eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › NIE dla benzyny-info :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2009-05-06 10:00:01
    Temat: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Koniec-swiata-jaki
    -znamy-odslona-pierwsza,wid,11095928,wiadomosc.html

    Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    powstac raj dla motocyklistow :)))
    lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.

    Koczis
    R1

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2009-05-06 10:15:33
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:653d.00000350.4a015fa1@newsgate.onet.pl...
    > http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Koniec-swiata-jaki
    -znamy-odslona-pierwsza,wid,11095928,wiadomosc.html
    >
    > Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    > powstac raj dla motocyklistow :)))
    > lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.
    >
    Jeżeli jesteś fanem ścigania, to myślę że mógłbyś się bardzo pozytywnie
    zaskoczyć napędem elektrycznym. Silnik elektryczny ma dużo lepsze parametry
    trakcyjne ze względu na korzystny rozkład momentu obrotowego, praktycznie
    niezależny od obrotów. Dlatego wszędzie tam gdzie potrzebna jest duża moc
    stosuje się właśnie silniki elektryczne lub przynajmniej przekładnie
    elektryczne do silników spalinowych, tzw układ Leonarda, czyli silnik
    spalinowy-prądnica-silnik elektryczny (tzw lokomotywy "spalinowe", wywrotki
    kopalniane o ładowności powyżej 100-150 t itp). Problemem w przypadku
    motocykli pozostaje zasilanie, wymiary i masa silników, ale czego to ludzie
    nie wymyślą.
    Osobiście wolałbym aby motocykle poruszały się raczej cicho niż głośno co w
    silniku elektrycznym byłoby dość łatwe. Karierę robią też napędy
    hydrauliczne.
    Wyobraź więc sobie niewielki i sprawny silnik elektryczny o mocy np 250 kW
    (to prawie 330 KM) w motocyklu a na dobawkę jakąś skrzynkę biegów porządnie
    zwiększającą obroty na wyjściu. Przy takiej mocy niezły byłby napierdalator,
    zwłaszcza że prawie od zera do maksymalnych obrotów silnik chodziłby pełną
    mocą....
    --
    Jackare


  • 3. Data: 2009-05-06 10:41:40
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: n...@s...com

    On Wed, 6 May 2009 12:15:33 +0200, "Jackare" <...@s...uk.de.pl> wrote:

    >(to prawie 330 KM) w motocyklu a na dobawkę jakąś skrzynkę biegów porządnie
    >zwiększającą obroty na wyjściu. Przy takiej mocy niezły byłby napierdalator,

    Oraz pol tony systemow blokujacych i obowiazkowo czarna skrzynke.
    Mam nadzieje ze jednak ciagle beda to silniki spalinowe, ale z paliwem
    w postaci wodoru.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!


  • 4. Data: 2009-05-06 10:42:14
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>


    Użytkownik "Koczis"

    > Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    > powstac raj dla motocyklistow :)))
    > lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.

    taaaa i po co elektrownie - przeciez prad jest w gniazdku


    --
    ania



  • 5. Data: 2009-05-06 10:56:13
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>


    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:653d.00000350.4a015fa1@newsgate.onet.pl...
    > http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Koniec-swiata-jaki
    -znamy-odslona-pierwsza,wid,11095928,wiadomosc.html
    >
    > Napisali o nowych samochodach, a ciekawe co z motocyklami, czyzby tam mial
    > powstac raj dla motocyklistow :)))
    > lub o zgrozo, motocykle elektryczne-ble, fujjj.
    >

    motocykle elektryczne = zakłady psychiatryczne ;p


  • 6. Data: 2009-05-06 10:59:09
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 06 May 2009 12:41:40 +0200
    n...@s...com wrote:

    > >(to prawie 330 KM) w motocyklu a na dobawkę jakąś skrzynkę biegów porządnie
    > >zwiększającą obroty na wyjściu. Przy takiej mocy niezły byłby napierdalator,

    Studenci z wydziału... mechanicznego AM Gdynia przerobili starego forda
    na napęd elektryczny. OIDP 10kW silnik potrafi rozpędzić 1300kg do 120km/h.
    No i jest jeszcze bardzo sympatyczna kwestia 'spalania'. Silnik elektryczny
    sterowany impulsowo w przeciwieństwie do spalinowego spali tyle, ile jedzie.
    Tzn. ferrari z silnikiem 5.0 jadąc 100km/h spali z 15 litrów. Maluch spali
    w tej sytuacji 5l. A samochód z silnikiem elektrycznym, umożliwiającym
    osiągnięcie prędkości pokroju ferrari przy prędkości 100km/h będzie palił
    tyle co maluch. Mam nadzieje że ktoś to zrozumiał...

