  • 11. Data: 2009-05-06 11:26:46
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Oraz pol tony systemow blokujacych i obowiazkowo czarna skrzynke.
    > Mam nadzieje ze jednak ciagle beda to silniki spalinowe, ale z
    > paliwem w postaci wodoru.

    Albo ten jakiś tam polski naukowiec wdroży przemysłową metodę
    pozyskiwania substancji o układzie atomów identycznym jak w bezynie
    powstającej przy przerobie ropy naftowej, nie pamiętam nazwiska, ale
    artykuł o tym był bardzo obiecujący, choć trochę pachniało mrzonkami.
    Pewnie ktoś poda linka.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 12. Data: 2009-05-06 11:54:51
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    > On Wed, 06 May 2009 12:41:40 +0200, <n...@s...com> wrote:

    > To, czy samochód lub motocykl będzie napędzany silnikiem elektrycznym,
    > spalinowym na ciekły wodór (nie ma szans), silnikiem spalinowym na
    > biopaliwa
    > czy mikroreaktorem jądrowym nie ma najmniejszego wpływu na to, czy
    > ustawodawca będzie wymagać pół tony systemów blokujących i czarną
    > skrzynkę, obawiam się.

    Owszem, ale ma bezpośredni wpływ na cenę używanego nośnika energii.
    Jakby nie daj Bóg rozwinęły się u nas samochody na CNG i pompy domowe do
    tankowania, to w życiu już byś kuchenki gazowej w kuchni nie użył :).

    A już jak słyszę zachwyty nad napędami elektrycznymi pod kątem niskiej ceny,
    tudzież ekologii, to mnie powala.
    Warto tylko sobie przypomnieć ile podatków mamy w benzynie i z czego w
    naszym kraju mamy prąd.

    pozdr.
    Mystik

  • 13. Data: 2009-05-06 13:16:45
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 06 May 2009 13:54:51 +0200, Mystik <m...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Owszem, ale ma bezpośredni wpływ na cenę używanego nośnika energii.

    Energia i tak drożeje, a przynajmniej elektryczną mamy szanse dalej mieć w
    miarę tanią. Infrastruktura do wytwarzania i przechowywania ciekłego wodoru
    to skąd by niby brała energię do wytwarzania tego wodoru? Z gniazdka :-)

    > Jakby nie daj Bóg rozwinęły się u nas samochody na CNG i pompy domowe do
    > tankowania, to w życiu już byś kuchenki gazowej w kuchni nie użył :).

    Tak jak nikt nie ogrzewa nic olejem opałowym, bo można nim diesle zalewać?
    :-)

    Nie przesadzajmy, podatki drogowe można dowalić inaczej niż tylko w cenie
    paliwa. Na razie nie ma do tego specjalnie możliwości technicznych, ale
    jak w drugiej połowie 20 wieku każdy samochód będzie mieć czarną skrzynkę
    i autopilota to pobieranie podatku drogowego za każdy przejechany kilometr
    będzie jak najbardziej możliwe.

    > A już jak słyszę zachwyty nad napędami elektrycznymi pod kątem niskiej
    > ceny, tudzież ekologii, to mnie powala.

    Jakoś elektryczne pojazdy nijak nie chcą być tanie, więc nie wiem, skąd
    zachwyty nad niską ceną. ;-) Ale ekologiczne są jak najbardziej,
    scentralizowane wytwarzanie energii jest wydajniejsze niż indywidualne
    źródła zasilania w każdym pojeździe. Nie mówiąc o tym, że są ciche i
    nie emitują spalin. :-)

    > Warto tylko sobie przypomnieć ile podatków mamy w benzynie i z czego w
    > naszym kraju mamy prąd.

    No, toteż wprowadzanie pojazdów elektrycznych będzie wymagać sporo zmian.
    Ale i prądu nie da się do konca tego wieku utrzymać na węglu. :-)

    > Mystik
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 14. Data: 2009-05-06 13:21:03
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.05.2009 Koczis <x...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    > powstac raj dla motocyklistow :)))
    > lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.

    Norwegia, Norwegia, tak to ten dziwny kraj który żyje z wydobycia ropy i
    gazu, ciekawe, bardzo ciekawa koncepcja.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 15. Data: 2009-05-06 13:27:04
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "kakmar"
    Norwegia, Norwegia, tak to ten dziwny kraj który żyje z wydobycia ropy i
    gazu, ciekawe, bardzo ciekawa koncepcja.

    To taki nadopiekunczo-policyjny kraj w ktorym zastanawiaja sie nad zakazem
    rejestracji motocykli bo sa niebezpieczne i nad obowiazkiem montazu GPS w
    pojazdach do nadzoru tras i osiaganych predkosci. Jedziesz sobie panie w
    srodku niczego z kazdej strony, nozka sie omcnela i liczniczek wskazal
    120km/h a tam na poczcie juz listonosz z mandacikiem liscik zakleja...

