  • 1. Data: 2020-09-26 19:46:25
    Temat: Planujesz zakup GTX serii 30? Poczekaj...
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Hej

    Jeśli ktoś ma zamiar kupić GTX serii 30 to radzę poczekać.
    Okazuje się, że jest problem bo, po raz, NVidia najprawdopodobniej nie
    doszacowała wymagania, po dwa, producenci nie trzymali się wytycznych
    NVidii i jest problem.
    Karty najzwyczajniej "mówią nie" w trakcie GPU boost. Ma to związek z
    zastosowaniem niewłaściwych kondensatorów filtrujących (nie będę
    dokładnie opisywał bo wszystko jest wyjaśnione w linkach na dole).
    Dlaczego radzę poczekać? Bo nie potwierdzono jeszcze, dokładnie które
    karty są trefne. Producenci dotąd milczą ale pewnie już niedługo
    przekonamy się jak potraktują klientów.
    Jak już ktoś kupił to zalecam nie panikować. Karty nie wszystkich
    producentów są trefne. Jeśli jednak Twój PC w trakcie grania "wychodzi z
    siebie" i wykluczyłeś wszystkie problemy prócz karty to niestety zapewne
    masz "trefnisia".
    Jak ktoś potrafi lutować to może "naprawić" problem sam (wątpię by
    producenci organizowali akcję serwisową ze względu na koszty).
    IMHO producenci wypuszczą poprawione BIOSy dla kart. Niestety poprawka
    będzie wiązała się z "założeniem kagańca" karcie.
    Mimo wszystko uważam, że to dobra karta i nawet z "kagańcem" oferuje
    świetne osiągi. Niestety wpłynie to źle na reputację niektórych firm.
    Jak już pisałem - poczekać. Będzie wiadomo, karty których producentów
    omijać, a które są ok. Pewnie odbije się to też na cenie.

    To na tyle. Więcej informacji pod linkami poniżej.

    Pozdrawiam (po latach nieobecności na "pececie" :) )
    Michu

    https://www.igorslab.de/en/what-real-what-can-be-inv
    estigative-within-the-crashes-and-instabilities-of-t
    he-force-rtx-3080-andrtx-3090/

    https://www.youtube.com/watch?v=7YQ7rNgoqMA (j.niemiecki)
    https://www.youtube.com/watch?v=x6bUUEEe-X8 (j.angielski)

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 2. Data: 2020-09-26 23:42:07
    Temat: Re: Planujesz zakup GTX serii 30? Poczekaj...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-26 o 19:46, Michal Lukasik pisze:
    > poprawka będzie wiązała się z "założeniem kagańca" karcie.

    Taki dieselgate od Niemca? ;-)

  • 3. Data: 2020-09-27 03:26:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-26, Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Okazuje się, że jest problem bo, po raz, NVidia najprawdopodobniej nie
    > doszacowała wymagania, po dwa, producenci nie trzymali się wytycznych

    Jaka piękna katastrofa. Szczególnie w połączeniu z histerią pierwszego
    dnia sprzedaży. ~1k5 USD na otwarcie?

    > Jak ktoś potrafi lutować to może "naprawić" problem sam (wątpię by
    > producenci organizowali akcję serwisową ze względu na koszty).

    Ktoś potrafi coś takiego przelutować w domu? No i, skoro te kondensatory
    odpowiednie dla w.cz. są takie drogie, że producenci ryzykują tak
    gówniane operacje to ile kosztować miałyby one same, kupione w dodatku w
    detalu?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-09-27 13:31:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/09/2020 23:42, _Master_ wrote:
    > Taki dieselgate od Niemca? ;-)

    Raczej okazało się że ktoś zapłacił $1i zła, niedobra nVidia nie pozwala
    mu podkręcić do czegoś co kosztuje $2. Innymi słowy to raczej afera
    Januszgate.

  • 5. Data: 2020-09-27 14:33:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Podkręcać? Po co?

  • 6. Data: 2020-09-27 14:39:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/09/2020 14:33, _Master_ wrote:
    > Podkręcać? Po co?

    Pytaj Januszy. Pierwsze co zrobili po zakupie to podkręcanie i wielka
    afera że karta się powiesiła :D

  • 7. Data: 2020-09-27 14:57:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak producent pozwala podkręcać to teraz ma smród w internecie ;-)

  • 8. Data: 2020-09-27 18:04:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-27 o 14:57, _Master_ pisze:

    > Jak producent pozwala podkręcać to teraz ma smród w internecie ;-)

    Wedle pierwszych informacji wywalają do blatu karty już podkręcone
    przez producentów. Sposobem na dzisiaj jest zmniejszenie taktowania.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-09-27 21:30:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 27 Sep 2020 14:39:00 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rkq157$3vi$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Pytaj Januszy. Pierwsze co zrobili po zakupie to podkręcanie i wielka
    >afera że karta się powiesiła :D

    Pal sześć Januszy.
    Może się okazać, że nawet niepodkręcane karty zaczną po pewnym czasie padać, te
    kondensatory nie są wieczne, a producenci zbyt optymistycznie je dobrali.

  • 10. Data: 2020-09-27 21:41:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > No i, skoro te kondensatory
    > odpowiednie dla w.cz. są takie drogie, że producenci ryzykują tak
    > gówniane operacje to ile kosztować miałyby one same, kupione w dodatku w
    > detalu?

    Raczej grosze dla użyszkodnika, ale nie w skali produkcyjnej dla januszy
    biznezu.

    --
    Irokez