  • 1. Data: 2020-11-29 12:02:40
    Temat: Sterownik kotła CO czujnik na kablu versus sterownik kotła z Wifi
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Pacjent to zwyczajny tygodniowy sterownik kotła CO, Auraton
    2025. Funkcjonalnie pasowało by mi wydłubać czujnik temperatury z
    obudowy ( zdaje się termistor ) i zainstalować go jakieś 1.5 m dalej, w
    innym pomieszczeniu. Podłączenie czujnika kablem, zapewne w ekranie.
    Będzie działać, czy zakłócenia zabiją pomysł ? Są przecież podobne
    sterowniki do podłogówki, z czujnikiem na kablu. Domownicy są
    przyzwyczajeni do tego Auratona, chociaż mnie podobają się nowoczesne
    sterowniki kotła z Wifi. Może ktoś polecić jakiś sprawdzony, wart uwagi
    model, bez tysiąca zbędnych funkcji typu podświetlanie RGB i
    włącz/wyłącz z dokładnością do minuty ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2020-11-29 13:24:29
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 12:02, PeJot pisze:
> [...]
    > sterowniki kotła z Wifi. Może ktoś polecić jakiś sprawdzony, wart uwagi
    > model, bez tysiąca zbędnych funkcji typu podświetlanie RGB i

    Czujnik to najpewniej termistor 10kR i bez problemu zwykłym nie
    ekranowanym kablem da się przedłużyć na kilkanaście metrów.
    W analogowych regulatorach jest zwykle kondensator równolegle na wejściu
    i dalej filtr z komparatorem lub w cyfrowych programowo jest filtrowane
    z czasem wielu sekund i zakłócenia się tego nie imają.
    Temperatury w pomieszczeniach nie zmieniają się co sekundy i można
    dobrze filtrować.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2020-11-29 13:49:36
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.11.2020 12:02, PeJot wrote:
    > Czołem. Pacjent to zwyczajny tygodniowy sterownik kotła CO, Auraton
    > 2025. Funkcjonalnie pasowało by mi wydłubać czujnik temperatury z
    > obudowy ( zdaje się termistor ) i zainstalować go jakieś 1.5 m dalej

    Będzie działał bez problemu. Jak by było więcej niż 15m kabla to by się
    można było zastanawiać.

> [...]
    > sterowniki kotła z Wifi. Może ktoś polecić jakiś sprawdzony, wart uwagi
    > model, bez tysiąca zbędnych funkcji typu podświetlanie RGB i

    To zależy co od niego oczekujesz. Co ma być przez wifi? podłączenie z
    kotłem, z czujnikiem czy tylko zarządz... tfu! nastawy i odczyt ze
    smart... tfu! z urządzeń podpiętych przez wifi?

    Ten Auraton w ogóle działa w trybie PWM? Jeśli nie, to jest to zwykły
    termostat dwupunktowy z programatorem czasowym nastawy.
    To można wyrzeźbić z wifi za 2-3 wieczory posługując się gotowcami open
    source. Z resztą regulator PID z wyjściem PWM też.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2020-11-29 14:14:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 13:24, Jacek R. pisze:

    > Czujnik to najpewniej termistor 10kR

    A jakiś konkret ( typ ), w razie gdybym uszkodził go przy demontażu ?
    Wygląda jak niebieski łebek od szpilki :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2020-11-29 14:20:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 13:49, Mirek pisze:

    > To zależy co od niego oczekujesz. Co ma być przez wifi? podłączenie z
    > kotłem, z czujnikiem czy tylko zarządz... tfu! nastawy i odczyt ze
    > smart... tfu! z urządzeń podpiętych przez wifi?

    Nastawy i odczyt, ale jeżeli uda mi się oddzielić czujnik od aktualnego
    sterownika to w zasadzie temat sterownika z wifi mnie nie będzie
    interesował.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2020-11-29 23:32:33
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 29.11.2020 o 14:20, PeJot pisze:

    > Nastawy i odczyt, ale jeżeli uda mi się oddzielić czujnik od aktualnego
    > sterownika to w zasadzie temat sterownika z wifi mnie nie będzie
    > interesował.

    Trzeba po wylutowaniu zmierzyć rezystancję termistora i lekko podgrzać
    dłonią żeby potwierdzić że to PTC bo na 99% to PTC i ewentualnie później
    dokupić jak się nie uda lutowanie.

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2020-11-29 23:37:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 12:02, PeJot pisze:
> [...]
    > obudowy ( zdaje się termistor ) i zainstalować go jakieś 1.5 m dalej, w
    > innym pomieszczeniu. Podłączenie czujnika kablem, zapewne w ekranie.

    Auraton sprzedaje też z zewnętrznym czujnikiem na kablu 2,5 metra.
    Kupiłem taki i zwykły przewód z 2 drutami jest, kabel nieekranowany.
    Nie podejrzewam extra różnej konstrukcji (nie mam jak porównać)

    https://www.auraton.pl/kategorie-produktow/regulator
    y_temperatury/

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-11-30 15:51:13
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-29 o 23:37, Irokez pisze:

> [...]
    > Kupiłem taki i zwykły przewód z 2 drutami jest, kabel nieekranowany.
    > Nie podejrzewam extra różnej konstrukcji (nie mam jak porównać)

    Tak, znalazłem takowy, niby do podłogówki. Czyli trzeba popróbować
    wylutować czujnik.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2020-12-02 15:17:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > sterowniki kotła z Wifi. Może ktoś polecić jakiś sprawdzony, wart
    > uwagi model, bez tysiąca zbędnych funkcji typu podświetlanie RGB i

    Jeżeli masz sterownik Auraton 2025 w wersji bezprzewodowej to skorzystaj
    z rozwiązania Auratona https://www.auraton.pl/produkty/auraton-t-2/

    Parujesz ten czujnik z odbiornikiem oraz sterownikiem 2025 i wtedy
    sterownik prowadzi ogrzewanie wg tego co mierzy T2

    Jedyny mankament, że nadal na wyświetlaczu sterownika jest pokazywana
    temperatura tego pomieszczenia, w którym znajduje się regulator, a nie
    temperatura czujnika T2

  • 10. Data: 2020-12-05 17:13:30
    Temat: Re: Sterownik kotła CO czujnik na kablu, zrobione
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    > innym pomieszczeniu. Podłączenie czujnika kablem, zapewne w ekranie.
    > Będzie działać, czy zakłócenia zabiją pomysł ?

    Zrobione, działa.

    Termistor sterownika w/w w temp. pokojowej ma jakieś 45 k. Ki czort ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza