  • 1. Data: 2010-12-09 11:47:06
    Temat: [ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?
    Od: "mario" <c...@N...gazeta.pl>

    Czy u nas miało by to sens? Tak naprawdę to dopiero druga trochę śnieżna zima.

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,8790819,Zamiast_o
    dsniezania___sypanie_zwirem__Bo_taniej_i.html

    "Zamiast odśnieżania - sypanie żwirem? Bo taniej i inni tak robią

    Do tej pory na walkę z zimą władze Warszawy wydały ponad 15 mln zł. Dlatego
    prezydent stolicy coraz częściej powtarza, że z odśnieżania trzeba zrezygnować
    i jezdnie zamiast solą powinny być posypywane żwirem. - W innych krajach
    śniegu nie sprzątają i ludzie się do tego przyzwyczajają - mówiła w TOK FM.

    Hanna Gronkiewicz-Waltz chce zmienić nasze przyzwyczajenia. Uważa, że powinno
    zrezygnować się z usuwanie śniegu z jezdni. Najważniejszym argumentem są
    koszty. W tym sezonie na walkę z zimą w Warszawie wydano już ponad 15 mln zł.

    Poprzednia - jak przypominała prezydent stolicy - kosztowała 100 mln. - Wiele
    rzeczy można byłoby za to zrobić - gdybyśmy mieli taki system jak w krajach
    skandynawskich, gdzie nie sprząta się śniegu tylko posypuje żwirem - mówiła w
    Poranku Radia TOK FM. - My na razie nie oszczędzamy. Przyjmujemy na razie
    zasadę czarnej jezdni. Sypiemy taką ilość środków chemicznych, żeby jezdnia
    była czarna - dodała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

    Prezydent Warszawy uspokajała, że rezygnacja z odśnieżania nie zaskoczy
    mieszkańców miasta. - Można uruchomić dyskusję i zrobić program pilotażowy.
    Nie chciałaby zaskoczyć warszawiaków, że nagle w całym mieście będzie żwir. My
    też musimy się do tego przygotować, bo to specjalny rodzaj żwiru który po
    zimie jest zbierany. Mówię o tym żebyśmy mieli większą świadomość, że taki
    moment kiedyś nadejdzie. W innych krajach śniegu nie sprzątają i ludzie się do
    tego przyzwyczajają - stwierdziła Gronkiewicz-Waltz.

    Na razie pani prezydent z uwagą śledzi prognozy pogody i liczy, że zima
    odpuści. - Św. Barbara po lodzie to może święta po wodzie... Jak jest odwilż
    to nie wydajemy pieniędzy. Prognoza pogody jest bardzo ważna, bo od tego
    zależy ile pieniędzy wyrzucimy w błoto - podsumowała."

    Ja jeżdżę 4x4 (zimą prawie non stop), nie zależy mi na czarnym asfalcie tak
    jak na płynności ruchu.
    Była już dyskusja na ten temat? Tylko bez polityki proszę :)

    Pozdrawiam
    mario

  • 2. Data: 2010-12-09 11:57:00
    Temat: Re: Zwir zamiast chemii?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > powinny by posypywane wirem. - W innych krajach
    > niegu nie sprz taj i ludzie si do tego przyzwyczajaj - m wi a w TOK FM.

    Fakt. Spotkalem sie z tym w Wiedniu i bardzo przyjemnie sie po tym
    zarowno chodzilo (chodniki rowniez - problem byl tylko z walizkami ze
    zbyt malymi koleczkami), jak i jezdzilo. A najladniej, to to wygladalo
    - zero brudnego blocka, zimowy nastroj. Pojecia nie mam, jak ze
    sprzataniem tego, zapychaniem kanalizacji burzowej etc.
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2010-12-09 12:19:29
    Temat: Re: [ODSNIEZANIE] Zwir zamiast chemii?
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "mario" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > "Zamiast odśnieżania - sypanie żwirem? Bo taniej i inni tak robią

    Pierwsze pytanie: jak szybko ZBIORĄ żwir po tym jak się śnieg rozpuści.
    Chętnie bym pojeździł po czymś takim, ale coś czuje że sam żwir by leżał
    jeszcze do lata.

