  • 1. Data: 2009-03-11 21:14:56
    Temat: Najlepszy z najtańszych - Monitor 22 z DVI
    Od: "Noga" <n...@o...pl.NOSPAM>

    Szukam najlepszego monitora w grupie tych tańszych,
    czyli (chyba) jestem skazany raczej na TN.

    Koniecznie 22 cale z DVI - cecha najważniejsza: DOBRY OBRAZ.
    Budżet max ok. 8 stówek.

    Pamiętam jak jakieś chyba 1,5 roku tem Samsung
    wprowadził tzw. TN III - faktycznie obraz był lepszy od
    przeciętnej TN.

    A jak to jest teraz bo zupełnie wypadłem z obiegu.

    Gdzieś tam czytałem że niezłe są np.:
    LG W2252TQ-PF - http://proline.pl/sklep.php?prodid=LG+22+W2252TQ-PF
    Samsung T220 - http://proline.pl/sklep.php?prodid=SAMSUNG+22+T220
    Samsung 2243BW - http://proline.pl/sklep.php?prodid=SAMSUNG+22+2243BW
    +B

    Czy ktoś oglądał/analizował te, czy podobne?

    A cha, matryca oczywiście musi być matowa, bez szyby.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-03-11 23:34:42
    Temat: Re: Najlepszy z najtańszych - Monitor 22 z DVI
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Noga"
[...]

    Mam od paru miesiecy 2243 BW i jak postawiłem go przy moim starym acerze (AL
    1721), to się załamałem. Kolory fatalne, biel zółta, ale za to nie bije po
    oczach, bo go można mocno ściemnić. Sądziłem w swej naiwności, że przez pięć
    lat coś (oprócz czasu reakcji) poprawili w tej technologii ale niestety
    byłem w błędzie. Dobre tylko to, że za tamtą 17 dałem wtedy sporo ponad 2
    tys, a samsung kosztował coś ok 700. Chociaż teraz, gdybym miał wybierać,
    wziąłbym 2443, bo się przyzwyczaiłem i te 22 cale szybko zrobiło się
    malutkie. Wiec jak masz kartę, która uciągnie 24, to sie nie zastanawiaj, bo
    to róznica raptem 200 zł. To co dobre w tym monitorze to równomierne
    podświetlenie matyrycy, matowa i cienka obudowa, nie oślepiająca maleńka
    dioda (w porównaniu z T220), dotykowy panel sterowania, pivot i regulacja
    pionowa.

    --
    LeP

  • 3. Data: 2009-03-12 07:31:07
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'LeP'
    Wpis z dnia 12-03-2009:

    > Gdzieś tam czytałem że niezłe są np.:
    > LG W2252TQ-PF - http://proline.pl/sklep.php?prodid=LG+22+W2252TQ-PF

    Mam ten monitor - nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do jakości obrazu -
    żyleta w przepięknych kolorach. Zapłaciłem za niego kilka miesięcy temu
    dokładnie 666 zł. No i jest miesiąc gwarancji na piksele - miałem okazję
    skorzystać - szybko i bezproblemowo dostałem nowy monitor bez ponoszenia
    żadnych kosztów.

    --
    TomaSz.

  • 4. Data: 2009-03-13 01:57:46
    Od: "Noga" <n...@o...pl.NOSPAM>

    Napiszę, może komuś to pomoże w wyborze dobrego monitora na TN.
    Dzięki pomocy userowi Ajoka poznanemu na niniejszej grupie miałem
    okazję wypożyczyć dziś z proline oba te monitory.

    Wcześniej przeczytałem test na PCArena:
    http://pcarena.pl/page/86665/Panoramiczne-22-cale-LG
    -Samsung-NEC/
    między innymi tych monitorów - choć jedno ALE.
    Opisywany tam monitor to model LG W2252TG a ten,
    który woziłem z proline to W2252TQ i różnica jak się okazało
    duża, TG to model z błyszczącą matrycą a mój TQ z matową.

    Może ze względu na trochę inny model a może na inne
    subiektywne odczucia, zupełnie inaczej oceniłem niniejsze modele,
    dużo na plus dla Samsunga T220.

    Przede wszystkim gradienty (czyli przejścia tonalne) w Samsungu
    równiutkie jednolite, w szarości bez odbarwień. Natomiast w LG
    nie dość, że nie ciągle to w dwóch miejscach spektrum (33-40%
    i 92-100%) zmieniają odcień na cieplejszy. Szczególnie dla dużych
    jasności (90-100%) temperatura barwowa spada dając odcień
    bardziej żółty.

    A co bardzo ważne, na co dzień jak zmieniają się odcienie/gradienty
    podczas regulacji jasności/kontrastu.

    I to wielki plus dla obu - regulacja jasności zrobiona jest poprzez
    MOC LAMP podświetlających. Zmiana jasności nie zmienia gradientów
    i temperatury barwowej. To naprawdę ważna rzecz, bo np. w takim
    HYUNDAIu W241D niby na super matrycy S-PVA ruszenie jasności
    rozregulowuje gradienty całkowicie.

    Co do kontrastu nie jest już tak dobrze - w Samsungu wszystko
    zmienia się płynnie bez schodków to w LG jest słabo,
    na gradientach ukazują się nieciągłości. Przesuwają się przestrzenie
    o odmiennej temperaturze barwowej.

    Oceniałem wszystko bez narzędzi tylko za pomocą różnych programów,
    nie testowałęm imputlaga i czasóe reakcji bo one mnie nie interesowały.
    Zależało mi o jak najlepszym obrazie w budżetowym monitorze.

    Wybór ostateczny - Samsung T220!!!

    Co mniej ważne, ale dodam że wygląd Smamsunga to mistrzostwo świata,
    chyba najładniejszy monitor na rynku - choć trzeba uczciwie przyznać że
    LG prezentuje się też bardzo ładnie - choć plastiki rysują się strasznie.

    PS. Do badania gradientów szczególnie używałem bardzo fajnego programiku
    TFTTEST, polecam.

    Jeżeli macie pytania to piszcie na grupę postaram się odpowiedzieć bo
    do poniedziałku trzymam jeszcze obydwa monitorki.
    W poniedziałek obiecałem w proline że jeden oddam.