  • 11. Data: 2012-11-10 16:58:42
    Temat: Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message news:op.wni4s8tz13q3bq@masneti-pl...
    > - czy to prawda że jesteśmy prekursorami w UE? Ktoś mi tak mówi.

    Raczej królikami doświadczalnymi jeśli już :-)

    > Z 5 lat temu, coś o uszy obiło mi, że w Japonii już hulał system.
    > To tak daleko jesteśmy? Tzn Polska czy zachodnia Europa.

    Niedawno wróciłem z Hong Kongu - płatności zbliżeniową kartą
    są tam na porządku dziennym w prawie każdym sklepie, poczcie,
    na dworcu w kasach biletowych nawet w lodziarniach...
    Klienci noszą w portfelu taką kartę RDIF co się Octopus nazywa.
    Generalnie nie używają gotówki praktycznie wcale jak nie chcą.
    Zero kart kredytowych, zero banktonów, monet - jeśli chcesz.

    Teraz - na takim rynku, wsadzenie takiej funkcjonalności do telefonu
    oznacza że klient nie musi też nosić karty Octopus - ma to sens,
    jedna rzecz mniej do trzymania w kieszeni.

    Ale na polskim rynku? Po co Ci to? Kto takie płatności akceptuje?
    Jeden sklep w mieście? Jeśli to ma się rozchodzić za pomocą
    tylko telefonów to raczej nie wróżę temu systemowi sukcesu.
    To musi być masówka, właśnie karta RF-ID którą może mieć
    każdy za parę złotych depozytu, bez konieczności wymiany fona.

  • 12. Data: 2012-11-10 17:23:21
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > To musi być masówka, właśnie karta RF-ID którą może mieć
    > każdy za parę złotych depozytu, bez konieczności wymiany fona.

    Nie znasz jednak polskich realiów zbyt dobrze...

    Terminale paypass (bo takie płatności zblizeniowe działają w PL)
    dostępne są w całej masie punktów! Na moje oko (używam takiej karty) to
    wiecej niż 3/4 wszystkich punktów, w ktorych mozna placić jakąkolwiek kartą.

    Chipy w tych kartach wykrywane sa przez telefony z NFC.

    Nie rozumiem natomiast, dlaczego w płacenie za pomoca telefonów z NFC
    "mieszani" sa operatorzy. Przeciez wystarczy aplikacja z jakimś mądrym
    sposobem autoryzacji, za pomoca ktorej wprowadzimy dane karty do
    telefonu - powinno to tak jakoś działać.

    --
    Pzdr!
    SGSIII/iP5

  • 13. Data: 2012-11-10 17:27:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote in message
    > Nie znasz jednak polskich realiów zbyt dobrze...

    Albo (prędzej) Ty nie wystawiasz nosa poza Warszawkę...

    > Terminale paypass (bo takie płatności zblizeniowe działają w PL) dostępne
    > są w całej masie punktów! Na moje oko (używam takiej karty) to wiecej niż
    > 3/4 wszystkich punktów, w ktorych mozna placić jakąkolwiek kartą.

    Ile ich jest w Suwałkach? Ile w Przemyślu? Zielonej Górze?
    Już to widzę jak płacisz NFC babie na Rynku Krakowskim za obważanki :-)
    Albo gaździnie na Krupówkach za oscypki... Good Luck! :-)

    > Chipy w tych kartach wykrywane sa przez telefony z NFC.

    Chyba odwrotnie - to telefon staje się taką kartą płatniczą, nie?

  • 14. Data: 2012-11-10 17:41:06
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Albo (prędzej) Ty nie wystawiasz nosa poza Warszawkę...

    Potężne pudło...
    Pisze o całej Polsce (nie jestem z Warszawy, bardzo duzo jezdze po Polsce).