    > Oraz pol tony systemow blokujacych i obowiazkowo czarna skrzynke.
    > Mam nadzieje ze jednak ciagle beda to silniki spalinowe, ale z paliwem
    > w postaci wodoru.

    Wolałbym napęd elektryczny. Jakby tak ten wodór pieprznął... No chyba,
    że do baku tankujemy wode, z wody odzyskujemy w locie tlen i wodór,
    potem to spalamy, tylko jak znam życie bilans energetyczny jest ujemny
    (więcej energii idzie na pozyskanie wodóru niż jest produkowane z jego
    spalenia), znaczy się nie ruszymy z miejsca.

    A może by tak subwoofer w wydechu?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 7. Data: 2009-05-06 11:10:32
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Sqeeb pisze:

    > Studenci z wydziału... mechanicznego AM Gdynia przerobili starego forda
    > na napęd elektryczny. OIDP 10kW silnik potrafi rozpędzić 1300kg do 120km/h.

    W odpowiedzi na radykalne dzialania studentow rzad zadzialal stanowczo i
    zdecydowanie.... podnoszac ceny pradu.

    Wszyscy se gadu-gadu o ekologi, liniowosci momentu i prostocie a koszt
    nosnika energii rosnie sobie rowno i zdrowo przez nikogo nie niepokojony.

    A ja mowie ze wroca jeszcze parowozy z nowoczesnymi paleniskami
    przystosowanymi do wierzby energetycznej oraz awaryjnym ukladem
    zasilania skladajacym sie z siekiery, pily lancuchowej oraz posadzonych
    specjalnie w tym celu krzakow przydroznych.

    KJ


  • 8. Data: 2009-05-06 11:11:03
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: n...@s...com

    On Wed, 6 May 2009 12:59:09 +0200, Sqeeb <s...@i...community>
    wrote:

    >Wolałbym napęd elektryczny. Jakby tak ten wodór pieprznął...

    A jakbys mial przebicie i prad poszedlby na jaja ?

    >A może by tak subwoofer w wydechu?

    albo zimna fuzja.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!


  • 9. Data: 2009-05-06 11:17:55
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 06 May 2009 13:10:32 +0200
    KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > > Studenci z wydziału... mechanicznego AM Gdynia przerobili starego forda
    > > na napęd elektryczny. OIDP 10kW silnik potrafi rozpędzić 1300kg do 120km/h.
    >
    > W odpowiedzi na radykalne dzialania studentow rzad zadzialal stanowczo i
    > zdecydowanie.... podnoszac ceny pradu.

    Mogliśmy już 25lat temu mieć własną elektrownię atomową.

    > A ja mowie ze wroca jeszcze parowozy z nowoczesnymi paleniskami
    > przystosowanymi do wierzby energetycznej oraz awaryjnym ukladem
    > zasilania skladajacym sie z siekiery, pily lancuchowej oraz posadzonych
    > specjalnie w tym celu krzakow przydroznych.

    Taki troche 'powrót do przyszłości'.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 10. Data: 2009-05-06 11:19:20
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 06 May 2009 12:41:40 +0200, <n...@s...com> wrote:

    [...]
    >> (to prawie 330 KM) w motocyklu a na dobawkę jakąś skrzynkę biegów
    >> porządnie zwiększającą obroty na wyjściu. Przy takiej mocy niezły byłby
    >> napierdalator,
    >
    > Oraz pol tony systemow blokujacych i obowiazkowo czarna skrzynke.
    > Mam nadzieje ze jednak ciagle beda to silniki spalinowe, ale z paliwem
    > w postaci wodoru.

    To, czy samochód lub motocykl będzie napędzany silnikiem elektrycznym,
    spalinowym na ciekły wodór (nie ma szans), silnikiem spalinowym na
    biopaliwa
    czy mikroreaktorem jądrowym nie ma najmniejszego wpływu na to, czy
    ustawodawca będzie wymagać pół tony systemów blokujących i czarną
    skrzynkę, obawiam się.

    > newrom
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: