  • 1. Data: 2009-05-11 15:20:54
    Temat: Nagrywarka DVD + dvb-t
    Od: z...@j...pl

    witam
    mam mozliwosc przywiezienia sobie z zagranicy DVD-recordera Samsung SH
    855m

    Czy taki sprzet beedzie dobrze dzialal w Polsce z naziemna telewizja
    cyfrowa?
    Mam zamiar go spiac z TVLCD via HDMI plus dekoder cyfry SD via SCART
    Czy dobrze rozumiem, ze ten model bedzie odbieral zarowno naziemny
    sygnal DVB-T jak i analogowy?
    W specyfikacji (link ponizej) jest napisane, ze ma tuner DVB-t oraz
    MPEG-4
    Nie chce jednak wtopic kasy, bo nagrywarki bez DVB-T sa tansze, zatem
    milo byloby gdyby to u nas zadzialalo.
    Licze sie z brakiem polskiego menu oraz polskich czcionek w napisach -
    nie przeszkadza mi to.

    link do specyfikacji:

    http://www.samsung.com/ie/consumer/detail/spec.do?gr
    oup=homeentertainment&type=dvd&subtype=dvdrecorder&m
    odel_cd=DVD-SH855M/XEU&fullspec=F

  • 2. Data: 2009-05-11 15:33:30
    Temat: Re: Nagrywarka DVD + dvb-t
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 May 2009 08:20:54 -0700 (PDT), z...@j...pl wrote:

    >W specyfikacji (link ponizej) jest napisane, ze ma tuner DVB-t oraz
    >MPEG-4

    Na 99% ma tylko tuner DVB-T MPEG-2.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 3. Data: 2009-05-11 18:20:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik z...@j...pl napisał:
    > W specyfikacji (link ponizej) jest napisane, ze ma tuner DVB-t oraz
    > MPEG-4

    O ile dobrze przeczytałem, MPEG-4 występuje pod hasłem "Playback
    formats", co sugeruje, że urządzenie potrafi odtworzyć pliki nagrane w
    tym formacie. Gdyby dotyczyło to także sekcji tunera cyfrowego, powinno
    być to zaznaczone wyraźnie i tam - a nie jest.
    Jeśli coś mogę polecić, to spróbuj sobie ściągnąć instrukcję obsługi i
    poczytać. Tam powinno być napisane więcej.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 4. Data: 2009-05-11 19:26:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <z...@j...pl> napisal w wiadomosci news:

    > W specyfikacji (link ponizej) jest napisane, ze ma tuner DVB-t oraz
    > MPEG-4

    To znaczy ze odtwarza z plytki divx (to jest mpeg-4) i tv naziemna w mpeg-2.

  • 5. Data: 2009-05-12 07:01:50
    Od: z...@j...pl

    On 11 Maj, 21:26, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > To znaczy ze odtwarza z plytki divx (to jest mpeg-4) i tv naziemna w mpeg-2.

    Dzieki, w takim razie daruje sobie narazie DVB-T
    W zasadzie potrzebne mi ono byloby jedynie do tego, aby zobaczyc
    wreszcie HD na swoim telewizorze, choc tylko na jednym kanale i do
    tego zdaje sic nie zawsze ;)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-05-12 15:42:58
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > wreszcie HD na swoim telewizorze, choc tylko na jednym kanale i do
    > tego zdaje sic nie zawsze ;)
    > pozdrawiam

    to, ze jest nadawane w mpeg4 nie oznacza od razu, ze jest HD.

    Jingiel

  • 7. Data: 2009-05-12 16:24:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > to, ze jest nadawane w mpeg4 nie oznacza od razu, ze jest HD.

    I to jest trochę bez sensu. A już na pewno mylące.
    AFAIK tunery obsługują albo SD i MPEG-2, a jeśli MPEG-4, to najczęściej
    od razu HD. I dlatego nie od razu można zrozumieć, co miał na myśli
    autor, pisząc, że pewien tuner obsługuje MPEG-4 (po zainstalowaniu
    modułu), ale nie nadaje się do HDTV.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 8. Data: 2009-05-12 16:39:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:guc7rt$sjp$2@polsl.pl...
    Użytkownik Jingiel napisał:
    > to, ze jest nadawane w mpeg4 nie oznacza od razu, ze jest HD.

    >I to jest trochę bez sensu.

    Niby dlaczego?

  • 9. Data: 2009-05-13 05:26:49
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Niby dlaczego?

    Odpowiedź (trochę nie wprost) wyciąłeś, więc napiszę jaśniej.
    Dużo się mówi o przyszłości telewizji cyfrowej, dostępne są telewizory
    HDReady albo FullHD, niektóre nawet z tunerem cyfrowym. Żeby sensownie
    wykorzystać ich możliwości, potrzebny jest wysokiej jakości sygnał,
    najlepiej HD. Pojawia się kodowanie MPEG-4, co daje nadzieję na odbiór
    HDTV. Można kupić tuner satelitarny lub naziemny do odbioru takiej TV
    (MPEG-4, HDTV). I teraz okazuje się, że możliwości nie wykorzystamy (na
    razie), bo nadawany program jest w SD.
    Podsumowując: kupa kasy poszła na nowy sprzęt, a mamy dalej to samo. No,
    może kilka programów więcej, ale w tej samej rozdzielczości, co w
    starym, dobrym PAL-u.
    To nie jest bez sensu?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 10. Data: 2009-05-13 05:57:46
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > Podsumowując: kupa kasy poszła na nowy sprzęt, a mamy dalej to samo. No,
    > może kilka programów więcej, ale w tej samej rozdzielczości, co w

    I tu masz po części racje, ale to telewizory, a ściślej mówiąc
    technologia trochę wymusza.
    nowe tv lcd, tak jak monitory posiadają matryce na konkretną
    rozdzielczość i wszystko co niżej to wyświetla nieco gorzej.
    nad całą reszta pracuje procek przeskalowując materiał,
    ale wszystkie błędy są uwidocznione.
    z drugiej jednak strony dąży się do podwyższania jakości
    obrazu filmów i pozostałych mediów, ale tu wydaje mi się,
    że idzie to zbyt wolno. kanałów hd mamy mało, a większość
    kanałów sd ma mierną jakość jak na swoje możliwości.

    pawell