  • 1. Data: 2009-02-12 13:52:24
    Temat: Monitor LCD LG z DVI i VGA i komputery
    Od: Saper/nolin11 <n...@g...com>

    Witam,

    Mam monitor LCD LG W2242T i monitor ma 2 wejścia DVI i VGA-DB15 w tej
    chwili mam podłączony panel złączem DVI i chciałbym się upewnić czy nie
    zaszkodzę monitorowi jak podłączę do drugiego złącza ( VGA-DB15 ) drugi
    komputer (dokładniej terminal na procesorze Geode) przez VGA? W instrukcji
    od LCDka jest napisane iż nie wolno podłączać... Ale znowu w monitorze mam
    możliwość wyboru wejścia (Digital/Analog)... więc chyba nie powinno to
    zaszkodzić (w końcu po co by dawali możliwość wyboru wejścia?)?
    Chyba że, ktoś się spotkał z uszkodzonym monitorem przez takie próby?

    --
    Saper/nolin11
    gg:4476700

  • 2. Data: 2009-02-12 14:02:40
    Temat: Re: Monitor LCD LG z DVI i VGA i komputery
    Od: Saper/nolin11 <n...@g...com>

    Saper/nolin11 pisze:
> [...]
    > wejścia?)?
    > Chyba że, ktoś się spotkał z uszkodzonym monitorem przez takie próby?

    Jednak ciekawość elektronika wzięła górę :] , podłączyłem i ładnie można
    sobie przełączyć między komputerami :) przyciskając tylko "Source" na
    monitorze...

  • 3. Data: 2009-02-13 06:24:46
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Też tak mam od roku w LG.

    PC

  • 4. Data: 2009-02-13 12:23:32
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Saper/nolin11 pisze:
> [...]
    > monitorze mam możliwość wyboru wejścia (Digital/Analog)... więc chyba
    > nie powinno to zaszkodzić (w końcu po co by dawali możliwość wyboru

    Nie powinno, o ile komputery nie będą miały różnych potencja-
    łów masy.

    Sam podłączam Samsunga do dwóch komputerów i wybieram ręcznie
    źródło sygnału. Dzięki temu oszczędzam na KVMie ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-02-13 23:18:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Saper/nolin11 pisze:
> [...]
    > wejścia?)?
    > Chyba że, ktoś się spotkał z uszkodzonym monitorem przez takie próby?

    Spalonym to nie. Ale problem występuje w _niektórych_ monitorach - wybór
    "źródła sygnału" to jedno, a to, że na tych wejściach sygnałowych
    monitor jest wykrywany (przez linie ddc-i2c) to drugie. Tzn w monitorze
    wybierasz z którego wejścia ma wyświetlać i to działa ok. Ale gdy
    podłączysz dwa źródła, to oba usiłują dostać się do monitora i
    dowiedzieć "co to za monitor" za pośrednictwem magistrali ddc (szeregowa
    w zasadzie identyczna do i2c), a tu pojawia się zonk - piny z ddc z obu
    gniazdek są podłączone do jednego układu - i powstaje kolizja, monitor
    jest wykrywany (rozpoznawany co do typu i możliwości) tylko na jedym z
    komputerów, na żadnym, na obu, ew błędnie... (do wyboru). Tak się dzieje
    np na samsungu 203b, który ma jeden czip a dwa wejścia i wprost są one
    ze sobą zwarte.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173