. w butelce od pepsi czy coca-coli ?

    Absolutnie poza zasiegiem dziecka. Niestety znalazłem juz dwa odpryski
    szklane z trawiarki na podlodze.

  • 4. Data: 2009-06-12 18:35:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Czesc.
    >
    > ChcÄ&#65533; sobie zeszyc wytrawiarkÄ&#65533; w plexi. Mam szklanÄ&#65533; ale
    niestety szklana
    > stanowi w pewnym stopniu zagroĹźenie (odpryskujÄ&#65533;ce kawaleczki
    szkĹ&#65533;a, maĹ&#65533;e
    > dziecko w domu).
    >
    > Zastanawiam siÄ&#65533; nad plexi. MogÄ&#65533; kupiÄ&#65533; taflÄ&#65533;
    przezroczystego, pociÄ&#65533;Ä&#65533; w
    > celu uzyskania akwarium i polepiÄ&#65533; czymĹ&#65533; zachowujÄ&#65533;c
    szczelnoĹ&#65533;Ä&#65533;. Niejako
    > przy okazji byĹ&#65533;bym w stanie zrobic bÄ&#65533;belki + grzanie bo w aktualnej
    mi
    > siÄ&#65533; nie mieĹ&#65533;ci grzaĹ&#65533;ka akwariowa.
    >
    > Pytania:
    >
    > a) czy plexi wytrzyma kontakt z B327? ZaleĹźy mi na tym zeby nie
    matiowiaĹ&#65533;o.

    > b) czym to skleiÄ&#65533; aby bylo szczelne i wytrzymaĹ&#65533;o B327? Standardowy
    > silikon jakoĹ&#65533; tak Ĺ&#65533;rednio lepi siÄ&#65533; do plastikĂłw.
    >
    > Ma ktoĹ&#65533; jakieĹ&#65533; doĹ&#65533;wiadczenia? Znajomi na okoĹ&#65533;o
> [...]
    Przezroczyste PCV będzie lepsze. Nie pęka tak jak pleksa, łatwo się klei i spawa.

  • 5. Data: 2009-06-12 18:46:50
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:

    > Ma ktoĹ? jakieĹ? doĹ?wiadczenia? Znajomi na okoĹ?o majÄ? szklane a ja
    > chce mniejszÄ? z plastiku.

    Od kilku lat przechowuję i trawię B327 w pojemniku na żywność kupionym
    bodaj w Tesco - przezroczysty, na oko 10/15/25cm, u góry niebieska
    pokrywka z uszczelką i zatrzaskami, na dnie logo PLAST TEAM. Nic nie
    matowieje, nie robi się nadciśnienie, nie paruje itp. Jedyna wada to że
    jest zbyt pojemny i żeby wytrawić dużą płytkę to trzeba nalać ~2L, ale
    ja dużych nie trawię, wystarcza mi 1L, najwyżej pochylam go jak płytka
    nie da się zanurzyć. Myślę, że jest świetny na trawiarkę (nie trzeba
    przelewać - po trawieniu zamykam go), można ewentualnie ograniczyć jego
    pojemność wstawiając coś do środka.

    Mirek.

  • 6. Data: 2009-06-12 18:53:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
    > Przezroczyste PCV będzie lepsze. Nie pęka tak jak pleksa, łatwo się klei i spawa.

    Można gdzieś to kupić w postaci szyby?

  • 7. Data: 2009-06-12 18:55:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mirek wrote:
    > Od kilku lat przechowuję i trawię B327 w pojemniku na żywność kupionym
    > bodaj w Tesco

    :) Niestety wszystkie są bardziej płaskie, a do trawiarki najlepiej
    smukly i wysoki. Spędziłem sporo czasu na szukanie takowego i chyba nie
    ma z resztą niby po co mieli by go robić. DSlatego chyba bez rękodzieła
    się nie obędzie.

  • 8. Data: 2009-06-12 19:04:17
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:

    > :) Niestety wszystkie sÄ? bardziej pĹ?askie

    No więc mój to (zmierzyłem) 10/15/20 - te 20 to wysokość. Podstawa jest
    troszkę węższa - 9/13.

    Mirek.

  • 9. Data: 2009-06-12 19:18:11
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakoś tak średnio lepi się do plastików.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia? Znajomi na około mają szklane a ja chce

    Wrzuć kawałek plexy do roztworu i zobaczysz co wyjdzie. A do klejenia to
    zdecydowanie nie silikon.
    jest taki klej ACRIFIX-115 albo 116 do plexi , kupiłem w firmie Tuplex,
    która sprzedaje plexi.
    Trzyma ok, ale trzeba nabrać niewielkiej wprawy w klejeniu, żeby ładnie
    wychodziło.

  • 10. Data: 2009-06-12 19:27:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Można gdzieś to kupić w postaci szyby?
    W każdej firmie sprzedającej materiały dla reklamiarzy. Pleksy ze względu na jej
    kruchość i problemy przy obróbce używa się w reklamie niechętnie. Zdaje sobie
    sprawę że dla laika jak coś jest przezroczyste i plastikowe to musi być pleksa.
    Jest sporo bardzo dobrych tworzyw co są przezroczyste i maja dużo lepsze
    parametry. Poliwęglanu Ci nie polecam, chociaż to wytrzymałościowo rewelacyjne
    tworzywo. Na dodatek super przezroczyste i super twarde. Zarysować poliwęglan
    niełatwo. Na dodatek nie ma takiego młotka i kowadła żeby potłuc szybkę z
    poliwęglanu. Kiedyś była zrobiona próba. Z 30 metrów śrut z dubeltówki nie
    przebił się przez 2 milimetrową szybkę z poliwęglanu. Nie polecam bo ciężko się
    klei.