eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › O 10 km/h więcej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2015-06-03 20:26:40
    Temat: O 10 km/h więcej
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Wydawało mi się, a inne osoby też tak twierdziły,
    że "tolerowanie" przekraczania dozwolonej prędkości
    o 10 km/h było tylko zwyczajem i nigdzie w przepisach
    nie było to wyraźnie napisane.
    Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
    0-km-h-szybciej/d0j7z
    wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
    Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.

    Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
    takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
    w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
    obowiązywać?

    Pozdrawiam
    Antek


  • 2. Data: 2015-06-03 20:54:03
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2015 20:26:40 +0200, Antek napisał(a):
    > Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
    > http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
    0-km-h-szybciej/d0j7z
    > wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
    > Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.

    Art. 129h

    5. Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny
    i lokali-zację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz
    wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu
    drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:

    1) warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych
    urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem
    zasady, że instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem
    rejestrującym;
    2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz
    obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego
    poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
    3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
    uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
    drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
    zarejestro-wanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
    kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
    ^^^^^

    4) szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych
    (miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których
    mowa w art. 129b ust. 4, w tym obowiązku oznakowania miejsc
    prowadzenia kontroli.

    Z tym, ze dotyczy tylko fotoradarow. Choc recznych suszarek byc moze
    tez, o ile sa wyposazone w funkcje "rejestrujace". Ale to by trzeba
    doczytac, co minister rozporzadzil.

    > Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
    > takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
    > w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
    > obowiązywać?

    No wiesz - projekt, trzy czytania, komisje, senat, prezydent - od 3
    miesiecy do 3 lat. A wybory blisko.

    J.


  • 3. Data: 2015-06-03 21:50:29
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/556f46da$0$27515$6578
    5...@n...neostrada.pl
    *Antek* napisał(-a):

    > Wydawało mi się, a inne osoby też tak twierdziły,
    > że "tolerowanie" przekraczania dozwolonej prędkości
    > o 10 km/h było tylko zwyczajem i nigdzie w przepisach
    > nie było to wyraźnie napisane.

    Owszem, jest, nie pamiętam co to za dokument, jakieś rozporządzenie (kto
    przypomni?), które nakazuje nierejstrowanie przekroczeń o 10km/h i
    mniejszych.

    > Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto
    > http://moto.onet.pl/aktualnosci/juz-nie-pojedziesz-1
    0-km-h-szybciej/d0j7z
    > wg której zezwalały na to przepisy kodeksu drogowego.
    > Osobiście tego przepisu w kodeksie drogowym nie znalazłem.

    W KD raczej próżno tego szukać, ale co za problem uchylić
    rozporządzenie. BTW, dzisiaj gdzieś czytałem, że rząd jakoby miał jednak
    tego nie uchylać.

    > Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania
    > takiego przekraczania dozwolonej prędkości znajdzie się
    > w zmianach w kodeksie drogowym? Od kiedy może to
    > obowiązywać?

    Jeśli go tam (w KD) nie ma, to z jakiej racji ma się znaleźć jego
    likwidacja?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675
    ( o o)
    --ooO-( )-Ooo-


  • 4. Data: 2015-06-04 13:11:14
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: "Antek" <n...@p...pl>


    Dziękuję za odpowiedzi.
    Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
    wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
    ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
    przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
    o 10 km/h czy nie? Czy tak?
    Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy
    Rozporządzenie ministra?
    Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
    obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
    dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
    dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
    kodeksu drogowego, czyli ustawy?

    Pozdrawiam
    Antek


  • 5. Data: 2015-06-04 13:57:40
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedzi.
    > Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
    > wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
    > ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
    > przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
    > o 10 km/h czy nie? Czy tak?

    Dotyczy to wyłącznie fotoradarów, które nie rejestrują wykroczeń
    polegających na przekroczeniu o mniej niż 10km/h.