  • 16. Data: 2009-05-06 13:43:54
    Od: m...@o...pl

    On 6 Maj, 15:16, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:

    > Tak jak nikt nie ogrzewa nic olejem opałowym, bo można nim diesle zalewać?
    > :-)

    Nie bój się,macki sięgną,co chwila pada jakaś wspaniała propozycja
    żeby zdrowo podnieść cenę LPG bo...dużo ludzi na tym jeździ..
    Olejem już też nie opłaca się zbytnio ogrzewać chałupy.

    Monster
    BMW R1100S

  • 17. Data: 2009-05-06 14:13:41
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    > Energia i tak drożeje, a przynajmniej elektryczną mamy szanse dalej mieć w
    > miarę tanią.

    Do czasu aż nie dobierze się do tego Państwo :/.

    > Nie przesadzajmy, podatki drogowe można dowalić inaczej niż tylko w cenie
    > paliwa.

    Mozna. Ale tu najłatwiej.

    > Jakoś elektryczne pojazdy nijak nie chcą być tanie,

    Nie chodzi o to, że samochody mają być tanie. Tania jest podobno nimi jazda.
    Ale to niestety do czasu :(.

    > Ale ekologiczne są jak najbardziej,
    > scentralizowane wytwarzanie energii jest wydajniejsze niż indywidualne
    > źródła zasilania w każdym pojeździe.

    To prawda. Ale nie wiem czy jakby się wzieło najnowsze konstrukcje silników
    spalinowych i rozwiązania w elektrowniach czy byłoby to tak oczywiste.

    > Nie mówiąc o tym, że są ciche i
    > nie emitują spalin. :-)

    Bez dwóch zdań.

    pozdr.
    Mystik

  • 18. Data: 2009-05-06 15:43:41
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.05.2009 Mystik <m...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > spalinowych i rozwiązania w elektrowniach czy byłoby to tak oczywiste.

    Teoretyczna sprawność która w elektrowni i tak zawsze powinna być
    znacznie wyższa nie ma wielkiego znaczenia gdyż w trakcie zwykłego
    używania silnika do napędu pojazdu b.rzadko pracuje on w takich
    warunkach żeby z tej teoretycznej sprawności korzystać.
    Inna sprawa to transport energii z elektrowni do miejsca ładowania
    i magazynowanie w pojeździe, heh tu ciągle jesteśmy w czarnej dupie.

    Myślę czasem że szuka się na siłę rozwiązań które przy obecnym stanie
    wiedzy są niemożliwe, lub nie potrzebne.

    Elektryka na akumulatorach, ma obecnie ograniczony zasięg (tych no,
    zastosowań ;)). Dopóki nie będzie opracowanych tanich, szybko
    ładowalnych, o dużej gęstości energii ogniw, trzeba olać. No oczywiście
    trzeba stosować tam gdzie się opłaca i można gdy się komuś bardzo chce.

    Oczywiście cieszę się się gdy czytam że takich akumulatorów się szuka.

    Wodorem jako takim nie ma co sobie zawracać dupy, mimo że taki
    modny to przez swoje właściwości fizyczne nie nadaje się do
    przechowywania w pojeździe, ma też wiele innych wad i nie opłaca się.

    Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    być jeszcze sporo lepsze.

    Ach ogłaszam bojkot norweskiego łososia dopóki nie zakażą połowów
    kutrami z tymi śmierdzącymi silnikami diesla ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 19. Data: 2009-05-06 16:27:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Tytus z Fabryki pisze:
    > Jedziesz sobie panie w
    > srodku niczego z kazdej strony, nozka sie omcnela i liczniczek wskazal
    > 120km/h a tam na poczcie juz listonosz z mandacikiem liscik zakleja...

    Raczej w samochodzie będziesz mieć wyswietlacz pokazujący maile z
    notyfikacją o sumie mandatów :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2009-05-06 17:33:59
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-06 17:43, Użytkownik kakmar napisał:

    > Wodorem jako takim nie ma co sobie zawracać dupy, mimo że taki
    > modny to przez swoje właściwości fizyczne nie nadaje się do
    > przechowywania w pojeździe, ma też wiele innych wad i nie opłaca się.

    Niemcy mają jeżdżący prototyp silnika spalinowego z przełącznikiem
    etylina wodór. Koszt silnika podobno nie odbiegał by od kosztu
    dzisiejszego na samą etylinę. Jakie są te wady wodoru i dlaczego
    ma być lub jest nieopłacalne ?