  • 1. Data: 2009-07-27 06:15:07
    Temat: Mini kamery z Allegro - schemat
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Macie może schematy tych mini kamer z Allegro np. tych czarno-białych.
    Np takiej
    http://allegro.pl/item696638490_kamera_czarno_biala_
    z_dzwiekiem.html

    Mam też pytanie, na tych kamerach jest napisane zasilanie DC12V. Jak
    podłączę zasilanie z LM7812, czyli podam te 12V to ta kamera dziwnie
    sie grzeje, a wydaje mi się że nie powinna.

  • 2. Data: 2009-07-27 13:49:36
    Temat: Re: Mini kamery z Allegro - schemat
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > podłączę zasilanie z LM7812, czyli podam te 12V to ta kamera dziwnie
    > sie grzeje, a wydaje mi się że nie powinna.

    Ta kamera w tym zgrubieniu na kablu ma zalany stabilizator.
    Moja miała stabilizator 5V.
    Cała kamera pobiera jakieś 120mA.
    W moim przypadku grzanie było pożądane (filmowanie w zimie).

    zyga

  • 3. Data: 2009-07-27 17:10:52
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A jesteś pewny, że jest tam stabilizator? Ja mam też podobną, która
    nie ma żadnego zgrubienia na kablu, a też jest podane że zasilanie ma
    być 12V.
    Dziwne też jest to że to zgrubienie się nie grzeje tylko kamera?
    A jeśli jest tam stabilizator to on powinien sie grzać a nie kamera?

  • 4. Data: 2009-07-27 17:15:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Dziwne też jest to że to zgrubienie się nie grzeje tylko kamera?
    > A jeśli jest tam stabilizator to on powinien sie grzać a nie kamera?

    Jestem pewien, bo rozbierałem swoją, by przerobić.
    Zgrubienie to miejsce łączenia się tych 3 kabli w jeden.

    zyga

  • 5. Data: 2009-07-27 17:23:05
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A wiesz może gdzie zdobyć schemat takiej kamerki. Może chociaż na
    jakim układzie ona jest zbudowana?

  • 6. Data: 2009-07-27 17:25:05
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A wiesz może gdzie zdobyć schemat takiej kamerki. Może chociaż na
    > jakim układzie ona jest zbudowana?

    Po co ci to?
    Za tyle pieniędzy chcesz się bawić w eksperymenty?
    Jak ci piszę, że w środku jest 5V to tak jest.

    zyga

  • 7. Data: 2009-07-27 17:27:24
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie. chodzi mi o to jak takie cudo jest zbudowane? Wierzę Ci że tak
    jest jak piszesz i nie po to mi schemat, lecz po to aby zobaczyć co
    jak to china wymyśliła

  • 8. Data: 2009-07-27 17:54:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Nie. chodzi mi o to jak takie cudo jest zbudowane? Wierzę Ci że tak
    > jest jak piszesz i nie po to mi schemat, lecz po to aby zobaczyć co
    > jak to china wymyśliła

    Wygląda tak:
    http://www.quasarelectronics.com/cmos-camera-modules
    .htm
    http://www.beyondlogic.org/imaging/camera.htm

    Gdzieś mam zdjęcia swoje, ale to w archiwum leży i nie chce mi się teraz
    szukać.

    zyga

  • 9. Data: 2009-07-27 19:33:03
    Od: shg <s...@g...com>

    On 27 Lip, 19:23, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > A wiesz może gdzie zdobyć schemat takiej kamerki. Może chociaż na
    > jakim układzie ona jest zbudowana?

    O ile pamiętam, to matryca jest zintegrowana z układem do jej obsługi
    i wypluwa od razu sygnał PAL, dalej jest wtórnik na tranzystorze i
    kabel.
    Stabilizator jest w zgrubieniu. Chyba identyczna kamera działała
    równie dobrze zasilana napięciem 8V, więc masz tu sposób na
    ograniczenie grzania się. Potem zgrubienie zostało rozprute, był tam
    78L05, a 5V zostało podłączone bezpośrednio, bo tak było wygodniej.
    Widziałem też taką, która miała 78L05 w środku obudowy, ale nie miała
    zgrubienia na kablu.
    Sama kamera może być ciepła od tych LEDów i rezystorów, one pobierały
    coś w okolicy 10-15mA na sztukę.

  • 10. Data: 2009-08-01 18:23:45
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    mam jeszcze pytanie. dopadłem inna kamera która wewnatrz ma
    stabilizator lm7805 SMD. jest napisane ze zasilanie 12V. w zgrubieniu
    nie ma stabilizatora o którym wczesniej wspominaliscie bo jest na
    płytce z przetwornikiem. Jakas dziwna ta kamera bo ma kilka układów a
    sam przetwornik obrazu ma tylko chyba 8 nózek a potem jest 2 układy z
    chyba 64 wyprowadzeniami.Problem taki ze po jakims czasie pracy,
    grzeje sie jak cholera i na obrazie pojawiaja sie cztery białe kropy.
    jak przestygnie to wraca do normy.
    co sie dzieje?