  • 1. Data: 2013-01-30 02:57:29
    Temat: Moj pierwszy smartfon z androidem...
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Dramat :( Jestem zalamany. Jak tego uzywac wygodnie?

    Wyswietlacz, ze 3 razy wiekszy niz w mojej ex e52. Ale na ekrani emiesci
    sie 6 kontaktow rownoczesnie (mniej niz na e52). Zmieniam rozmiar
    czcionki i nic to nie zmienia, bo choc czcionka sie zmienila to odstepy
    miedzy kontaktami zostaly takie same duze bo... nawet jak nie ma zdjecia
    to musi si epokazac grafika androidzika :/

    Dlaczego jak mam wpisac cyfry to i tak pokazuje sie zajmujaca 60% ekranu
    klawiatura QWERTY ze wszystkimi malutkimi przyciskami?

    Nie chce na litosc, zeby domyslne bylo "synchronizuj i mieszaj moje
    kontakty z facebooka, googla i telefonu". Nie potrzebuje adresow email
    znajomych w ksiazce telefonicznej. Ani tych samych osob po dwa razy bo
    ktos ma w profilu prywatnym inaczej niz w zwyklych kontaktach sluzbowych.

    Doceniam, ze moge marnowac czas na FB, GooglePlus, Twitterze, korzystac
    z map i wiele innych cudow wlacznie z odbieraniem poczty email. Ale
    przez lata na e52 korzystalem z tego sporadycznie 2-3 roazy do roku, z
    nudow. Podstawa dla mnie jest dzwonienie i smsowanie. Obydwie te rzewczy
    sa dramatycznie niewygodne w tym smartnym dotykowcu.

    Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
    porownaniu do starenskiej e52.

    Fajnie, ze moge odtwarzac muzyke. Bajer normalnie. Ale dlaczego nie moge
    tego uzywac "odtwarzaj z tego a tego katalogu" tylko robi mi jakies
    plajlisty? sortuje wedle artysty? I we wszelaki sposob...

    Wkurza mnie tez, ze musialem zalozyc kolejne konto google, zeby dostac
    sie do sklepu aby zainstalowac jakas aplikacje (taskKiller). Dlaczego
    kolejne? No chyba nie dam sie jednak szpiegowac za bardzo gdzie jestem,
    co robie, kiedy robie, jakie mam kontakty i z kim sypiam. Juz wystarczy,
    ze operator mnie szpieguje z lokalizacja logowania i zapewne przeglada,
    a na pewno trzyma 12 miesiecy esemesy i wykazy polaczen.

    Durny import export Googla nie wie, ze 48xxxxx to to samo co +48xxxxx no
    i wszystkie numery no i zaden numer bez + nie dziala w androidzie teraz...

    Symbianie, wróć :(

  • 2. Data: 2013-01-30 08:06:01
    Temat: Re: Moj pierwszy smartfon z androidem...
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2013 02:57:29 +0100, Mr Misio wrote:
    [cut!]

    A jaki telefon, ktory android, jaka klawiatura, player, etc? Nie
    oczekujesz pomocy, wpadłeś ot tak, pojęczeć?

    Kontaktow z fb nie musisz importowac, muzyke mozna wybrac po katalogach.
    Tak na szybko.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2013-01-30 09:50:37
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mr Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dramat :( Jestem zalamany. Jak tego uzywac wygodnie?

    Musisz spędzić trochę więcej czasu z tym urządzeniem to przestaniesz
    opisywać swoją niewiedzę :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2013-01-30 13:30:09
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 30.01.2013 Mr Misio <m...@g...pl> napisał/a:
    > Dramat :( Jestem zalamany. Jak tego uzywac wygodnie?

    Napisz co za telefon, daj się innym pośmiać.

> [...]
    > miedzy kontaktami zostaly takie same duze bo... nawet jak nie ma zdjecia
    > to musi si epokazac grafika androidzika :/

    Bo masz trafić paluchem, ale da się to zmienić.

