  • 1. Data: 2009-07-09 15:31:17
    Temat: Moduł GPS i GSM - połączenie
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    Witam
    Mam moduł GPS ( SuperStar II GPS Card ), na którym przez złącze szeregowe
    dostepne są dane w standardzie NMEA.
    Jest też moduł GSM ( GPRS, dualband ), ma interface szeregowy ( DATA_CDC,
    DATA_RI, DATA_DTR, DATA_CTS, DATA_RTS, DATA_RX, DATA_TX, I2C_SCL, I2C_SDA ),
    dodatkowo złącze na klawiaturę i wyświetlacz - ale z tego nie mam zamiaru
    korzystać.

    Chciałem połączyć te dwa moduły, tworząc odpowiedni inteface. Na początku
    myślałem, aby zrezygnować z GSM i dane zapisywać w pamięci flash, a
    następnie zczytywać je przez USB. Jednak połączenie GPS i GSM jest
    ciekawsze.

    Założenie jest takie, aby przesyłać przez GPRS pozycje, najlpiej jakby to
    zapisywać na serwerze, stamtąd można by było je pobrać i wprowadzić np go
    Automapy lub w Google Map - ale to już inna bajka.

    Jakiego układu użyć do takiego zadania ( procesor i pamięć ) - chciałbym
    oszacować koszt części, bo może koszt gotowego rozwiązania jest tańszy ?
    Pomijam nakład pracy poświęconej na oprogramowanie.
    Dobrze by było jakby miał obsługę USB, jeśli nie to też nic się nie stanie -
    można użyć FT232BN ( lub któregoś podobnego ) i obsługę pamięci - może nie
    zaszkodzi zapisywać danych.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-09 15:47:09
    Temat: Re: Moduł GPS i GSM - połączenie
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Piotr" <m...@N...kr.home.pl> wrote in message
> [...]
    > Dobrze by było jakby miał obsługę USB, jeśli nie to też nic się nie
    > stanie - można użyć FT232BN ( lub któregoś podobnego ) i obsługę pamięci -

    moze zainteresuje Cie takie cos:
    http://www.wavecom.com/modules/movie/scenes/products
    /index.php?fuseAction=wirelessCPU&productName=Q2686

    jak by Ci sie spodobalo to mam do sprzedania take cos ;)
    http://www.farnell.com/datasheets/80765.pdf

    c.

  • 3. Data: 2009-07-09 21:27:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    [...]
    > Chciałem połączyć te dwa moduły, tworząc odpowiedni inteface.

    Jeżeli moduł GSM posiada stos TCP/IP dostępny komendami AT to wystarczy
    zastosować mikrokontroler ATmega168 (cena ok. 15 zł). Do zrobienia USB
    będziesz potrzebował także konwertera typu FT232/FT245, można jednak USB
    LowSpeed obsłużyć także całkiem programowo jeżeli nie potrzeba w tym
    czasie komunikacji z GPSem i GSM.

    Jeżeli moduł GSM nie ma stosu TCP/IP - problem jest większy (do
    komunikacji z serwerem przez GPRS trzeba obsłużyć programowo kilka
    protokołów: conajmniej PPP, IP, TCP, ICMP) i w takim przypadku proponuję
    AT91SAM7S256 (cena ok. 30 zł). Ten procesor ma USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-07-09 21:36:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 09 Jul 2009 23:27:25 +0200 Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    napisał:

    >będziesz potrzebował także konwertera typu FT232/FT245, można jednak USB

    Tak przy okazji - może nie każdy zauważył, ale teraz są FT232R - nie
    trzeba poza kondensatorami odkłócającymi nic do niego dokładać. W
    porównaniu z FT232BM, który wymagał kwarcu, rezystorów itp., spora
    oszczędność miejsca na płytce.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 5. Data: 2009-07-09 21:53:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    __Maciek pisze:

> [...]
    > trzeba poza kondensatorami odkłócającymi nic do niego dokładać. W
    > porównaniu z FT232BM, który wymagał kwarcu, rezystorów itp., spora

    Heh, wersje 'R' są już dość długo na rynku i rzeczywiście wygodniejsze
    do zastosowania niż stare 'BM'.

    BTW: Ostatnim hiciorem FTDI są konwertery 2/4-kanałowe z HighSpeed USB
    (FT4232H czy jakoś tak). Można już kupić w Farnell gotowe moduły z nimi.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-07-09 22:03:58
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

> [...]
    > będziesz potrzebował także konwertera typu FT232/FT245, można jednak USB
    > LowSpeed obsłużyć także całkiem programowo jeżeli nie potrzeba w tym

    Dziękuje za odpowiedź
    Według dokumentacji moduł ma TCP/IP stack commands

    Co do FT232 spotkałem tylko wersję RL i RQ

    Pozdrawiam
    Piotr