  • 91. Data: 2009-06-17 09:48:25
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 10:12:11 +0200, grzybu napisał(a):

    > muszę

    > sie iż
    > ma
    > zdjecia
    >
    > Bo to jest histogram luminacji i trzeba sobie zdawać sprawę,

    jesteś pewien? Bo jak na moje to jest to histogram "nie wiadomo czego" -
    może jakiś uśredniony czy co.
    Gdyby to była luminacja to IMO nie było by problemów z przepalonymi np
    białymi chmurami czy blond włosami a czesto mam takie przypadki pomimo
    naświetlania na histogram.

    --
    www.warszawski.info

  • 92. Data: 2009-06-17 09:54:04
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 11:48 +0200, ...::QRT::... pisze:

> [...]
    > Gdyby to była luminacja to IMO nie było by problemów z przepalonymi np
    > białymi chmurami czy blond włosami a czesto mam takie przypadki pomimo

    Na jakiejś podstawie jest wyliczany, ale możliwe jest także, że jest
    liczony np. na podstawie samego zielonego kanału. W każdym razie jak dla
    mnie jest na tyle przewidywalny, że rzadko zdarza się, że zdjęcie mam
    prześwietlone i muszę je powtórzyć. Ale trzeba brać poprawki na rodzaj
    sceny.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 93. Data: 2009-06-17 09:59:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 10:56:38 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Podobnie słabym jak przymykanie do f/8 w kompakcie. W jednym i drugim
    > dyfrakcja zje szczegóły. Kompakt tu nie ma pzewagi, niestety.

    Owszem ma. Taką, że do dużej GO nie trzeba go przymykać nawet do f8.

    de Fresz

  • 94. Data: 2009-06-17 10:04:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Owszem ma. Taką, że do dużej GO nie trzeba go przymykać nawet do f8.

    Jeśli ma matrycę liniowo 4 razy mniejszą od lustrzanki to dla takiej
    samej GO (ten sam kadr, etc, to oczywiste) jak w lustrzance z obiektywem
    przymkniętym do f/32, kompakta trzeba przymknąć właśnie do f/8.
    Utrata ostrości w wyniku dyfrakcji w jednym i drugim przypadku będą
    porównywalne. Dla jeszcze mniejszej matrycy wystarczy pewnie f/5.6, ale
    nie zmienia to istoty sprawy.

    --
    Mirek

  • 95. Data: 2009-06-17 10:10:49
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 17 Jun., 11:33, kibic <a...@o...pl> wrote:

    > jak bym nie widział to bym uwierzył. PEN z obiektywem 14-42 jest 1,5cm
    > głębszy niż korpus G1 bez obiektywu.

    wg specyfikacji grubosc korpusu pena to 36 mm G1 - 45mm
    z tym samym obiektywem G1 bedzie o 9 mm grubszy.

    XXX

  • 96. Data: 2009-06-17 10:51:49
    Od: Marx <M...@n...com>

    John Smith pisze:

    > Marketing.

    > Cena, wymiary i masa większa - target mniejszy :)

    nie do konca sie zgadzam
    cena nie bedzie pewnie znacznie wieksza (w koncu wieksza LP to tylko
    inny palnik)
    Problem stanowi wiekszy akumulator, ktory moze troche powiekszyc aparat,
    i byc odrobine drozszy (ale znow nie tak duzo)
    A jak to aparat na paluszki, to wystarczy dorzucic dwa dodatkowe
    paluszki - to znowu nie az tak wiele.
    Marx

  • 97. Data: 2009-06-17 11:13:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "grzybu" <s...@s...sp> wrote:

    [...]
> [...]
    > dla mnie jest na tyle przewidywalny, że rzadko zdarza się, że zdjęcie mam
    > prześwietlone i muszę je powtórzyć. Ale trzeba brać poprawki na rodzaj

    Dodatkowo, przynajmniej ja się nie spotkałem z czymś innym,
    live-histogram jest obliczany tylko z ekranowej miniaturki (ale może G1
    ma na tyle silnego procka, że liczy po całości na żywo?), co oznacza
    dodatkowy błąd, np. niewychwytywane przepalenia w licznych, ale nieco
    drobniejszych obszarach.

    Dlatego też ja się posługuję wyłącznie post-histogramem, bo sceny
    dzielą się na uciekające i nieuciekające. W tych pierwszych nie ma czasu
    na LH, a w tych drugich tak czy inaczej przyda się pierwsza fotka, bo na
    jej podstawie (i post-histogramu) łatwo można wykryć inne błędy,
    sprawdzić kadrowanie i poprawić nie tylko ekspozycję (a już zwłaszcza
    jeśli się robi w jpgach). No a poza wszystkim - nigdy nie wiadomo, czy
    pierwsza fotka nie będzie ostatnia. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 98. Data: 2009-06-17 11:36:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):

    > nie do konca sie zgadzam
    > cena nie bedzie pewnie znacznie wieksza (w koncu wieksza LP to tylko
    > inny palnik)

    Większy palnik, większy kondensator, większa obudowa.
    Do tego jeszcze odchylana konstrukcja, czyli bardziej skomplikowana i
    większa.

> [...]
    > i byc odrobine drozszy (ale znow nie tak duzo)
    > A jak to aparat na paluszki, to wystarczy dorzucic dwa dodatkowe

    Taki aparat przegra w oczach większości potencjalnych klientów z
    mniejszym i wymagającym mniejszej liczby baterii.

    --
    Mirek

  • 99. Data: 2009-06-17 12:25:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > No właśnie patrząc na to, co na razie wyszło, to chyba nie tak do końca.
    > Znaczy coś tam rzucili, ale wciąż nie dokładnie to, o co użytkownicy
    > pętają się od wielu lat. No ale w końcu producenci nie mają interesu, aby
    > odrazu wypuszczać na rynek coś idealnego - trza zachować zapas pomysłów na
    > nowsze modele :-/

    Gdyby ta było to jeszcze pół biedy. Można by założyć, że się przeczeka
    choroby wieku dziecięcego i kupi coś porządnego, a tu takiemu Canonowi
    ładnych parę lat zajmuje opanowanie AF : (

    [...]
    > Większość wad G1 byłbym w stanie zaakceptować poza jedną - wciąż jest za
    > duży. Ta robi dla mnie kluczową różnicę. A w nowym Olku przykre jest to,
    > że rozwiązali w sumie problem wielkości aparatu, ale trochę skopali inne
    > rzeczy (AF, brak wizjera, choćby i dołączanego). No i wciąż brakuje wyboru
    > naprawdę małych obiektywów w tym systemie, ale to zakładam że z czasem
    > poprawią.

    Pewnie tak. Jeśli na półki doszlusuje przynajmniej 7-14 i 25 to już będzie
    coś.
    Dziwi mnie, że dotąd ani Sigma ani Tamron nawet w zapowiedziach nie ma
    czegoś pod m4/3.

    adam

  • 100. Data: 2009-06-17 12:25:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "grzybu" napisał
    Ja to widuję na co dzień i w 95% korekcji nie robię. Obiektyw 14-45
    przymknięty o działkę lub dwie praktycznie nie ma aberracji
    chromatycznej, a beczka w większości wypadków jest niewidoczna jak się
    nie fotografuje architektury. Ale jak widać beczkę to w 5s mam korekcję
    zrobioną. Ale wtedy kiedy ja tego chcę, a nie zawsze, przez co w
    większości wypadków obraz jest ostry aż do samych krawędzi.

    A czym dłubiesz w RAWach - SilkyPixem ?

    adam