    > Dlaczego jak mam wpisac cyfry to i tak pokazuje sie zajmujaca 60% ekranu
    > klawiatura QWERTY ze wszystkimi malutkimi przyciskami?

    Bo było se kupić jeszcze większy.

> [...]
    > znajomych w ksiazce telefonicznej. Ani tych samych osob po dwa razy bo
    > ktos ma w profilu prywatnym inaczej niz w zwyklych kontaktach sluzbowych.

    Było nie włączać, tak tej synchronizacji.

> [...]
    > nudow. Podstawa dla mnie jest dzwonienie i smsowanie. Obydwie te rzewczy
    > sa dramatycznie niewygodne w tym smartnym dotykowcu.

    Kto i jak cię zmusił do zmiany.

    > Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
    > porownaniu do starenskiej e52.

    Jw, pochwal się.

    > Fajnie, ze moge odtwarzac muzyke. Bajer normalnie. Ale dlaczego nie moge
    > tego uzywac "odtwarzaj z tego a tego katalogu" tylko robi mi jakies
    > plajlisty? sortuje wedle artysty? I we wszelaki sposob...

    Ustaw se.

    > Wkurza mnie tez, ze musialem zalozyc kolejne konto google, zeby dostac
    > sie do sklepu aby zainstalowac jakas aplikacje (taskKiller).

    Brainkillera nie było?

    > Dlaczego
    > kolejne? No chyba nie dam sie jednak szpiegowac za bardzo gdzie jestem,
    > co robie, kiedy robie, jakie mam kontakty i z kim sypiam. Juz wystarczy,

    jw.

    > ze operator mnie szpieguje z lokalizacja logowania i zapewne przeglada,
    > a na pewno trzyma 12 miesiecy esemesy i wykazy polaczen.

    Było się nie logować.

    > Durny import export Googla nie wie, ze 48xxxxx to to samo co +48xxxxx no
    > i wszystkie numery no i zaden numer bez + nie dziala w androidzie teraz...

    Jw.

    > Symbianie, wróć :(

    Hehehehehe...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 5. Data: 2013-01-30 13:50:16
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik marfi napisał:
    > Użytkownik "Mr Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Musisz spędzić trochę więcej czasu z tym urządzeniem to przestaniesz
    > opisywać swoją niewiedzę :)

    To zacznijmu po kolei:

    "Wyswietlacz, ze 3 razy wiekszy niz w mojej ex e52. Ale na ekranie
    miesci sie 6 kontaktow rownoczesnie (mniej niz na e52)."

    chcialbym zmiescic na ekranie tak z 10-12 kontaktow jak przegladam liste.

    :)

  • 6. Data: 2013-01-30 13:52:40
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal Tyrala napisał:
    > On Wed, 30 Jan 2013 02:57:29 +0100, Mr Misio wrote:
    > [cut!]
    >
    > A jaki telefon,

    zdecydowanie za szeroki

    > ktory android,

    zdecydowanie najnowszy

    > jaka klawiatura,

    dotykowa

    > player,

    domyslny

    > etc? Nie oczekujesz pomocy, wpadłeś ot tak, pojęczeć?

    Gdzies sie chcialem wyzalic ;)

    > Kontaktow z fb nie musisz importowac,

    Wiem, ze nie musze, domyslnie jest jednak ustawione, ze "chcesz importowac".

    > muzyke mozna wybrac po katalogach.

    no nie wiem...

  • 7. Data: 2013-01-30 14:37:09
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-01-30 02:57, Mr Misio pisze:
> [...]
    > miedzy kontaktami zostaly takie same duze bo... nawet jak nie ma zdjecia
    > to musi si epokazac grafika androidzika :/
    Bo to dotyk, i musisz móc trafić paluchem w ten kontakt. Ale pewnie da
    się znaleźć jakąś nakładke która to zmienia.

    > Dlaczego jak mam wpisac cyfry to i tak pokazuje sie zajmujaca 60% ekranu
    > klawiatura QWERTY ze wszystkimi malutkimi przyciskami?

