  • 1. Data: 2010-05-18 08:14:49
    Temat: Motocykl w działalności gospodarczej?
    Od: Dyfer <d...@p...onet.pl>

    Odliczał ktoś z Was kask jako koszt w jednoosobowej działalności
    gospodarczej? Właśnie dzwonił mój księgowy z informacją że nie mogą
    odliczyć mi takiego kosztu. Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem cos
    takiego:

    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/mozna
    ;wpisac;w;koszty;motocykl;ale;kasku;juz;nie,125,0,61
    7341.html

    Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Może są tu jacyś księgowi?

    Pozdr
    --
    Dyfer
    K1200S

  • 2. Data: 2010-05-18 08:35:28
    Temat: Re: Motocykl w działalności gospodarczej?
    Od: duddits <d...@b...com>

    W dniu 18.05.2010 10:14, Dyfer pisze:
> [...]
    > gospodarczej? Właśnie dzwonił mój księgowy z informacją że nie mogą
    > odliczyć mi takiego kosztu. Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem cos

    Można odliczać. Nie można tylko ubioru motocyklowego:
    http://www.rp.pl/artykul/56099,470994_Motocyklem_do_
    klienta_i_do_urzedu.html

    Potwierdził to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr
    IPPB1/415-251/10-4/EC z 22 kwietnia.

    --
    duddits

  • 3. Data: 2010-05-18 08:36:47
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a dlaczego by nie - jak motocykl masz wprowadzony do dzialalnosci
    gospodarczej faktura albo oswiadczeniem ze z dniem takim a takim uzywasz
    tego i tego do prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - to kask, ubranie
    ochronne i wszystko co niezbedne wrzucasz w koszty.

    ja tak robie z 2 samochodami przy czym jeden jest osobowy zwyky na
    wspolwlasnosc (choc stan faktyczny jest taki ze go uzywam do dzialalnosci).

  • 4. Data: 2010-05-18 08:44:56
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dyfer" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    7341.html

    > Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Może są tu jacyś księgowi?

    ksiegowi nie, ale ja posluguje sie inna interpretacja:
    motocykl jest kupiony na dg, a kask jest elementem obowiazkowym
    wyposarzenia, i nie ma zastosowania poza moto, wiec idzie w koszty.
    to tak jak kupno np. gasnicy do auta.

    problem jest z ciuchami, bo "teotetycznie mozna ich uzyc poza motocyklem" -
    wiec nie ida.

    Alex.

  • 5. Data: 2010-05-18 08:49:25
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ps odnosnie interpretacji

    mozna by to spokojnie wygrac w sadzie.
    odziez ochronna jest niezbedna do jezdzenia na motocyklu tak jak pasy w
    samochodzie czy airbag(a ich rola polega tylko i wylacznie na ochronie
    zdrowia). To nie ma na celu pochwalenie sie ale mam fajna skore, tylko ta
    skora i zolwik maja cie ochronic przed skutkami wypadku czy upadku.

    poza tym bezpieczenstwo i higiena pracy naklada obowiazek _ochrony zdrowia_.
    Kupujac kombinezon pracowniczy dla pracownika czy siebie oraz gogle
    przeciwodpryskowe odliczasz pelen vat i dochodowy bo to ma zwiazek z ochrona
    zdrowia podczas pracy.

    Na twoim miejscu bym to wrzucil w koszty bo to niezbedny element wyposazenia
    motocykla (tak ubranie motocyklowe to wyposazenie motocykla bo choc ty je
    ubierasz to robisz to tylko celem jazdy na tym motocyklu).
    Elementy wyposazenia jak cbradio i radioodbiornik tez wrzucilem do kosztow
    bo to elementy usprawniajace mi jazdę co bede w stanie udowodnic przed ew
    kontrolerami.

