  • 1. Data: 2009-02-11 22:31:57
    Temat: [cross+FUT] Radeon + DVI + LCD = brak sygnału w trybie tekstowym
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Cross+FUT: pl.comp.os.linux.sprzet

    Czas jakiś temu zmieniłem wysłużony CRT na LCD HP LP2475w, który
    podłączyłem przez DVI do Radeona X800 Sapphire (AGP) [1xDVI, 1xD-SUB].

    Od początku życia sprzętu nigdy nie były wpięte do niego równolegle
    dwa monitory. Zawsze obsadzone jedno wyjście - dawniej, przy CRT,
    D-Sub, po zmianie na LCD - DVI.

    W trybie graficznym (natywnym dla monitora - 1920x1200@60Hz, jak i w
    innych np. 1280x1024@85Hz) wszystko działa bezproblemowo.

    Jednak nowy monitor ani razu nie pokazał mi trybu tekstowego, a
    teoretycznie 720x400 ma wśród obsługiwanych trybów, a jak pamiętam
    właśnie tyle wyświetlał mi w informacjach poprzedni monitor w trybie
    tekstowym.

    Po uruchomieni/restarcie komputera widać czarny ekran, monitor jest w
    trybie oszczędzania energii (pomarańczowa dioda zamiast zielonej).

    Monitor włącza się (i wyświetla obraz) dopiero na ekranie logowania -
    nie widać POST, bootloadera (LILO), ekranu startowego Windows XP, ani
    tekstowej konsoli Linuksa. Zarówno przy starcie Linuksa, jak i Windows
    momentem włączenia monitora jest pojawienie się pierwszego ekranu w
    "normalnym" (docelowym) trybie graficznym (w obu systemach jest to u
    mnie ekran logowania).

    Dodatkowo LILO zaczęło mi wypisywać, że mam niekompatybilną grafikę
    (CGA) z wybranym trybem bootloadera ('install=menu') po przejściu na
    DVI.

    W googlach niewiele znalazłem - ale generalnie wygląda, jakby Radeony
    z wyjściem analogowym i DVI jako podstawowe traktowały analoga.
    Niestety nie znalazłem informacji o tym jak i gdzie można przestawić
    (nawet nie znalazłem informacji, czy w ogóle to można zmienić)
    domyślne wyjście w Radeonie.

    Czy miał ktoś podobne doświadczenia? Jeśli tak, to jak sobie
    poradziliście?

    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2009-02-13 07:54:00
    Temat: Re: [cross+FUT] Radeon + DVI + LCD = brak sygnaĹ&#65533;u wtrybie tekstowym
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > domyślne wyjście w Radeonie.
    >
    > Czy miał ktoś podobne doświadczenia? Jeśli tak, to jak sobie

    Radeony (pewnie inne karty tez) maja pewne defaulty zaszyte w biosie.
    Jest taki programik do edytowania parametrów defaultowych w biosie.
    Radedit, rabit czy jakos tak (jest ich kilka i jeden ruski :) )

    Najpierw sobie trzeba zrzucic bios karty do pliku (robi sie to w dosie wiec moze
    byc potrzebny do tego inny monitor), nastepnie juz pod windą (programik do
    edycji jest windziany) trzeba sobie wyklikac odpowiednio niskie odswierzanie w
    odpowiedniej rozdzielczosci. U mnie to chyba bylo 640x480 czy podobnie. Zapisac
    takowy bios i sflaszowac spowrotem na karte. U mnie na radku 8500 tak sobie
    podnosilem odswiezanie bo w dos-ie mialem za niskie.

    Dodatkowo mozna tam zaklikac defaultowe wyjscie w przypadku kiedy karta nie
    potrafi wykryc co ma do wyjsc podlaczone.

    Nie pamietam nazwy programikow, jak dzis bede w domku do poszukam i napisze czym
    grzebalem w mojej karcie.
    Nie dam glowy ze w twojej karcie takowy zadziala.

    --
    Lukasz Sczygiel