  • 11. Data: 2010-05-18 10:46:35
    Temat: Re: Motocykl w działalności gospodarczej?
    Od: Dyfer <d...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2010 12:00, KJ Siła Słów pisze:

    > (Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2009 r., sygn.
    > ILPP1/443-1008/08-2/AI - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu)
    >
    > mowi ze kask i odziez mozna odliczyc (w czesci jaka jest zwiazana z
    > dzialanoscia).

    I dokładnie o to mi chodziło :) Wieelkieee dzięki!

    --
    Dyfer

  • 12. Data: 2010-05-18 10:48:05
    Temat: Re: Motocykl w dziaâalnoűci gospodarczej?
    Od: a...@h...pl

    duddits <d...@b...com> writes:

    > Można odliczać. Nie można tylko ubioru motocyklowego:
    > http://www.rp.pl/artykul/56099,470994_Motocyklem_do_
    klienta_i_do_urzedu.html

    > Potwierdził to dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr
    > IPPB1/415-251/10-4/EC z 22 kwietnia.

    interpretacje danej izby skarbowej obowiazuja tylko na jej terenie

    w zasadzie nalezy wyslac do swojej oficjalne zapytanie o interpretacje
    (moze powodowowac najazd kontroli) i wtedy bedzie wiadomo, z tym ze to
    dla nich i tak nie jest wiazace przy kontroli (interpretacja moze byc
    ze tak a kontrol sie przyczepi ze nie, wtedy cale postepowanie, sad
    itd)

    a.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

  • 13. Data: 2010-05-18 15:39:41
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    On 18/05/2010 10:14, Dyfer wrote:
> [...]
    > gospodarczej? Właśnie dzwonił mój księgowy z informacją że nie mogą
    > odliczyć mi takiego kosztu. Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem cos

    ;wpisac;w;koszty;motocykl;ale;kasku;juz;nie,125,0,61
    7341.html

    > Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Może są tu jacyś księgowi?

    zmień księgowego

    pozdrawiam

    --
    mysiar

  • 14. Data: 2010-05-18 15:53:05
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 18 May 2010 12:00:58 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com>
    wrote:

> [...]

    [...]

    > (Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2009 r., sygn.
    > ILPP1/443-1008/08-2/AI - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu)

    Witamy w kraju, w którym każdy US wydaje inne interpretacje, a
    potem i tak jest gotów je podważyć i umoczyć podatnika w bagnie.
    I nawet jeśli w końcu udowodnisz, że miałeś rację, to po latach
    sądzenia się firmy nie ma, a Ty nie dość że jesteś nędzarzem, to
    jeszcze nadajesz się do leczenia.

    r.
    _____________

  • 15. Data: 2010-05-18 16:23:01
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > problem jest z ciuchami, bo "teotetycznie mozna ich uzyc poza
    > motocyklem" - wiec nie ida.

    Taki np garnitur. Nie mozna wpisac CHYBA ze ma firmowe logo :)
    Pzdr
    PanAdol
    Triumph Tiger (firmowa bielizna ;) )

  • 16. Data: 2010-05-18 17:06:10
    Od: "JK" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Taki np garnitur. Nie mozna wpisac CHYBA ze ma firmowe logo :)

    Pod warunkiem, że potrafisz udowodnić przydatność takiegi zakupu w uzyskaniu
    przychodu.
    A i to też zapewne tylko jako reprezentacja.

    A tak na poważnie to są dwie szkoły księgowania takich "różnych" rzeczy:
    1. zachowawcza - tzn stanie po bezpiecznej stronie interpretacji,
    zakładając, że inspektorzy U.Sk. być może nie będą mieli zastrzeżeń
    2. bezstresowa - jak przyjdzie urząd to i tak musi coś znaleźć - to niech ma
    (a może trafi się jakiś mniej zajadły i przejdzie bez pytań)

    Jak rozumiem Twój księgowy należy do tej pierwszej i raczej taka powinna być
    jego rola - w końcu także jako doradcy. Ty możesz tylko wybrać jakiego
    chcesz mieć księgowego, tzn. z której szkoły, (bo problemy i tak zawsze
    zostają po Twojej stronie). I tu niestety nikt Ci nie pomoże :-(((.

    Pozdrawiam - JK

  • 17. Data: 2010-05-19 01:02:45
    Temat: Re: Motocykl w działalno?ci gospodarczej?
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JK" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem, że potrafisz udowodnić przydatno?ć takiegi zakupu w
    > uzyskaniu przychodu.
    > A i to też zapewne tylko jako reprezentacja.

    to akurat jest proste:
    motocyklem docieram do klienta szybciej i pewniej - i musze miec kask.
    dziekuje do widzenia. jak nie, to wystawcie mnie bumage, ze nie musze.

> [...]
    > 1. zachowawcza - tzn stanie po bezpiecznej stronie interpretacji,
    > zakładaj?c, że inspektorzy U.Sk. być może nie będ? mieli zastrzeżeń
    > 2. bezstresowa - jak przyjdzie urz?d to i tak musi co? znaleĽć - to niech
    > ma (a może trafi się jaki? mniej zajadły i przejdzie bez pytań)
    >
    > Jak rozumiem Twój księgowy należy do tej pierwszej i raczej taka powinna
    > być jego rola - w końcu także jako doradcy. Ty możesz tylko wybrać jakiego
    > chcesz mieć księgowego, tzn. z której szkoły, (bo problemy i tak zawsze
    > zostaj? po Twojej stronie). I tu niestety nikt Ci nie pomoże :-(((.

    zakladam, ze piszesz do nas obu:
    moją ksiegowosc mam zwyczaj "nawracac", tj, mowic ze maja cos zrobic i juz.
    motocykl chcieli mi vat robic 60%, przekonalem na 100%.
    rozpedem doszli, ze vat paliwa do odpisu.
    co do ubrania - kask to element obowiazkowy, podlega kosztom.
    ubranka gorzej - teoretycznie nie ma scislego powiazania miedzy motocyklem a
    powiedzmy tekstylem alpinestara. (chcialbym zobaczyc pacjeta np w zbiorkomie
    w tych ciuchach - ale nie poczuc). znaczy sie, teoretycznie mozesz chodzic
    po ulicy - nie idzie w koszty.

    kupie ludziom polary na impreze firmowa - zaplace z kieszeni.
    wyhaftuje tam logo - idzie w koszty. prosze, nie pytajcie o sens - taki jest
    stan prawny.

    Alex.

  • 18. Data: 2010-05-19 08:59:49
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > kupie ludziom polary na impreze firmowa - zaplace z kieszeni.
    > wyhaftuje tam logo - idzie w koszty. prosze, nie pytajcie o sens - taki

    Czyli wypada nakleić logo firmy na kurtkę i można ją rozliczyć?

  • 19. Data: 2010-05-19 13:35:13
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marcin N pisze:
    > Czyli wypada nakleić logo firmy na kurtkę i można ją rozliczyć?

    Wiele firm stosuje taką metodę, więc nie widzę przeciwskazań. Niby czym
    się różni kurtka z logo do łażenia po budowie od kurtki z logo do
    jeżdzenia jakimkolwiek pojazdem. Patrz np wdzianka kierowców komunikacji
    miejskiej.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 20. Data: 2010-05-19 14:09:22
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bez logo tez bedzie dobrze - patrz ochrona i bhp
    w koncu nie jezdzisz rekreacyjnie tylko w firmie w pracy i musisz sie
    chronic przed wypadkami w pracy.

    z tego samego powodu kupuje sie do firmy kawe herbate czy inne napoje. bhp i
    koniec:)