  • 31. Data: 2020-08-26 15:10:53
    Temat: Re: Naświetlacz LED
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 13:56, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    20LASER-Xenon%20headlight%20lamps-Car%20lighting-Aut
    omotive/com/en/GPS01_3043387/PP_EUROPE_Europe_eCat/Z
    MP_4058323/

> [...]
    > granicach tolerancji.
    >
    > Lepsza geometria ... znow przepis wymaga odpowiedniej, no moze da sie
    > zrobic w srodku wymagan a nie bladzic po marginesach.
    > Spiralka włokna mniejszej srednicy ... hm, moze i to cos daje.
    >
    > Oni to tak reklamuja - "50% swiatla wiecej w kluczowych punktach". Co
    > niby ma jakis sens jesli chodzi o oswietlenie drogi, ale jaka pewnosc,
    > ze zarowka Philipsa o super poprawnej geometrii da ten sam efekt w
    > reflektorze Forda czy Toyoty ?

    > No w kazdym badz razie ja "ciemnosc widze", a inni ... wydaje mi sie, ze

    https://www.carlightblog.com/2014/03/25/night-breake
    r-unlimited-our-big-expert-interview/

  • 32. Data: 2020-08-26 17:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 26/08/2020 13:56, J.F. wrote:
    20LASER-Xenon%20headlight%20lamps-Car%20lighting-Aut
    omotive/com/en/GPS01_3043387/PP_EUROPE_Europe_eCat/Z
    MP_4058323/

    [...]
    >https://www.carlightblog.com/2014/03/25/night-break
    er-unlimited-our-big-expert-interview/

    No i mam wrazenie, ze jednak marketingowy belkot czytam, czyli jak
    zagadac fakt, ze regulacje duzo ograniczen wprowadzaja.

    Jaki jest tego cel ?
    Swiatlo ma byc bardziej niebieskie, zeby zachwyt pod dyskoteką
    wzbudzac, czy bardziej "białe", bo lepiej widac, czy faktycznie
    polepszyli geometrie ... a w "zwyklych zarowkach" pogorszyli ?
    Czy po prostu poszukali najgorszej zarowki na rynku, aby sie pochwalic
    "110% lepiej" :-)

    J.

  • 33. Data: 2020-08-26 18:04:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/08/2020 16:50, J.F. wrote:

> [...]
    > geometrie ... a w "zwyklych zarowkach" pogorszyli ?
    > Czy po prostu poszukali najgorszej zarowki na rynku, aby sie pochwalic

    Nie wiem jaka sie za tym kryje technololgia ale faktem jest, ze night
    breakery swieca lepiej niz np. Bosch z ktorym auto wyjezdza z fabryki.
    Minusem jest to, ze maja krotka zywotnosc.

  • 34. Data: 2020-08-28 09:17:23
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 18:04, K pisze:

    > Nie wiem jaka sie za tym kryje technololgia ale faktem jest, ze night
    > breakery swieca lepiej niz np. Bosch z ktorym auto wyjezdza z fabryki.
    > Minusem jest to, ze maja krotka zywotnosc.
    Stara jak świat technologia krótszego włókna z wyższą temperaturą.
    Daje to mniejszy rozmiar świecącego punktu a zatem reflektor daje lepiej
    skierowane światło o większej jasności ale jak J.F. zauważył daje to
    znacznie mniejszą żywotność.

    --
    pzdr, j.r.

  • 35. Data: 2020-08-28 10:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek R." napisał w wiadomości grup
    ..

    No, tam troche wyjasnia, co robili w ktorych rodzinach i ktore lepsze.

> [...]
    >Daje to mniejszy rozmiar świecącego punktu a zatem reflektor daje
    >lepiej skierowane światło o większej jasności ale jak J.F. zauważył

    Hm, mam watpliwosci czy w reflektorze samochodowym tak mozna.
    On ma dostac włokno zgodne z homologacją i wyprodukować właściwą
    wiązkę swiatła.
    A jak dostanie poł włokna ... to jaka będzie wiązka ?

    J.

  • 36. Data: 2020-08-29 10:45:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Monday, August 24, 2020, 12:39:49 PM, you wrote:

    > ...chcę sobie kupić. Na podwórko, zamiast halogenu. Te trzy konkretnie
    > chodzą mi po głowie (od najtańszego):

    > https://allegro.pl/oferta/halogen-naswietlacz-lampa-
    led-slim-400w-reflektor-9573463375

    > https://allegro.pl/oferta/naswietlacz-led-400w-cob-h
    alogen-reflektor-9319431016

    > https://allegro.pl/oferta/halogen-lampa-led-dioda-40
    0w-36000-lm-naswietlacz-7765311579

    > Tylko coś to podejrzane. To naprawdę da tyle światła, ile 10 halogenów
    > 400W? Jak z trwałością? One naprawdę mają aż 400W, czy to ściema? Skąd
    > taka różnica w cenie? Te droższe są bardziej trwałe? Macie doświadczenia?

    Chińskie waty i chińskie lumeny - z 400 W ledów jest tyle ciepła, że
    te mikroskopijne żeberka nie są w stanie odprowadzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2020-08-29 10:47:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    Monday, August 24, 2020, 8:05:35 PM, you wrote:

    > Wszystkie zamienniki żarówek (świetlówki, ledy) świecą słabiej niż

    Brakuje słowa ,,chińskie"

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2020-08-29 12:46:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    Tuesday, August 25, 2020, 10:48:16 AM, you wrote:

    > Czy producent aut deklaruje tyle samo lumenów co w światłach żarowych,
    > czy więcej?

    Nie może deklarować więcej - norma ogranicza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2020-08-31 12:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Michal,

    >Nie może deklarować więcej - norma ogranicza.

    Przy czym o ile pamietam, to regulacja na zarowki ogranicza ilosc
    lumenow,
    ale na lampy/swiatla to podaje widelki w dla kandeli w roznych
    punktach pomiarowych.

    I tu byc moze mozna uzbierac tych lumenow wiecej.

    Tak czy inaczej - nowe swiatla LED dobrze swieca.
    I jeszcze maja dynamiczny dobor "mijania" - tzn jedziesz stale na
    dlugich, a one wylaczaja swiecenie w ten sektor w ktorym jedzie pojazd
    z przeciwka.
    A reszte oswietlaja mocno ...

    J.

  • 40. Data: 2020-09-07 00:10:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f465bf7$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > homologacja zarowki okresla moc i strumien swietlny

    Tempo starzenia też określa?...

    --