    Druga sprawa: szkoda, że o tym nie mówiła PRZED wyborami :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-12-09 12:21:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    dsniezania___sypanie_zwirem__Bo_taniej_i.html
    > "Zamiast odśnieżania - sypanie żwirem? Bo taniej i inni tak robią

    No coz, jest rozporzadzenie ministra o maksymalnym rozmiarze
    ziarnka piasku do posypywania ulic.Slusznie czy nie to nie wiem,
    ale mozna by spytac inne kraje jak sie cos wiekszego odbija na
    lakierze.

    Za to tak bardziej merytorycznie - i kto to to bedzie sprzatal ? bo
    przepychanie kanalizacji burzowej tez kosztuje.

> [...]
    > zasadę czarnej jezdni. Sypiemy taką ilość środków chemicznych,
    > żeby jezdnia
    > była czarna - dodała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

    No coz, ostatnie doswiadczenia z Wroclawia mowia ze jak sie sniegu
    na swiezo nie zgarnie, to on lodowacieje i sie robi naprawde
    niebezpiecznie. Jak go jest duzo, to potem sie wytapia i sie robia
    dziury wieksze niz normalne [wroclawskie normalne]. A jak sie snieg
    zgarnie, to potem nie ma jak zaparkowac :-)
    Ta sol moze jednak najlpsza ?

    No i sypac zwirem trzeba w odpowiednim momencie, bo inaczej utonie,
    a w potem na wierzchu znow bedzie lod.

    Za to pani prezydent moglaby sie zastanowic jak zorganizowac
    odsniezanie, bo tak jakos szacuje ze za 100mln to mozna by kupic ze
    100 nowych piaskarek rocznie i utrzymac tysiac pracownikow przez
    caly rok.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-09 12:35:07
    Od: Martin Fox <e...@s...com>

    On Thu, 09 Dec 2010 10:47:06 +0000, mario wrote:

    > Czy u nas miało by to sens? Tak naprawdę to dopiero druga trochę śnieżna
    > zima.

    W Szwecji tak robią - tam się nie używa soli, śniegu się nie zgarnia. Po
    prostu jeździsz po ubitym, posypanym piaskiem/żwirkiem i tyle.
    Nikt nie marudzi, co więcej - jeździ się po tym lepiej niż po naszych
    oblodzonych drogach. A że są białe a nie czarne? Ważne by były bezpieczne.

    --
    Martin Fox

  • 6. Data: 2010-12-09 12:36:12
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > dziury wieksze niz normalne [wroclawskie normalne]. A jak sie snieg
    > zgarnie, to potem nie ma jak zaparkowac :-)

    W Wiedniu zgarniaja luzne, a ubita reszte posypuja zwirem. Lodu nie
    zauwazylem, a bylem tam zima 2003/4 - opady byly obfite. Zebrany luzny
    snieg nie zalegal na poboczach, ale zbierany byl na rogach skrzyzowan
    na chodniku co ktoras przecznice.
    --
    Olleo

  • 7. Data: 2010-12-09 12:42:32
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > "Zamiast odśnieżania - sypanie żwirem? Bo taniej i inni tak robią

    > Ja jeżdżę 4x4 (zimą prawie non stop), nie zależy mi na czarnym asfalcie

    żadna nowość, OIDK to w Zakopanym od jakiegoś czasu już nie sypią solą tylko
    żwirem i piaskiem i jest OK,

    brat

  • 8. Data: 2010-12-09 12:48:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Martin Fox" <e...@s...com> napisał w
> [...]
    > naszych
    > oblodzonych drogach. A że są białe a nie czarne? Ważne by były

    W tym roku we wrocku jakies dziwne warunki, bo wydaje mi sie ze
    snieg jest bardziej sliski niz zwykle.
    A moze to sie opony zuzyly ?

    J.

  • 9. Data: 2010-12-09 13:08:06
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-09 12:48, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Martin Fox" <e...@s...com> napisał w
    >
    > W tym roku we wrocku jakies dziwne warunki, bo wydaje mi sie ze snieg
    > jest bardziej sliski niz zwykle.
    > A moze to sie opony zuzyly ?

    Uświadomiłeś sobie, ze jeździsz FWD i strach przed nieobliczalnym
    zachowaniemn Cię obleciał ;-)

    BP, NMSP :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 10. Data: 2010-12-09 13:09:10
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-09 12:42, bratPit[pr] wrote:

    > żadna nowość, OIDK to w Zakopanym od jakiegoś czasu już nie sypią solą
    > tylko żwirem i piaskiem i jest OK,

    Bardzo bym chciał to zobaczyć w Krakowie (bez ironii)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik