  • 191. Data: 2009-06-19 08:46:32
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-19, pią o godzinie 00:50 -0700, Kowalski pisze:

    > To też nie działa. Przykład: lustrzanki SONY. Bardzo chcą zawojować
    > rynek, a oferują jedynie taniutki badziew.

    A900 i świetne szkła Zeissa to taniutki badziew? Chciałbym mieć tyle
    kasy, żeby to był dla mnie taniutki badziew. Bo jakoś ani taniutki, ani
    badziew mi nie pasuje do tego.
    Ale fakt, że seria A2xx i A3xx to takie zabaweczki dla przesiadających
    się z kompaktów, którzy chcą lustrzanki, bo to modne, ale nie chcą już
    wnikać, w to jak się zdjęcia robi.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 192. Data: 2009-06-19 09:13:08
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 19 Cze, 10:46, grzybu <s...@s...sp> wrote:

> [...]
    > Ale fakt, że seria A2xx i A3xx to takie zabaweczki dla przesiadających
    > się z kompaktów, którzy chcą lustrzanki, bo to modne, ale nie chcą już

    No i widzisz sam sobie odpowiedziałeś.
    Liczy się to na czym robi się pieniądze, czy badziew.
    Na A900 i drogich szkłach Sony wielkiej kasy nie robi i chyba robić
    nie będzie.

  • 193. Data: 2009-06-19 09:40:35
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1fj47$qre$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Marx nabazgrał:
    > to chyba od obiektywu zalezy...? Ponoc Zuiko takie ostre sa...

    Od obiektywu, AF, matrycy(AA) i obróbki. Możliwe na przykład,
    że słabe są JPG-i i z RAW da się spokojnie wyciągnąć sporo.
    Ale te obrazki które widziałem rzeczywiście nie były fajne :(

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 194. Data: 2009-06-19 09:56:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-18 16:59:24 +0200, Kowalski <j...@g...pl> said:

    > yłeś
    >
    > O widzę, że stres związany z pojawieniem się Olkowego PEN'a zaczął
    > wpływać na kulturę wypowiedzi ...

    Stres Olkiem? Może wśród fanatyków systemu średnio udane funkcjonalnie
    produkty ulubionej marki wywołują takie uczucia. Tu to zdecydowanie
    była irytacja interlokutorem nie rozumiejącym dość prostych wypowiedzi.

    > ,
    > te

    > To i tak więcej niż w innych systemach, w których nie ma ani jednego
    > takiego obiektywu,

    Jak nie, jak tak. Skończy już z tą demagogią, bo się męczący robisz.

    > a co więcej nie ma nawet takiego body jak E-P1.

    No i fajnie, jest jedyny, więc najlepszy. Bo bezkonkurencyjny. Co wciąż
    nie znaczy że _dobry_. Podobnie jak PZPR była najlepszą partią.

    > Proponuję powrócić do dyskusji jak takowe się pojawią w innych
    > systemach.

    I to zmieni słabą użyteczność Olka już dzisiaj? Doprawdy, ciekawe wnioski.

    > Bo póki co to w systemie m4/3 są trzy korpusy i 5 dedykowanych szkieł

    W tym aż jeden naprawdę kompaktowy korpus i całe jedno płaskie szkło.
    Doprawdy, powalający wybór.

    > Ale oczywiście system już umiera i to nawet w sytuacji, gdy inne się
    > nawet nie urodziły.

    Gdzieś napisałem, że umiera i możesz to pokazać palcem, czy tak tylko
    sobie zmyślasz?

    > kie
    > iko
    > ch,

    > więc
    >
    > Fantastyczny, ja nie narzekam ...

    A przed chwilą sam się nabijałeś z pomysłu łączenia naleśnika
    Pentaxowego z jakąś przejściówką. Grunt to konskekwencja myślenia.

    > A może zaproponujesz jakąś rzeczywistą alternatywę z innego niż
    > m4/3 systemu????

    Dla mnie wciąż G9 nie ma godnego następcy. Poczekajmy jeszcze na
    finalną wersję Olka i zobaczmy jak to będzie działać w praktyce, ale
    cudów się nie spodziewam, zwłaszcza po AFie.

    de Fresz

  • 195. Data: 2009-06-19 10:02:34
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 19 Cze, 10:41, Marx <M...@n...com> wrote:
    > kibic pisze:> Pozatym aparat juz mi sie przestał podobać, bo ostrośc jest mydlana
    >
    > to chyba od obiektywu zalezy...? Ponoc Zuiko takie ostre sa...

    > ale w jakim lustrze? w lustrze Olympusa?
    >
    > Marx

    w zasadzie zacząłem oglądać teraz sample na
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1THMB.HT

    i tam w exifach widać które jest z NR a które nie. no i "prawie" robi
    wielka różnice.

    ps. no po prawdzie to w lustrze nikona

  • 196. Data: 2009-06-19 11:05:53
    Od: kibic <a...@o...pl>

    jak wam sie podoba zdjęcie w pierwszej kolumnie i trzecim wierszu:
    biały dom z drzewami z przodu

    http://www.photographyblog.com/articles/olympus_e-p1
    _photos/

  • 197. Data: 2009-06-19 11:29:20
    Od: Marx <M...@n...com>

    kibic pisze:
    > jak wam sie podoba zdjęcie w pierwszej kolumnie i trzecim wierszu:
    > biały dom z drzewami z przodu
    >
    > http://www.photographyblog.com/articles/olympus_e-p1
    _photos/
    a czego sie spodziewasz po IS6400 na matrycy mniejszej niz APSC?
    na pewno wszystkie aktualnie produkowane kompakty kladzie na kolana
    Marx

  • 198. Data: 2009-06-19 11:38:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kowalski pisze:

    > Ty tak na serio, czy sobie żartujesz.
    > E-P1 z naleśnikiem ma mniejsze rozmiary niż Panasonic G1 bez żadnego
    > obiektywu.
    > A Ty wyjeżdżasz z lustrzanką która jest dużo większa ze względu na
    > komorę lustra.
    > Nie ośmieszał byś się.

    Co do PENa, to zgoda, ale są jeszcze 2 aparaty w u4/3, które już takie
    małe nie są. Ktoś tu miał dyżurny link do zdjęć porównawczych K-m do G1 :P

    Tylko nadal do u4/3 jest JEDEN obiektyw do nabycia i drugi w zapowiedzi,
    a tutaj aż się prosi o taką serię naleśników, jaką ma Pentaks.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 199. Data: 2009-06-19 12:01:52
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 19 Cze, 13:29, Marx <M...@n...com> wrote:

    1_photos/

    > a czego sie spodziewasz po IS6400 na matrycy mniejszej niz APSC?
    > na pewno wszystkie aktualnie produkowane kompakty kladzie na kolana
    > Marx

    przepraszam najmocniej chodziło mi o 10wiersz. ale pisałem o białym
    domu jednak

  • 200. Data: 2009-06-19 12:35:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    kibic pisze:

    > przepraszam najmocniej chodziło mi o 10wiersz. ale pisałem o białym
    > domu jednak
    winieta, abberacja chromatyczna i brak ostrosci spowodowany mala GO i
    maksymalnie otwarta przyslona. To samo mialbys w lustrzance
    Marx