    Policjant z suszarki może jak najbardziej wlepić mandat za przekroczenie o
    1km/h, tylko że ci zazwyczaj są w miarę rozsądni i niczego takiego nie
    robią. Zwłaszcza że dobrze sobie zdają sprawę z jakości sprzętu pomiarowego
    którym dysponują.

    > Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
    > obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
    > dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
    > dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
    > kodeksu drogowego, czyli ustawy?

    Wymagana jest zmiana ustawy, a następnie dostosowanie do niej
    rozporządzenia.


  • 6. Data: 2015-06-04 14:50:22
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
    >
    >> Dziękuję za odpowiedzi.
    >> Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
    >> wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
    >> ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
    >> przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
    >> o 10 km/h czy nie? Czy tak?
    >
    > Dotyczy to wyłącznie fotoradarów, które nie rejestrują wykroczeń
    > polegających na przekroczeniu o mniej niż 10km/h.
    >
    > Policjant z suszarki może jak najbardziej wlepić mandat za przekroczenie o
    > 1km/h, tylko że ci zazwyczaj są w miarę rozsądni i niczego takiego nie
    > robią. Zwłaszcza że dobrze sobie zdają sprawę z jakości sprzętu pomiarowego
    > którym dysponują.

    bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
    Niemczech

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 7. Data: 2015-06-05 12:01:00
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
    > Dziękuję za odpowiedzi.
    > Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując
    > wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie,
    > ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia
    > przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie
    > o 10 km/h czy nie? Czy tak?

    nie, jakby ustawa napisala "moze", to by mogl, a tak to musial
    uwzglednic w rozporzadzeniu

    > Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy
    > Rozporządzenie ministra?

    Rozporzadzenia sa wydawane tam gdzie ustawa pozwala lub wymaga, w
    zakresie takim na jaki pozwala/wymaga.

    Oczywiscie ustawa nadal obowiazuje, wolno jezdzic 50, to wolno 50,
    nawe jesli przy 60 FR niegrozne.

    > Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by
    > obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie
    > dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać
    > dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana
    > kodeksu drogowego, czyli ustawy?


    W tym przypadku - konieczna zmiana ustawy.

    Czy sensowna ... 50 to 50, wolno 50, a nie "lepiej jedz 40, bo jeszcze
    ci wyjdzie 51 i mandat zaplacisz"
    A przy okazji znika problem dokladnosci FR ...

    J.


  • 8. Data: 2015-06-05 15:43:57
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    masti <g...@t...hell> napisał(a)
    >
    > bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
    > Niemczech
    >

    Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.

    --
    Tomek


  • 9. Data: 2015-06-05 21:32:15
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek Kańka wrote:

    > masti <g...@t...hell> napisał(a)
    >>
    >> bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
    >> Niemczech
    >>
    >
    > Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.

    naprawdę? i w urządzeniu masz np, 3%
    urządzenie pokazuje 95/90.
    to ile jechał?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 10. Data: 2015-06-05 22:02:25
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    masti <g...@t...hell> napisał(a)
    > Tomek Kańka wrote:
    >
    >> masti <g...@t...hell> napisał(a)
    >>>
    >>> bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w
    >>> Niemczech
    >>>
    >>
    >> Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach.
    >
    > naprawdę?

    Ale co "naprawdę"? Nie wiem jak jest, wiem jak powinno być.

    >i w urządzeniu masz np, 3%
    > urządzenie pokazuje 95/90.
    > to ile jechał?
    >

    Co to znaczy "pokazuje 95/90"?
    Jeśli pokazuje 95, a błąd pomiaru wynosi 3%, to znaczy, że prędkość
    wynosiła od 92,15 do 97,85.

    Nie bardzo rozumiem, o co pytasz. jak można margines błędu (bład
    pomiaru) urządzenia, dekretować w przepisach. Są różne urządzenia, jedne
    mają dokładność 0.1% inne 10%.

    --
    Tomek


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: