  • 1. Data: 2015-01-28 18:20:28
    Temat: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Odgrzebałem taki zabytek - płyta Intel D865GBF, zainstalowane 2Gb Ram (płyta pomieści
    max 4GB),procesor P4 Northwood z HT, 3,0 GHz, FSB 800, cache 512k. Procesor był, ale
    padł i wymieniłem - też na Northwooda z HT tyle, że 2,8 GHz i FSB 533. Nie widzę
    praktycznie różnicy i zastanawiam się, czy włożenie Prescotta HT 3,0 GHz, ze względu
    na dwukrotnie większy cache 1M i FSB 800 dałoby widoczny efekt ? Czy raczej
    podwojenie pamięci do 4 GB ? Czy warto próbować ?

  • 2. Data: 2015-01-28 18:48:33
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2015-01-28 o 18:20, Swift pisze:
> [...]
    względu na dwukrotnie większy cache 1M i FSB 800 dałoby widoczny efekt ? Czy raczej
    podwojenie pamięci do 4 GB ? Czy warto próbować ?

    Zapewne więcej da dodatkowa pamięć. Jaki ma być system operacyjny? Win
    8.1 powinno na tym działać całkiem sensownie.

  • 3. Data: 2015-01-28 19:02:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 09:20:28 -0800 (PST), Swift napisał(a):

> [...]
    względu na dwukrotnie większy cache 1M i FSB 800 dałoby widoczny efekt ? Czy raczej
    podwojenie pamięci do 4 GB ? Czy warto próbować ?

    Myślę sobie że ze względu na niskie ceny warto dać lepszy procek. Jesli
    to ma być komp domowy to większa pamięć jest niepotrzebna. Ale rozważ
    np. zamiast procka czy pamięci dać dysk SSD. Subiektywnie, w domowych
    zastosowaniach daje kopa.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2015-01-28 19:36:03
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Swift" napisał:

    > Czy warto próbować ?

    Nie. Chyba, że czysto hobbystycznie - śledzenie z zapartym tchem śladowych
    różnic w wynikach tego czy innego benchmarku jest w sumie łagodniejszą formą
    klasycznego masochizmu.

    JoteR

  • 5. Data: 2015-01-28 20:00:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    względu na dwukrotnie większy cache 1M i FSB 800 dałoby widoczny efekt ? Czy raczej
    podwojenie pamięci do 4 GB ? Czy warto próbować ?

    Zawijaj wiersze
    Do czego on miałby być?

  • 6. Data: 2015-01-28 21:30:42
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 20:00:44 UTC+1 użytkownik BQB napisał:

    > Do czego on miałby być?
    W zasadzie Office plus Internet.

  • 7. Data: 2015-01-28 21:32:19
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu środa, 28 stycznia 2015 18:48:34 UTC+1 użytkownik Skylla napisał:
    Jaki ma być system operacyjny?
    Na razie jest XP.

  • 8. Data: 2015-01-28 21:45:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 12:32:19 -0800 (PST), Swift napisał(a):

    > Na razie jest XP

    Rozważ Minta.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2015-01-28 23:03:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > to ma być komp domowy to większa pamięć jest niepotrzebna. Ale rozważ
    > np. zamiast procka czy pamięci dać dysk SSD. Subiektywnie, w domowych

    W oczekiwaniu dysku na reakcję procesora ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-01-29 02:41:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-28 o 21:30, Swift pisze:

    > W zasadzie Office plus Internet.

    Więc więcej ram i ssd i całkiem przyjemnie będzie się go w tych celach
    używać.