    Rozumiem, ze masz karte PayPass i korzystasz z niej w Polsce?
    Wspominałeś niedawno, ze (w skrocie) nie piszesz o rzeczach, z ktorymi
    nie masz doświadczenia, wiec domyslam sie, ze w Twoim miescie w Polsce
    jest problem z placeniem zblizeniowym? Co to za miasto?

    > Ile ich jest w Suwałkach? Ile w Przemyślu? Zielonej Górze?
    > Już to widzę jak płacisz NFC babie na Rynku Krakowskim za obważanki :-)
    > Albo gaździnie na Krupówkach za oscypki... Good Luck! :-)

    A za obważanki lub oscypki możesz zaplacic jakakolwiek inną kartą,
    niekoniecznie zbliżeniowo? Celowo czy przez przypadek pomijasz istotne
    rzeczy, jakie napisałem?

    > Chyba odwrotnie - to telefon staje się taką kartą płatniczą, nie?

    A jaki to ma związek z tym, co napisałem?

    --
    Pzdr!
    SGSIII/iP5

  • 15. Data: 2012-11-10 18:53:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > masz doświadczenia, wiec domyslam sie, ze w Twoim miescie w Polsce jest
    > problem z placeniem zblizeniowym? Co to za miasto?

    Kraków.
    Nie mogę zapłacić taką kartą na Rynku Głównym za obważanki.
    Ani w budce pod AGH za zapiekanki... Ani w automacie tramwajowym
    za bilety. Ani w kasie biletowej PKP za bilety kolejowe... Pisać dalej?

    > A za obważanki lub oscypki możesz zaplacic jakakolwiek inną kartą,
    > niekoniecznie zbliżeniowo?
    > Celowo czy przez przypadek pomijasz istotne rzeczy, jakie napisałem?

    Istotne rzeczy to Ty pomijasz - NFC to idea niekoniecznie związana
    z kartami kredytowymi/debetowymi. To również elektroniczne
    portmonetki, tak jak opisywana w moim poprzednim przykładzie
    karta Octopus z Hong Kongu.

    > A jaki to ma związek z tym, co napisałem?

    No to, że napisałeś błędnie że telefon wykrywa kartę, tymczasem
    jest odwrotnie - albo się przejęzyczyłeś albo piszesz o czymś, o czym
    nie masz bladofiołkowego pojęcia.

  • 16. Data: 2012-11-10 19:15:14
    Od: ArekM <a...@j...com>

    <ciach>

    Z mojej strony EOT - z Tobą jednak nie da sie dyskutowac ...

    --
    Pzdr!
    SGSIII/iP5

  • 17. Data: 2012-11-10 19:39:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > <ciach>
    >
    > Z mojej strony EOT - z Tobą jednak nie da sie dyskutowac ...

    To, że Ty nie potrafisz nie znaczy wcale że się nie da... :-)
    Nie wmawiaj sobie że Twoje ułomności są tak powszechne :-)

  • 18. Data: 2012-11-10 20:23:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "ArekM" <a...@j...com> wrote in message

    > To, że Ty nie potrafisz nie znaczy wcale że się nie da... :-)
    > Nie wmawiaj sobie że Twoje ułomności są tak powszechne :-)

    Ale to Twoja jest ulomnosc, dosc powszechnie rejestrowana.

  • 19. Data: 2012-11-10 20:53:59
    Temat: [OT] Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2012-11-10 13:42, Waldek Godel pisze:

    > Tak, mniej więcej to mam na myśli pod określeniem azjatycka kultura.
    > On może użył rusycyzmu, a ty masz zrusycyzowaną głowę. Co jest gorsze?

    Czego użył? http://sjp.pwn.pl/szukaj/rusycyzm
    Broń dalej takich co tobą gardzą, ciesz się jak ci w twarz plują.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 20. Data: 2012-11-11 10:15:25
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Nie mogę zapłacić taką kartą na Rynku Głównym za obważanki.

    Moze dlatego, ze cos takiego nie istnieje.

    AK