  • 1. Data: 2022-06-13 14:08:47
    Temat: Normy, normy...
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Witajcie, czy ktoś mi poradzi, jaka norma będzie właściwa do stosowania
    przy budowie urządzeń laboratoryjnych (bezpieczeństwo elektryczne,
    automatyka, sterowanie, w większości PLC)? Urządzenia są robione w 100%
    pod zamówienie i przeważnie jest to produkcja jednostkowa.
    Kupiłem kilka norm, ale wychodzi na to, że to nie to.
    Czy ktoś ma praktyczne doświadczenia, jaką normę kupić, żeby objęła ten
    obszar?
    Jacek

  • 2. Data: 2022-06-13 17:42:15
    Temat: Re: Normy, normy...
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 June 2022 at 14:08:50 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > Kupiłem kilka norm, ale wychodzi na to, że to nie to.
    > Czy ktoś ma praktyczne doświadczenia, jaką normę kupić, żeby objęła ten
    a po co kupować normy ?
    To producent norm i handlarz nimi ma deklarować czego dotyczą
    Gdy normy nie sa dostępne publicznie to one nie obowiązują, gdyż zamawiający,
    kupujący, produkt objęty normą, nadal nic nie wie n t. wlaściwości produktu

    Normy sa jak kodeksy w prawie
    Kodeks handlowy : publicznie dostepny, a zatem obowiązuje
    kodeks cywilny
    karny ...

    gdyby nie opublikowano kodeksu handlowego to jak mógłby kogokolwiek obowiązywać

  • 3. Data: 2022-06-13 20:20:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 08:42:15 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    > gdyż zamawiający, kupujący, produkt objęty normą,
    > nadal nic nie wie n t. wlaściwości produktu

    To ci sie niestety tak tylko wydaje.

    Choc stan prawny w UE jest jeszcze bardziej skomplikowany :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-06-13 22:27:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 17:42, a a pisze:

> [...]
    kupujący, produkt objęty normą, nadal nic nie wie n t. wlaściwości produktu

    Oj, wietrzę podpałkę pod flejma.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2022-06-13 22:46:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 June 2022 at 22:27:54 UTC+2, PeJot wrote:
    kupujący, produkt objęty normą, nadal nic nie wie n t. wlaściwości produktu
> [...]
    Prawo musi obowiązywać na całym świecie.

    Jest biznes zwany normami, produkcją norm i sprzedażą norm za gruba kasę.

    I ja kupuję Teslę i w dokumentach dostaję opisy, że samochód spelnia 100 norm o
    różnych nazwach.
    Jedne nazwy cos mówia, inne nic.

    I co, ja mam kupic te normy aby odczytać które samochód spelnia ?

    Nigdy norm nie kupię, bo jestem człowiekiem oszczędnym.

    Należy tak zmienic system prawny, aby wszystkie obowiązujące normy były publicznie
    dostępne za frico dla każdego
    a odpłatnie dla Zenków, co lubia drukowane.

    Płacić nie ma za co, tak jak nie płacimy za ustawy, dzienniki ustaw
    i to wszystko jest dostępne za frico w internecie, na stronach sejmu.

    I tak samo wszystkie noremy krajowe i zagranic zne musza zostać opublikowane w
    internecie za frico, aby obowiązywały i były dostepne dla każdego.

    Normy nie moga się finansowac ze sprzedaży, bo to patologia dla różnych komitetów aby
    opracowywac setki norm i zgarniać grube miliony .

    To państwo musi z budżetu finansowac opracowywanie norm i ich publikację.

    Norm nie trzeba kupowac, bo są biblioteki i można normy przeglądać na miejscu za
    frico.

    A jak jest internet to są biblioteki internetowe
    a w nich wszystkie normy on-line
    ====
    Chronię lasy, nie kupuję książek, prasy

  • 6. Data: 2022-06-14 07:36:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.06.2022 o 22:46, a a pisze:
    > Należy tak zmienic system prawny, aby wszystkie obowiązujące normy były publicznie
    dostępne
    Popieram i dodatkowo trzeba by ograniczyć "biegunkę normotwórczą" bo
    norm jest IMO za dużo i często nie wiadomo, jakiej się trzymać.
    > Normy nie moga się finansowac ze sprzedaży, bo to patologia dla różnych komitetów
    aby opracowywac setki norm i zgarniać grube miliony .
    To dobry biznes. Ostatnio kupiłem jedną normę za jedyne 325,39 zł i tam
    są odwołania do trzech kolejnych. Boję się, że w tych kolejnych normach
    są kolejne odwołania i będę musiał wydać na normy więcej, niż jest warta
    budowana maszynka.
    Jacek

  • 7. Data: 2022-06-14 12:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >tam są odwołania do trzech kolejnych. Boję się, że w tych kolejnych
    >normach są kolejne odwołania i będę musiał wydać na normy więcej, niż

    Ty sie nie bój.
    Ty bądz pewny, że tak jest.

    J.

  • 8. Data: 2022-06-14 14:24:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 14 June 2022 at 07:36:40 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > są odwołania do trzech kolejnych. Boję się, że w tych kolejnych normach
    > są kolejne odwołania i będę musiał wydać na normy więcej, niż jest warta
    na szczęscie normy są bezplatnie dostepne w bibliotekach technicznych

    Gdy szkolilem sie na certyfikatora jakości ISO9000
    to odwiedziłem biblioteki z normami

    i na szczęscie, normy zapewnienia jakości ISO9000 zostały upublicznione i dlatego
    obowiązują

    Natomiast norm hamerykańskich obowiązujących w przemyśle samochodowym, musialem
    szukac u źródła.

    Podsumowując, produkcja norm w celu handlu nimi, to patologia w dzisiejszym, 21 wieku
    internetu powinna zostac zlikwidowana.

    Urszulka Brókselska jednak się tym nie przejmuje , bo nadal prostuje banany, zamienia
    raki w ryby, a pomidory w owoce.

    I dlatego mamy w Europie taki syfilizm gospodarczy, inflację, bezdomnośc i
    bezrobocie,
    bo nie opracowano jeszcze norm na bezrobocie i bezdomność