  • 1. Data: 2020-08-24 12:39:49
    Temat: Naświetlacz LED
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ...chcę sobie kupić. Na podwórko, zamiast halogenu. Te trzy konkretnie
    chodzą mi po głowie (od najtańszego):

    https://allegro.pl/oferta/halogen-naswietlacz-lampa-
    led-slim-400w-reflektor-9573463375

    https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-led-400w-cob-h
    alogen-reflektor-9319431016

    https://allegro.pl/oferta/halogen-lampa-led-dioda-40
    0w-36000-lm-naswietlacz-7765311579

    Tylko coś to podejrzane. To naprawdę da tyle światła, ile 10 halogenów
    400W? Jak z trwałością? One naprawdę mają aż 400W, czy to ściema? Skąd
    taka różnica w cenie? Te droższe są bardziej trwałe? Macie doświadczenia?

    --
    Jeśli dziewczyna w trakcie kłótni z tobą wyciągnie nóż, ty wyciągnij masło
    i chleb. Jej kobiecy instynkt weźmie nad nią górę i zrobi ci kanapkę.

  • 2. Data: 2020-08-24 14:53:00
    Temat: Re: Naświetlacz LED
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]

    >Skąd
    >taka różnica w cenie? Te droższe są bardziej trwałe? Macie

    IMO - sciema.
    Pierwszy to jest chyba typ "400W". No co, jesli samochod moze sie
    nazywac 525td, czy 407, to czemu lampa nie moze sie nazywac "400W" :)
    Fotki od tylu nie ma, to nie wiadomo co tam napisali.
    Ale zastepowac halogen 400W ... kto wie, moze i prawda.

    Kupilem dawno temu naswietlacz "40W". Watow bral jeszcze mniej, ale
    swiecil jakos dziwnie ciemno, nawet jak na zarowke 40W.

    te diodki nie wygladaja na 1W, a na pewno nie tak gesto.

    Drugi ... niby podobne moduly po 50W sa dostepne, np
    https://light-perfect.pl/pl/p/DIODA-MODUL-LED-COB-50
    W-CIEPLY-BIALY-pasta/5033

    Ale gdzie wiatrak ?
    trzeci ... a gdzie wiatrak ?

    Ale co sie martwisz - kup, oddaj, wystaw negatywa :-)
    Albo obnizki ceny zażądaj ... proporcjonalnej do brakujacej mocy :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-08-24 19:52:35
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2020 14:53:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Bezczelne są te kurwy i zuchwałe.

    cyt.
    Very bad**** not a 400 W only 20 W please dont purchase this.. its a froad item...

    I bought 2 400 watt flood light ...it's light is worst then gesto 200 watt
    light...better to go for good company flood light

    Waste product.
    After 1 month all led bulbs goes damaged.

    After installing its dead in 4rth Day

    Not water resistant as mentioned. Worked for less than 15 days .

    etc etc.

    Lepij zwykły halogen taki podłużny. 15 lat temu kupowałem 2KW na all po
    całe 1,5pln, 7 lat temu już po 5PLN, teraz patrzę i 40PLN.

    Ale ale 200W dalej są tanie jak barszcz.
    https://allegro.pl/oferta/zarnik-halogenowy-halogen-
    liniowy-118-200w-zarowka-6068898536

  • 4. Data: 2020-08-24 20:05:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.08.2020 o 14:53, J.F. pisze:

    > IMO - sciema.

    Wszystkie zamienniki żarówek (świetlówki, ledy) świecą słabiej niż
    żarówka, którą rzekomo zastępują.

    MJ

  • 5. Data: 2020-08-25 10:12:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/08/2020 19:05, Michal Jankowski wrote:

    > Wszystkie zamienniki żarówek (świetlówki, ledy) świecą słabiej niż
    > żarówka, którą rzekomo zastępują.
    >
    >   MJ

    Przejedz sie w nocy autem ktore ma ledy zamiast zarowek w swiatlach
    mijania i drogowych. Ale takiego, ktore ma to fabrycznie, a nie z Allegro.

  • 6. Data: 2020-08-25 10:37:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 10:12, K pisze:

    > Przejedz sie w nocy autem ktore ma ledy zamiast zarowek w swiatlach
    > mijania i drogowych. Ale takiego, ktore ma to fabrycznie, a nie z Allegro.

    Zgadza się.
    Różnica kolosalna.
    Moim zdaniem dobre LEDY są zdecydowanie lepsze nawet od xenonów.

    A odnośnie mocy pobieranej przez LEDy:
    Wiele lat temu zakupiłem światła dzienne o mocy 5W. Mam je teraz już na
    trzecim z kolei aucie (przenosiłem przed sprzedażą poprzedniego).
    Świecą jak głupie ;)

    Tutaj opis i fotki:
    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?f=25&t=15237&
    start=20

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-08-25 10:38:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

    >Przejedz sie w nocy autem ktore ma ledy zamiast zarowek w swiatlach
    >mijania i drogowych. Ale takiego, ktore ma to fabrycznie, a nie z
    >Allegro.

    No wiesz, ja mam fabryczne ksenony ... i jakos slabo swiecą.

    Mozna tez spojrzec w gore - latarnie LED daja rade, choc nie wiadomo
    jaka tam moc.

    co do domowych LED-owek - imo, swieca dobrze, choc bez fotometrii
    trudno powiedziec czy adekwatnie do deklarowanej zarowki.

    O ile mnie skleroza nie myli, to w tym unijnym przepisie byly wzory do
    przeliczania, i glupia sprawa - LEDowe lumeny byly jakies gorsze niz
    swietlowkowe,
    tzn LED musial miec troche wiecej lm niz swietlowka kompaktowa, aby
    zadeklarowac te samą moz zastepczej zarowki ..

    J.

  • 8. Data: 2020-08-25 10:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik obserwator1439 w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    >po
    >całe 1,5pln, 7 lat temu już po 5PLN, teraz patrzę i 40PLN.

    >Ale ale 200W dalej są tanie jak barszcz.

    Ale wiesz - taki naswietlac mocy 20-30W ma szanse zastapic 200W
    halogen ...

    P.S. 50W modul COB
    https://www.youtube.com/watch?v=gnSqtNzbsIc

    moze ktos odszuka cene ... i spojrzcie na radiator.

    J.

  • 9. Data: 2020-08-25 10:48:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.08.2020 o 10:12, K pisze:

    > Przejedz sie w nocy autem ktore ma ledy zamiast zarowek w swiatlach
    > mijania i drogowych. Ale takiego, ktore ma to fabrycznie, a nie z Allegro.

    Czy producent aut deklaruje tyle samo lumenów co w światłach żarowych,
    czy więcej?

    MJ

  • 10. Data: 2020-08-25 10:52:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/08/2020 09:38, J.F. wrote:
> [...]
    > tzn LED musial miec troche wiecej lm niz swietlowka kompaktowa, aby
    > zadeklarowac te samą moz zastepczej zarowki ..

    Przesiadlem sie z ksenonow na zwykle i sie ratowalem Nightbreakerami.
    Pozniej zauwazylem, ze degradacja natezenia oswietlenia przebiega razem
    z matowieniem kloszy. Pozniej sie przesiadlem na auto z ledami i
    zwariowalem jak zobaczylem co oferuja. Oczywiscie nie swieci tam jeden
    led tylko kilkanascie/kilkadziesiat/kilkaset na lampe i sa sterowane
    przez komputer ale zrob to samo z klasyczna zarowka. Ksenony same w
    sobie tez po jakims czasie zaczynaja swiecic na pomaranczowo.