    Pamietaj: w kwitach mozesz robic co ci sie zywnie podoba. probelmy beda
    dopiero przy kontroli. a jesli przy kontroli bedziesz w stanie uzasadnic
    zasadnosc tego kasku to sie odczepia.
    Pamietaj tez ze jest wyrok nsa albo sn ktory stanowi ze to _przedsiebiorca
    decyduje o zasadnosci danego kosztu_. Jesli ty decydujesz ze kask jest ci
    niezbedny do wykonywania pracy (zalozenie: motocykl tyllko do pracy uzywasz)
    bo jest, to masz zakichane prawo odliczyc go od podatku. Nalezy ci sie to
    jak psu buda.
    Za wyrokiem poszukaj w sieci.
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/3
    26/Koszula_dla_pracownika_i_koszt_dla_pracodawcy.htm
    tu masz ciekawy artykul ktory ci pomozesz sie podeprzec.
    W skrajnym przypadku niech ci naszyja na plecach malutki adres WWW i ni
    cholery nikt tego nie podwazy.

  • 6. Data: 2010-05-18 08:51:23
    Od: Dyfer <d...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2010 10:35, duddits pisze:

> [...]
    klienta_i_do_urzedu.html

    > Potwierdził to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr

    Masz może tekst tej interpretacji? Chodzi mi konkretnie o kask. Mogę
    zrozumieć że kombinezonu nie można odliczyć ale kask jest wymagany
    przepisami o ruchu drogowym...

    --
    Dyfer
    K1200S

  • 7. Data: 2010-05-18 08:57:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Masz może tekst tej interpretacji? Chodzi mi konkretnie o kask. Mogę
    > zrozumieć że kombinezonu nie można odliczyć ale kask jest wymagany
    > przepisami o ruchu drogowym...

    ba jeszcze to na poczet argumentow

    ps. interpretacje us sa jak nasze dupy - kazdy ma swoja....

  • 8. Data: 2010-05-18 09:28:13
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    duddits pisze:

> [...]
    klienta_i_do_urzedu.html

    > Potwierdził to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr

    kask jest wymagany przepisami i zawsze mozna go bylo odliczac.

    Ubior nie, co wg mnie jest czystym sk.. skarbowym, ale tak jest.

    KJ

  • 9. Data: 2010-05-18 09:43:57
    Od: Dyfer <d...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2010 11:28, KJ Siła Słów pisze:
    PPB1/415-251/10-4/EC z 22 kwietnia.

    > kask jest wymagany przepisami i zawsze mozna go bylo odliczac.
    >
    > Ubior nie, co wg mnie jest czystym sk.. skarbowym, ale tak jest.
    >
    > KJ

    Według tej:

    http://msp.money.pl/akty_prawne/interpretacje-podatk
    owe/podatek;od;towarow;i;uslug,1170,78929.html

    "zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z
    eksploatacją motocykla w części dotyczącej zakupu kasku, ubioru do jazdy
    motocyklem - jest nieprawidłowe."

    interpretacji dyrektora izby skarbowej w warszawie
    kasku równiez nie można odliczać i na tym opiera się mój księgowy... i
    bądź tu k..a mądry...

    --
    Dyfer

  • 10. Data: 2010-05-18 10:00:58
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Dyfer pisze:

    > interpretacji dyrektora izby skarbowej w warszawie

    Niech se interpretuje, dzis jest dyrem jutro moze nie byc
    ;-)

    Jesli motocykl jest wpisany do dzialalnosci to nie masz mozliwosci z
    niego korzystac bez kasku, takie jest prawo. Kask jest koniecznym,
    wymaganym przez prawo wyposazeniem motocykla, jak gasnica czy apteczka w
    aucie.

    (Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2009 r., sygn.
    ILPP1/443-1008/08-2/AI - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu)

    mowi ze kask i odziez mozna odliczyc (w czesci jaka jest zwiazana z
    dzialanoscia).

    > kasku równiez nie można odliczać i na tym opiera się mój księgowy... i
    > bądź tu k..a mądry...

    Ja bym sie nie bal i odliczyl kask (zreszta tak zrobilem).
    Natomiast z ciuchami sie nie odwazylem.

    KJ