  • 91. Data: 2015-02-01 23:56:19
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    SSD to

    > A w jakich zastosowaniach?

    Domowych, biurowych - innych niz potrzeba GFLOP'ow.
    Mam 3 komputery bez SSD, maja wsadzone dyski Samsunga 1TB z serii F3, czyli bardzo
    dobre,
    szybkie talerzowce. Zainstalowana glownie rzeczy typu przegladarka, skype, steam,
    GIMP,
    Spotify i antywir. Moze jeszcze jakies drobiazgi. W dwoch 4 i 8GB ramu (Win7), w
    jednym 3
    GB (Win 8.1).
    Powiedz mi dlaczego, gdy do tych komputerow siadam i cokolwiek chce zrobic to terkot
    dyskow twardych w trakcie oczekiwania na reakcje po kliknieciu mnie doprowadza do
    szalu?
    Dlaczego mimo, ze sa zdefragmentowane, mam bez przerwy wrazenie, ze albo zle dzialaja
    albo
    znow sie pofragmentowaly? Skad ta niecierpliwosc we mnie?
    A co robie? Cokolwiek. Otwieram Firefoxa i ...czekam. Otwieram GIMPa i ...czekam.
    Wpisuje
    w Menu Start: "kontr" i ...czekam. Prawoklik na Komputer i z kontekstowego menu
    wybieram:
    "Zarzadzaj" i ...czekam. I tak jest bez przerwy. Szlag czlowieka trafia. Naprawde
    dziwi
    mnie, ze tego nie dostrzegasz.
    Owszem, gdy w fotoszopie zapuscisz na otwartym obrazku jakies zlozone przeksztalcenie
    SSD tej operacji nie przyspieszy. Gdy kazesz Corelowi ztrace'owac bitmape tez SSD mu
    nie
    pomoze. Ale takich operacji obciazajacych procka i RAM zasadniczo nie robi sie na
    komputerach domowych.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 92. Data: 2015-02-02 00:23:38
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

    > Znajomy montuje wideo. Też mu naopowiadali cudów, jaki to SSD będzie
    > cudowny.

    Wypada sie z Tobą zgodzic. Szkoda czasu na jałowe dyskusje z ludzmi, którzy maja
    marne pojęcie o działaniu komputera. Programy do montażu wideo działają tym
    szybciej im szybszy procesor i duzo szybkiej pamięci mają do dyspozycji.

    Coraz więcej na grupach ludzi, którzy sprawnie klikają i wydaję się im, że już
    coś wiedzą. Znamienne jest to, że do takich jałowych dyskusji nie włączają
    sięgrupowe tuzy, znane z wcześniejszych dyskusji. Jesteś wyjątkiem. Nie szkoda
    Ci czasu na dyskusje z lamerami?

    Pzdr

  • 93. Data: 2015-02-02 06:45:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-01 o 19:15, Przemysław Ryk pisze:
    > Pewne operacje są szybsze - uruchamianie programów, działanie przeglądarki.
    > Natomiast czy sama moja praca dzięki SSD odbywa się szybciej? Różnice są
    > pomijalne. Ja po prostu uruchamiam kompa, soft i pracuję. Dane i tak trzymam
    > na RAID10 na klasycznych talerzowcach, gdyż SSD jest po prostu za mały na
    > moje potrzeby magazynowania danych. Większy zysk wydajnościowy uzyskałem
    > przesiadając się na szybszy procesor mający do dyspozycji znacznie więcej
    > RAMu.

    Z całym szacunkiem. Ty nie jesteś zwykłym Kowalskim.
    Zwykły Kowalski nie ma takiego oprogramowania ani szybkiego procka ani
    raidów :-)

  • 94. Data: 2015-02-02 06:56:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-01 o 23:15, Przemysław Ryk pisze:
    > Wiesz co - może ja dziwny jestem i moi znajomi też, ale jak mają coś
    > sprawdzić w przeglądarce na szybko, to biorą smartfona w rękę.

    To ja jestem dziwny i nienowoczesny :-) Trafia mnie jak muszę na
    tablecie coś sprawdzić a co dopiero smartfon :-)

    > No widzisz - Ty w ciemno radzisz SSD. Ja sprawdzam jakie zastosowania, jaki
    > budżet i dopiero wtedy doradzam konfigurację.

    Z pośród kilkudziesięciu komputerów które składałem ludziom może 3
    sztuki służyły do czegoś więcej niż zwykłe zastosowanie (filmy, net,
    gry). Co do tych gier to pewnie apetyt był większy ale budżet nie pozwalał.

    Przyjmij do wiadomości że Kowalscy tak używają komputerów i takie kupują
    maszyny.

  • 95. Data: 2015-02-02 07:19:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-01 o 23:19, JoteR pisze:

    > Ale zerknąłeś na tytuł wątku? Tego wątku.
    >
    > JoteR

    Śmiem twierdzić że nadal prędkości HDD są wąskim gardłem zwykłego
    komputera. 250 zł wydane na aż takie przyspieszenie starego kompa jest
    sensowne i opłacalne.

  • 96. Data: 2015-02-02 08:57:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Ale piewcy SSD
    > będą usilnie przekonywać, że bez tego ani rusz.

    Ależ kto ci broni robić na swoim kompie co tylko zechcesz? Możesz
    trzymać swoje dane nawet w szafie :)
    --
    Jacek

  • 97. Data: 2015-02-02 08:58:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Tia. Znajomy montuje wideo. Też mu naopowiadali cudów, jaki to SSD będzie
    > cudowny. I ma SSD na system i soft plus WD Green na dane. No komfort pracy
    > taki, że tylko się iść i pociąć. No ale on też nie restartuje kompa 15 razy
    > dziennie, to może...

    łaczę sie w bólu...
    --
    Jacek

  • 98. Data: 2015-02-02 09:02:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Wiesz co - może ja dziwny jestem i moi znajomi też, ale jak mają coś
    > sprawdzić w przeglądarce na szybko, to biorą smartfona w rękę.
    Wszytko do czasu. Aż będziesz miał +5 dioptrii albo zaćmę :)

    > No widzisz - Ty w ciemno radzisz SSD. Ja sprawdzam jakie zastosowania, jaki
    > budżet i dopiero wtedy doradzam konfigurację.
    Q... jakbyś czytał co piszę to byś zauważył że doradzam SSD tylko w
    domowych kompach. Ale nie należysz do czytających, pragnienie sprzeciwu
    masz tak silne że nie pozwala ci doczytać do końca i ze zrozumieniem :)

    --
    Jacek

  • 99. Data: 2015-02-02 10:13:53
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Ale piewcy SSD będą usilnie przekonywać, że bez tego ani rusz.

    Nikt, nigdy nie twierdzil, z ani rusz, zmyslasz.
    Za to z pewnoscia komfort korzystania z kompa jest baaardzo odczuwalny, chocbys
    zaklinal
    rzeczywistosc na tysiac sposobow. Wyjasnilem to w innym poscie do Ciwbie w tym watku.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 100. Data: 2015-02-02 10:15:27
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2015 06:56:11 +0100, z napisał(a):

    > To ja jestem dziwny i nienowoczesny :-) Trafia mnie jak muszę na
    > tablecie coś sprawdzić a co dopiero smartfon :-)

    Mam to samo :-) Mimo, ze mam dwa tablety ;-) No ale maja 10'' ekrany.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K