  • 1. Data: 2020-11-30 11:16:47
    Temat: Impulsator, ale leżący na płasko.
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam, ale znaleźć ne mogę. Tak więc albo taki element nie istnieje/nie
    jest zbyt dostępny, albo zadaję niewłaściwe pytanie. To drugie wydaje mi
    się znacznie bardziej prawdopodobne.

    Szukam impulsatora, ale nie takiego klasycznego, z ośką na którą zakłada
    się typowe pokrętło. Chodzi mi o element leżący płasko na płytce, z
    kółkiem wystającym poza obrys PCB i poza obudowę - jak potencjometry w
    starych odbiornikach tranzystorowych. Idealne byłoby, gdyby pokrętło
    dało się wcisnąć (dodatkowy przycisk) oraz gdyby element był w wersji SMD.

    Kojarzę, że w zamierzchłych czasach (koniec lat dziewięćdziesiątych albo
    początek XXI wieku) któryś z telefonów komórkowych miał menu, w którym
    można było się przemieszczać kręcąc pokrętłem wystającym z boku. Kupię
    taki impulsator do własnego projektu?

  • 2. Data: 2020-11-30 11:21:15
    Temat: Re: Impulsator, ale leżący na płasko.
    Od: dantes <d...@q...com>

    [...]

  • 3. Data: 2020-11-30 11:32:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 30.11.2020 11:16, Atlantis wrote:
> [...]
    > początek XXI wieku) któryś z telefonów komórkowych miał menu, w którym
    > można było się przemieszczać kręcąc pokrętłem wystającym z boku. Kupię

    Taki?
    https://uk.farnell.com/panasonic-electronic-componen
    ts/evq-wka001/encoders-edge-drive-jog-15ppr/dp/22835
    36

    https://www.aliexpress.com/item/33051022469.html

  • 4. Data: 2020-11-30 12:39:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 30.11.2020 11:32, Zbych wrote:

    > Taki?
    > https://uk.farnell.com/panasonic-electronic-componen
    ts/evq-wka001/encoders-edge-drive-jog-15ppr/dp/22835
> [...]
    Wielkie dzięki. Właśnie o to chodziło.
    Jest jakaś szansa, że znajdzie się biblioteka do Eagle'a, zawierająca te
    elementy? Szukam po nazwie modelu, ale bezskutecznie. Może istnieje
    jakieś ogólne oznaczenie elementu/obudowy/układu wyprowadzeń?

  • 5. Data: 2020-12-04 15:02:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Szukam impulsatora, ale nie takiego klasycznego, z ośką na którą zakłada
    > się typowe pokrętło. Chodzi mi o element leżący płasko na płytce, z
    > kółkiem wystającym poza obrys PCB i poza obudowę

    Dokładnie coś takiego widziałem wczoraj na filmie w postaci kółka z
    magnesem i hallotronami dookoła.

    https://www.youtube.com/watch?v=0V5TsT5QarY

    Zobacz od 7:20.

    --
    W przydrożnym rowie siedzi jeż i je śniadanie. Przykicał zajączek.
    - Co jesz?