    Możesz sobie przestawić, na starcie masz kilka układów klawiatury do
    wyboru, łacznie z 'kalkulatorową' i swype bądź jego odmianą.

> [...]
    > znajomych w ksiazce telefonicznej. Ani tych samych osob po dwa razy bo
    > ktos ma w profilu prywatnym inaczej niz w zwyklych kontaktach sluzbowych.

    No to wyłącz synchro. A kontakty można łączyć. Fon powinien to domyślnie
    robić jeśli rozpozna
    - np. imie i nazwisko. Jak nie rozpozna zrób to ręcznie.

> [...]
    > nudow. Podstawa dla mnie jest dzwonienie i smsowanie. Obydwie te rzewczy
    > sa dramatycznie niewygodne w tym smartnym dotykowcu.

    Więc po co wziąłeś smartfona?

    > Aparat foto wlacza sie tak dlugo, ze mozna isc zrobic kawe i wrocic. W
    > porownaniu do starenskiej e52.

    Jaki to model? Taki efekt mam na lekko przeładowanym Ace - ale to złom z
    niskiej pólki, minimalne ilości ramu i słaby proc. A Android to java,
    żre zasoby strasznie.
    Swoją drogą, podobno ktoś przepisał go na C++ i zaczął śmigać kilka razy
    szybciej?
    > Fajnie, ze moge odtwarzac muzyke. Bajer normalnie. Ale dlaczego nie moge
    > tego uzywac "odtwarzaj z tego a tego katalogu" tylko robi mi jakies
    > plajlisty? sortuje wedle artysty? I we wszelaki sposob...

    Da się, jak nie wbudowanym palyerkiem, to z marketu.

    > Wkurza mnie tez, ze musialem zalozyc kolejne konto google, zeby dostac
    > sie do sklepu aby zainstalowac jakas aplikacje (taskKiller).

    Android sam kasuje nieużywane apki po pewnym czasie.

  • 8. Data: 2013-01-30 14:45:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 14:37:09 +0100, gawfron napisał(a):

    > Bo to dotyk, i musisz móc trafić paluchem w ten kontakt. Ale pewnie da
    > się znaleźć jakąś nakładke która to zmienia.

    Z drugiej strony znam smartfony, gdzie bez łaski jest 9 kontaktów na
    ekranie. I to wcale nie takim dużym.
    W dodatku ten smartfon jest przedstawiany jako wzorzec niezbyt dobrej, za
    to modnej konstrukcji.

> [...]
    > żre zasoby strasznie.
    > Swoją drogą, podobno ktoś przepisał go na C++ i zaczął śmigać kilka razy

    Bosz.. co to za herezje? Android JEST w C++, problem jest w założeniu całej
    koncepcji systemu - sam system operacyjny jest przykryty Dalvikiem, który
    jest maszyną wirtualną Javy, w ktorym pracuje UI oraz oprogramowanie.
    Od kilku wersji słychać, że Google ma pozwolić na uruchamianie natywnie
    kompilowanych programów i nic z tego nie wynika.

    > Android sam kasuje nieużywane apki po pewnym czasie.

    Jak już odpowiednio wyładują baterię :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2013-01-30 15:26:33
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-01-30 14:45, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Od kilku wersji słychać, że Google ma pozwolić na uruchamianie natywnie
    > kompilowanych programów i nic z tego nie wynika.

    Sprzeczać się nie będę - tak gdzieś wyczytałem i tyle. Widać niejasno
    napisali i źle zrozumiałem :> Idea była taka, że java spowalnia.

  • 10. Data: 2013-01-30 15:36:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 15:26:33 +0100, gawfron napisał(a):

    > Sprzeczać się nie będę - tak gdzieś wyczytałem i tyle. Widać niejasno
    > napisali i źle zrozumiałem :> Idea była taka, że java spowalnia.

    Są tacy, co twierdzą, że w tym przypadku nie, z czym osobiście się nie
    zgadzam.
    Zawsze trzy "warstwy" oprogramowania będą mocniej obciążać sprzęt niż dwie.